 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Tylny most ? |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 10-12-2017, 22:19 [3.2 DID] Tylny most ?
|
|
|
Mam jakis czas autko (prawie rok) i zastanawiam się, czy normalne jest, ze przy jeżdzie od około 70km/h do 120km/h jest szum narastający z prękością dochodzący gdzieś z tyłu pojazdu. Uszczelki drzwi tylnych są ok. Przy 140 jest już na tyle głośno od wiatru że ten szum jest mało znaczący. Opony zimowe. Geometria ok.
Obracając tylnym kołem słyszę szum dyferencjału. Auto miało przegląd przedzakupowy w ASO, było sprawdzane dokładnie i bardzo długo.
Ponadto gdy na zahamowanym przełącze z D na R, albo odwrotnie to jest stuknięcie czasami dochodzące gdzieś z tyłu.
No i pytanie, z czymto się może wiązać, jakie są typowe uszkodzenia w moście w PIV. Olej w moście ponad 2 letni (wymiana niepotwierdzona z ASO) i w sumie to muszę go zmienić, ale chyba szum to nie wina starego oleju, o ile to szum wynikający z mostu a nie z tego, ze "ten typ tak ma".
Przebieg niecałe 175tys (raczej prawdziwy, salon PL). Niesety nie znam w Poznaniu speców od pajero co by mogli zerknąć na autko i ocenić czy podejrzenia są słuszne. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 11-12-2017, 10:58
|
|
|
gshesiu napisał/a: | ze "ten typ tak ma". |
Niestety ten typ raczej tak nie ma - mam prawie 100tys więcej od Ciebie przebiegu i nigdy nic z tylu nie szumiało (chyba ze stare opony).
Stuki przy zmianie D na R mogłyby wskazywać na zużyty krzyżak wału - ale on raczej nie szumi w trakcie jazdy tylko właśnie stuka przy zmianie obciążenia czy w trakcie ruszania (choć powinien stukać głownie właśnie przy ruszaniu).
Czasami mogą być problemy z mocowaniem półosi (półoś się jak to mówią "wysuwa").
Podjedź do jakiegoś warsztatu - najlepiej 4x4 (na pewno jest w Poznaniu coś dla off-radowców) - powinni to bez problemu rozpoznać nawet jak nie robią specjalnie Pajero.
Jak masz możliwość to zmień koła z tyłu aby ostatecznie odrzucić opony.
. |
|
|
|
 |
|
|