Nagły brak przedniego napędu |
Autor |
Wiadomość |
Hunter79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 29 Skąd: Dolnoślaskie
|
Wysłany: 13-11-2017, 14:53 Nagły brak przedniego napędu
|
|
|
W dniu dzisiejszym poruszałem się z włączonym napędem 4x4 (jazda po mokrych lesnych duktach) po wyłączeniu sinika i ponownym zapaleniu zauważyłem że przestały się świecić kontrolki przedniego napędu (napęd rozłączony). Sprawdziłem połączenia przy zaworkach ciśnieniowych pod maską, nawet podmieniłem na inne używane - bez efektu. Dodam, że od pewnego czasu po około 15Km lub 30 minutach (dokładnie jak w zegarku) jazdy zapalała się pomarańczowa kontrolka mechanizmu ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było ok. Czy problem może tkwić w zaworkach przy skrzyni? (czyściłem połączenia latem) czy szukać innej przyczyny? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-11-2017, 15:03 Re: Nagły brak przedniego napędu
|
|
|
Hunter79 napisał/a: | W dniu dzisiejszym poruszałem się z włączonym napędem 4x4 (jazda po mokrych lesnych duktach) po wyłączeniu sinika i ponownym zapaleniu zauważyłem że przestały się świecić kontrolki przedniego napędu (napęd rozłączony). Sprawdziłem połączenia przy zaworkach ciśnieniowych pod maską, nawet podmieniłem na inne używane - bez efektu. Dodam, że od pewnego czasu po około 15Km lub 30 minutach (dokładnie jak w zegarku) jazdy zapalała się pomarańczowa kontrolka mechanizmu ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu było ok. Czy problem może tkwić w zaworkach przy skrzyni? (czyściłem połączenia latem) czy szukać innej przyczyny? | Elektozawory pod filtrem powietrza nie dizałają. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Hunter79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 29 Skąd: Dolnoślaskie
|
Wysłany: 13-11-2017, 15:36
|
|
|
Panie Zbyszku, czy to jest pewne ? zastanawia mnie dlaczego nagle po podmienieniu na inne które działały ( co prawda również po kilkunastu minutach zaczynały szwankować) nie ma żadnej reakcji. Nie chciałbym wymienić niepotrzebnych, czy po objawach które opisałem można wykluczyć czujniki załączanie przedniego napędu przy skrzyni, tych nie miałem możliwości podmienić? Ps. czy aby się dostać do czujnika załączanie przedniego mostu konieczne jest opuszczenie skrzyni?? |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 13-11-2017, 20:00
|
|
|
Szybkie pytanie, pomarańczowa kontrolka zaczyna mrugać po 15-30 jazdy na 2h czy 4h? |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Hunter79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 29 Skąd: Dolnoślaskie
|
Wysłany: 13-11-2017, 23:31
|
|
|
Michał_PIII napisał/a: | Szybkie pytanie, pomarańczowa kontrolka zaczyna mrugać po 15-30 jazdy na 2h czy 4h? | Mrugała przy jeździe na 2h. Aktualnie nie mogę włączyć 4h, słychać pracę silownika, pomarańczowa zapala sie po przełączeniu na 4hlc...napedu na przód brak kontroli przednich kół nie świecą. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-11-2017, 07:59
|
|
|
Hunter79 napisał/a: | Panie Zbyszku, czy to jest pewne ? zastanawia mnie dlaczego nagle po podmienieniu na inne które działały ( co prawda również po kilkunastu minutach zaczynały szwankować) nie ma żadnej reakcji. Nie chciałbym wymienić niepotrzebnych, czy po objawach które opisałem można wykluczyć czujniki załączanie przedniego napędu przy skrzyni, tych nie miałem możliwości podmienić? Ps. czy aby się dostać do czujnika załączanie przedniego mostu konieczne jest opuszczenie skrzyni?? |
Moze jest przerwa na przewodzie do elektrozaworów. Tylko te dwie przyczyny. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Hunter79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 29 Skąd: Dolnoślaskie
|
Wysłany: 14-11-2017, 09:24
|
|
|
Dziękuje za podpowiedź, jak najlepiej sprawdzić tę wiązkę tzn. gdzie jest jej drugi koniec ? Ps. położyłem się dzisiaj pod autem na wyłączonym silniku w pozycji 2h - kręciłem przednim wałem i kręciło się uniesione przednie koło (wał spięty) po włączeniu silnika wał obracał się luźno i koło stało w miejscu(wał rozpięty) czyli siłownik jest sprawny jak to rozumieć?
[ Dodano: 15-11-2017, 11:16 ]
Czy jest bezpiecznik który odpowiada za pracę siłownika w dyfrze? Dzisiaj chciałem za radą Zbyszka sprawdzić wiązki przy elektrozaworach (probówką) i po zabiegu okazało się że teraz po odpaleniu przez chwilę świecą się tylne koła i od razu mruga tylko pomarańczowa kontrolka wcześniej świeciły przynajmniej tylne koła. Ponadto wcześniej słychać było silniczek elektryczny przy przełączaniu napędów a teraz cisza...może gdzieś przypadkiem zrobiłem zwarcie przy kostce. proszę o pomoc... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-11-2017, 13:55
|
|
|
Bezpieczniki sa pod deską z lewej strony.
może masz uszkodzony czujnik na reduktorza. Jak tak o po zapaleniu się pomarańczowej, migającej kontroli nic nie będzie działać. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Hunter79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 29 Skąd: Dolnoślaskie
|
Wysłany: 15-11-2017, 19:18
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Bezpieczniki sa pod deską z lewej strony.
może masz uszkodzony czujnik na reduktorza. Jak tak o po zapaleniu się pomarańczowej, migającej kontroli nic nie będzie działać. | Moglem uszkodzic go sprawdzajac wiazki na skutek np zwarcia przy wiazkach? Drugie pytanie ktory to czujnik i jak go sprawdzic, czy mozna miernikiem tak jak czujniki np zwierne do masy czy nie ma takiej mozliwosci i jest to loteria?? |
|
|
|
 |
polar2000
Forumowicz
Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29-11-2017, 10:51
|
|
|
zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???
https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-11-2017, 12:55
|
|
|
polar2000 napisał/a: | zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???
https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI |
Sprawa jest prosta. Jak włączyłeś na 4Hlc to wzeszedł tryb awaryjny bo któryś z czujników jest zepsuty na reduktorze. Może jakiś brud podszedł pod czujnik lub kulkę pod czujnikiem. Moze któraś kostka nie zwiera?
I dopóki nie wyłączysz zegarów i włączysz ponownie to nic już nie zrobisz wajchą reduktora. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
polar2000
Forumowicz
Auto: Montero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 74 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29-11-2017, 21:25
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | polar2000 napisał/a: | zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???
https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI |
Sprawa jest prosta. Jak włączyłeś na 4Hlc to wzeszedł tryb awaryjny bo któryś z czujników jest zepsuty na reduktorze. Może jakiś brud podszedł pod czujnik lub kulkę pod czujnikiem. Moze któraś kostka nie zwiera?
I dopóki nie wyłączysz zegarów i włączysz ponownie to nic już nie zrobisz wajchą reduktora. |
Bardzo dziękuje, tylko takie małe sprostowanie napisałeś ze jeden z czujników jest "zepsuty" czy to się ma do tego że właśnie brak styku czy brud o to chodzi czy szukać uszkodzonego czujnika fizycznie ??? może się czepiam ale to chyba ważne bo jeśli mam tylko przeczyścić styki i wtyczki to ok a jeśli mam szukać po kablach to co innego |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-11-2017, 11:25
|
|
|
polar2000 napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | polar2000 napisał/a: | zbyszekm2,
Witam nie wiem czy to ma coś wspólnego z tematem ale podrzucę link do video i może kolega Zbyszek coś pomoże o co chodzi z Tymi kontrolkami ???
https://www.youtube.com/watch?v=DArJ7hIjsSI |
Sprawa jest prosta. Jak włączyłeś na 4Hlc to wzeszedł tryb awaryjny bo któryś z czujników jest zepsuty na reduktorze. Może jakiś brud podszedł pod czujnik lub kulkę pod czujnikiem. Moze któraś kostka nie zwiera?
I dopóki nie wyłączysz zegarów i włączysz ponownie to nic już nie zrobisz wajchą reduktora. |
Bardzo dziękuje, tylko takie małe sprostowanie napisałeś ze jeden z czujników jest "zepsuty" czy to się ma do tego że właśnie brak styku czy brud o to chodzi czy szukać uszkodzonego czujnika fizycznie ??? może się czepiam ale to chyba ważne bo jeśli mam tylko przeczyścić styki i wtyczki to ok a jeśli mam szukać po kablach to co innego |
Wykręć wszystkie czujniki, posprawdzaj je, wyjmij kulki z gniazd, obejrzyj je, i sprawdz lusterkiem czy w gniazdach nie ma brudu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Hunter79
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3,2 Did krótki
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 29 Skąd: Dolnoślaskie
|
Wysłany: 03-12-2017, 10:36
|
|
|
Mój problem rozwiązany (Dziękuję Zbyszku) po wymianie kupionego u Ciebie czujnika (całkowicie zepsuty), rozruszania pozostałych problem dalej występował. Zgodnie z Twoją sugestią sprawdziłem zabrudzenia w otworach w które wchodzą czujniki na skrzyni, jedna z kulek była zabrudzona i zablokowana. Teraz wszystko działa |
|
|
|
 |
zielony24
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 62 Skąd: Andrzejów
|
Wysłany: 04-12-2017, 21:03
|
|
|
podepne się do tematu żeby nie zaśmiecać nowym podobnym tematem mój problem jest taki pajero III 3.2did 2001r skrzynia manual ciągle miga pomarańczowa kontrolka nie ważne jakie przełożenie po odpaleniu od razu zaczyna migacna zapłonie to sama wogule nie reaguje na zmianę 4h.4hl.4hlc brak napędów |
|
|
|
 |
|