 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jazda po asfalcie |
Autor |
Wiadomość |
Randap123
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2018 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-2018, 07:33 Jazda po asfalcie
|
|
|
Mam pajero 1 2,5td. Uzywam go jako samochod do polowan, wiec robie nim maks 3tys rocznie. W poprzednich latach praktucznie caly czas jezdzilem na samym tylnym napedzie ale w tym roku z powodu nadmiaru opadow nie daje rady. I tu jest problem, gdyz mam sprzegielka manuale. Jedziemy cala ekipa na kilka samochodow glownie po asfalcie ale co jakis czas trzeba w jechac w bloto. I lipa ciagle zatrzymywac wszystkich bo musze wlaczyc/wylaczyc napedy. I tu moje pytanie czy moim pajero moge jezdzic okolo 20/30km po asfalcie z wlaczonymi napendami? Wiem ze dla znawcow tematu moze byc to smieszne pytanie ale dla mnie wazne |
|
|
|
 |
Marzocchii
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5 TDI 89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 6 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 15-01-2018, 19:44
|
|
|
można jeździć ale jedynie w linii prostej Problem polega na tym, że Twoje Pajero nie ma centralnego dyferencjału i skręcając koła ostro na asfalcie możesz ukręcić most... wsadzenie sprzęgiełek automatycznych nie wchodzi w grę ? Może uda się kupić jakieś używki tańsze |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-01-2018, 14:17
|
|
|
Wydaje mi się, że jak masz załączony napęd 4H to w czasie jazdy możesz go przestawić na 2H i później znów na 4H bez zatrzymywania samochodu.
UWAGA! nie możesz tego zrobić jak masz zapięte 4L.
Ja tak używam napędu w Galloperze (sprzęgiełka automatyczne, ale to chyba nie ma znaczenia).
Aby włączyć 4x4 zawsze się zatrzymuję a później już w trakcie jazdy zmieniam 2H<->4H, w zależności, czy potrzebuję napędu na 4 jadąc po śniegu/błocie, czy jadę po czarnym lub utwardzonym i nie potrzebuję 4x4.
W Twoim przypadku musisz się zatrzymać aby załączyć sprzęgiełka, a później już możesz zmieniać 2H<->4H.
Był opis na forum:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1546897 |
|
|
|
 |
boczek140
Forumowicz

Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Cze 2017 Posty: 80 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 23-01-2018, 15:44
|
|
|
jesteś pewien że można z tylnej osi 2H przełączyć na 4 koła w trakcie jazdy. Ja kiedyś próbowałem i nie mogłem zmienić musiałem się zatrzymać.
Przy próbie zmiany tylko zgrzytnęło i dalej nie próbowałem |
_________________ Pajero I - 2.6
 |
|
|
|
 |
Marzocchii
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 2,5 TDI 89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2018 Posty: 6 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 23-01-2018, 21:47
|
|
|
beny2011 napisał/a: | Wydaje mi się, że jak masz załączony napęd 4H to w czasie jazdy możesz go przestawić na 2H i później znów na 4H bez zatrzymywania samochodu.
UWAGA! nie możesz tego zrobić jak masz zapięte 4L.
[...]
Był opis na forum:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1546897 |
Mi się wydaję że Twoja informacja dotyczy jakiś nowszych modeli, gdzie napędy włączane są elektronicznie czy coś... |
|
|
|
 |
beny2011
Forumowicz
Auto: Galloper 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-01-2018, 10:27
|
|
|
Jak już pisałem, aby włączyć 4x4, czyli 4H należy się bezwzględnie zatrzymać.
1. Bezwzględnie zatrzymujemy się.
2. Jeżeli mamy sprzęgiełka manualne to przestawiamy je w pozycję LOCK (jeżeli automaty to nic nie robimy).
3. Przestawiamy dźwignię reduktora z 2H na 4H.
4. Ruszamy i cieszymy się napędem na 4 koła.
5. W trakcie jazdy (po zapięciu 4H) możemy przestawić dźwignię reduktora z 4H na 2H i odwrotnie. Przestawiamy z lub bez wciskania sprzęgła. Bardzo ważne jest to by zmieniając 2H <-> 4H nie jechać szybciej niż 80km/h. Ważne jest też - jeżeli ma się sprzęgiełka automatyczne aby zatrzymując się w takiej sytuacji auto nie cofnęło się więcej niż metr, bo wówczas automaty się rozepną i nie będzie już można przestawiać w trakcie jazdy z 2H na 4H.
6. Po skończonej jeździe zatrzymujemy się i przestawiamy reduktor na 2H.
7. Cofamy auto kilka metrów i wówczas sprzęgiełka powinny się rozpiąć. Jeżeli mamy manuale to musimy je ręcznie wyłączyć.
8. Jeździmy dalej na 2H.
I super ważne! aby przestawić na reduktorze z 4H na 4L lub 4L na 4H należy się bezwzględnie zatrzymać!
Mój Galloper to 2,5 TD long rok produkcji 98 (z nowymi lampami, a więc już Galloper II). Z tego co wiem oba są produkowane na licencji Pajero I (i chyba II, ale w to wątpię, bo nie mają napędu super select ani blokad). Elektroniki nie ma, poza grzaniem świec żarowych i radia. Wszystko załączane mechanicznie. Podeślę jak będę w domu skany z książki użytkownika Gallpera. No i ma LSD w tylnym dyfrze
Oczywiście są na forum userzy z dużo większym doświadczeniem w sprawach Pajero I, II itd. więc proszę o korektę moich informacji - jeżeli są błędne.
Z książeczki Gallopera (ale widzę, że dla sprzęgiełek automatycznych coś poknocili w opisie) piszą, że z 4H na 2H można tylko jak się zatrzyma. Ja załączam z 2H na 4H jak się zatrzymam i później jak już jadę (ruszając z 4H) zmieniam w trakcie jazdy z 4H na 2H i z 2H na 4H pod warunkiem, że nie jadę szybciej niż 80km/h i w trakcie zatrzymania, gdy przełączyłem na 2H (jadąc) samochód się nie cofnął.
https://photos.app.goo.gl/2BZNiwhrnkqCxGCR2
[ Dodano: 26-01-2018, 10:08 ]
boczek140 napisał/a: | jesteś pewien że można z tylnej osi 2H przełączyć na 4 koła w trakcie jazdy. Ja kiedyś próbowałem i nie mogłem zmienić musiałem się zatrzymać.
Przy próbie zmiany tylko zgrzytnęło i dalej nie próbowałem |
W trakcie jazdy nie możesz zmienić z 2H na 4H, jeżeli wcześniej nie zatrzymałeś się i nie włączyłeś 4H. Jak już włączysz 4H to później jadąc możesz zmieniać 4H na 2H i 2H na 4H. Powyżej link do książeczki Gallopera - no chyba, że w PI było inaczej, ale wątpię. |
|
|
|
 |
|
|