Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Szarpanie przy zmianie biegów.
Autor Wiadomość
Kratos 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 02" EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 15-01-2018, 14:02   [EA5A/W 2.5] Szarpanie przy zmianie biegów.

Witam mam problem z moim galantem a mianowicie odczuwam jakby szarpało mi całym autem podczas zmiany biegów. Szarpanie jest bardziej odczuwalne przy zmianie biegów na niższych obrotach. Sprzęgło bierze w połowie, nie ślizga się w czasie przyśpieszania chociaż na wiosnę mechanik zakładający gaz mówił że sprzęgło się kończy. Biegi wchodzą dobrze chociaż od czasu do czasu sobie zgrzytnie przy zmianie z 1 na 2 i 2 na 3 . Wymieniłem ostatnio płyn w układzie wysprzęglika .Wysprzęglik od razu reaguje na pedał sprzęgła .Poduszki wydają się być w porządku , silnik siedzi sztywno. Czy sprzęgło może być odpowiedzialne za wyżej wymienione objawy ?
 
 
Dunios 
Forumowicz

Auto: Galant 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2017
Posty: 61
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 17-01-2018, 08:37   

U mnie to samo
 
 
Lachu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Kombi '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 11
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 03-02-2018, 23:37   

cześć,
Jeśli dobrze zrozumiałem problem, to może być za to odpowiedzialne sprzęgło, a konkretnie jego tłumiki obwodowe na tarczy, które mają właśnie łagodzić wszelkie szarpania od napędu i w drugą stronę. Nie zdziwię się jak masz tam jeszcze oryginalne sprzęgło Exedy z pierwszego montażu lub ASO, u mnie takie właśnie wyjąłem, praktycznie całe zjechane, też się nie ślizgało, ale każde muśnięcie gazu powodowało mocne szarpnięcie, no i owe tłumiki/sprężynki były całe zużyte. Z tego powodu chyba też wyrobił mi się wieloklin na wałku sprzęgłowym i skrzynia do wymiany...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-02-2018, 11:03   

Lachu napisał/a:
Z tego powodu chyba też wyrobił mi się wieloklin na wałku sprzęgłowym i skrzynia do wymiany...
Naprawde nie wiem jaki beznadziejny styl jazdy trzeba mieć aby wałek sprzegłowy w skrzyni manualnej doprowadzić do takiego stanu zuzycia
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Lachu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Kombi '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 11
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 04-02-2018, 11:42   

Cytat:
Naprawde nie wiem jaki beznadziejny styl jazdy trzeba mieć aby wałek sprzegłowy w skrzyni manualnej doprowadzić do takiego stanu zuzycia

Ja również nie wiem, kto jeździł tym autem przez 17 lat ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-02-2018, 11:56   

Lachu napisał/a:
Cytat:
Naprawde nie wiem jaki beznadziejny styl jazdy trzeba mieć aby wałek sprzegłowy w skrzyni manualnej doprowadzić do takiego stanu zuzycia

Ja również nie wiem, kto jeździł tym autem przez 17 lat ;)


Rzeźnik

W swoim galancie wymienialem sprzeglo przez to ze zatarlo sie lozysko wyciskowe, sama tarcza w porownaniu do nowej byla o 3,5mm ciensza, a sprzeglo jeszcze oryginalne, kwestia jak kto operuje pedalem sprzegla
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-02-2018, 10:51   

Próbowałeś najpierw wyrównać tarczę sprzęgła? Zaciągnij ręczny najpierw delikatnie aby auto się mogło bujnąć wrzuć bieg pierwszy popuszczaj sprzęgło jak bedziesz czuł że rusza bądź się krztusi dodaj mu gazu trochę.Powtórz czynność parę razy. To takie działanie jak byś upalał tarczę sprzęgła.Przy jednym stylu jazdy mogą się zadry na tarczy porobić i przez to później szarpie. Jeśli to nie pomoże to raczej sprzęgło do wymiany.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Łukasss 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2017
Posty: 43
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 05-02-2018, 12:45   

Moze to nie w skrzyni tylko połośka wyrobiłasie i lata w przegubie ?
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 06-02-2018, 07:12   

Sprawdź banany. Jedz powoli d9 tyłu nagle zahamuj. Bedzie stuk to bananiki. Ja tak mialem
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-02-2018, 09:32   

a czy poduszki silnika już były sprawdzane?
 
 
Kratos 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 02" EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 11-02-2018, 18:16   

Chwilowo sam się nie mogę tym zająć bo mam nogę połamaną a drażni mnie to bo ojciec mnie wozi a on zmienia biegi praktycznie bez dodawania gazu. Ale jak będę w miarę na chodzie dam samochód do mechanika niech wymienia sprzęgło i sprawdza poduszki. Ja jeszcze jak byłem sprawny to oglądałem te poduszki wydawały się ok ale trzeba było jakimś łomikiem poruszać. A tak w ogóle to ma ktoś namiar na tą tylną poduszkę bo nie mogłem jej nigdzie znaleźć tylko na jakichś ruskich stronach ewentualnie samą gumową tuleję.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-02-2018, 20:48   

Kratos napisał/a:
trzeba było jakimś łomikiem poruszać
trzeba je zdemontować i wtedy poruszać - niestety one często mają dodatkowe osłony i nie widać czy coś jest nie halo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.