Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z36A 1.5] Colt CZC 1,5 benzyna nie odpala i ma dziwny kod g
Autor Wiadomość
Fazer 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 18-01-2018, 22:15   [Z36A 1.5] Colt CZC 1,5 benzyna nie odpala i ma dziwny kod g

Witam serdecznie,
Potrzebuje pomocy w temacie mojego Colta. Rok 2006 silnik 1.5 benzyna bez turbo, przebieg 48 tyś. km rok 2006. Więc autko chodziło pięknie, fakt że dużo stało, było mało jeżdżone. W każdym razie podjechałem na zakupy do Reala ( nie wiem czy to ważne ;) ) i po zakupach odpaliłem auto, które nagle zgasło. I już nie odpaliło. Rozrusznik kręci jak ściekły, check engine gaśnie po chwili i wszystko wydaje się być ok. Natomiast po włączeniu zapłonu pojawia na wyświetlaczu przy zegarach pojawia się jakaś dziwna graficzka. Dodam, że po 3 dniach stania auto nagle bez problemu zapaliło po pierwszej próbie i pojeździłem trochę po mieście. Po zgaszeniu nie chciał znowu zapalić. Możecie doradzić gdzie szukać przyczyny?
_________________
Fazerek w cabrio :-)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-01-2018, 22:18   

Fazer napisał/a:
Natomiast po włączeniu zapłonu pojawia na wyświetlaczu przy zegarach pojawia się jakaś dziwna graficzka.

Pewnie problem z immo :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2018, 22:18   

Sprawdzić błędy silnik, może masz jakiś problem z immobiliserem lub z czymś innym ale bez diagnostyki to jak wizyta u wróżki.
 
 
Fazer 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 18-01-2018, 22:25   

[quote="Bizi78"]
Fazer napisał/a:

Pewnie problem z immo :wink: .
Obrazek


No dokładnie chodzi o takie 9 połączone z 3 :D
Czy wymiana baterii w kluczyku coś da? Ewentualnie spróbuję odpalić drugim oryginalnym kluczykiem.

I pytanie które się pojawiało pewnie z milion razy. Jak najszybciej zaprogramowac ponownie kluczyk lub immo?

Pozdrawiam i dzięki za szybkie odpowiedzi. Bardzo mnie to zaskoczyło :)

Pa
_________________
Fazerek w cabrio :-)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-01-2018, 22:33   


Fazer napisał/a:
Czy wymiana baterii w kluczyku coś da?

Pestka chyba nie jest zasilana z baterii.

Fazer napisał/a:
Jak najszybciej zaprogramowac ponownie kluczyk lub immo?

Pewnie w ASO, choć to może być kosztowne :? .
Możesz podjechać do speca od auto zamków to sprawdzi kluczyk swoim komputerem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Fazer 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 18-01-2018, 23:22   

Dzięki wielkie za pomoc. Od jutro latam z kluczykiem po okolicy i mam nadzieję, że to tylko to :)
Nareczka wszystkim :)
_________________
Fazerek w cabrio :-)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 18-01-2018, 23:24   

Fazer napisał/a:
Od jutro latam z kluczykiem po okolicy i mam nadzieję, że to tylko to :)

Tylko obawiam się, że do tego będzie też potrzebne auto :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-01-2018, 06:22   

Problemy z Immo to najczęściej problemy z połączeniami elektrycznymi po między elementami wchodzącymi w skład tego układu więc pewnie nie minie Cię raczej wizyta u elektryka. Przy kierownicy masz antenę komunikującą się z pestką w kluczyku, dalej masz sterownik immo i na końcu sterownik silnika i raczej trzeba przejrzeć wszystkie połączenia po między tymi podzespołami.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-01-2018, 09:04   

Nie znam tych silników, ale sporo wskazuje na czujnik położenia wałka rozrządu (nie mylić z czujnikiem wału).
 
 
Fazer 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 CZC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 21-01-2018, 22:58   

Hejka,
Generalnie okazało się, że to faktycznie były problemy z Immo. I co ważne. Podjechał kolega z kompem i sczytaliśmy co tam się dzieje. Wyskoczył błąd odczytu immo i .....za niskie napięcie baterii w kluczyku. W związku z tym wymieniłem bateryjkę i problem z immo zniknął.
Reasumując: pestka w kluczyku zasilana jest z baterii tej samej, która obsługuje centralny zamek i jednocześnie alarm. Więc jak będzie problem z odpaleniem i pojawi się ikona immo trzeba przede wszystkim w pierwszym kroku zmienić baterię w kluczyku.

Pozdrawiam wszystkich:)

[ Dodano: 21-01-2018, 22:59 ]
Bizi78 dzięki :D
_________________
Fazerek w cabrio :-)
 
 
mike88 
Mitsumaniak

Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: 3city
Wysłany: 10-04-2018, 19:59   

też walczyłem z krzakiem na desce
wymieniłem batkę w kluczyku (co rozwiązało na jakiś czas problem)
po paru (nastu) akcjach w typie krzaki, wyjmowanie i wsadzanie kluczyka w stacyjkę przez 10 minut...wymieniłem aku i jak ręką odjął (a teoretycznie było wszystko ok i jakoś tam kręcił).
Nie wiem jaki to ma związek ale przed wymianą miałem średnio raz dziennie blokadę. Teraz od roku - nic :]
ps - styk, kable itd sprawdzałem i wszystko grało
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.