Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora
Autor Wiadomość
wiczers 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 30-12-2017, 15:30   Wymiana akumulatora

Witam

Chciałem się zapytać jak wymienić aku w carisma 1.9 DID. Rozpiałęm aku i widziałem, że jest tam jakiś zatrzask. Czy oprócz tego trzyma go coś jeszcze . Dodam, że jest to plastikowe a boję się to urwać. Proszę o instrukcję jak można go wyjąć.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-12-2017, 22:55   


_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
wiczers 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 25
Skąd: Piła
Wysłany: 31-12-2017, 14:41   

U mnie w aucie jest tylko element 85117 czyli ten plastik nawet żadnej śruby nie mam. Czy wiecie może jak zdjąć tą część bo tylko ona trzyma akumulator ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2018, 08:22   

Ten element wygląda jakby był tylko wciskany. Śruba na schemacie wygląda jakby była od przykręcania podstawy akumulatora.
 
 
balagan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-01-2018, 22:04   

wiczers napisał/a:
Czy wiecie może jak zdjąć tą część bo tylko ona trzyma akumulator ?


W przypadku mojego auta - ten plastik należy trochę odgiąć " przycisnąć w dół za widoczną na zdjęciu powyżej łapkę i przesunąć w bok - u mnie działa to w lewo i nie jest to wyzwanie. Poradzisz sobie z dziecinną łatwością.

Pozdrawiam
 
 
majkov 
Forumowicz
majkov

Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-01-2018, 16:27   

Też się głowiłem a właściwie głowiliśmy nad pierwszym wyjęciem akumulatora. Próbowali chudzi i osiłki na imprezie rodzinnej w różnym stanie upojenia, bez efektu. Patent na wyjmowanie tego zatrzasku jest natomiast godny pochwały.
Musisz zrobić dźwignie długim śrubokrętem lub innym płaskim narzędziem, pomiędzy zatrzaskiem a plastikową podstawką akumulatora. Jak spojrzysz od góry będziesz wiedział, gdzie śrubokręt włożyć.
Jak masz duży aku 70Ah+ będzie trudniej, bo trochę przeszkadzają rurki od klimy, ale dasz radę.
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-01-2018, 18:20   

witam,mam problem z rozładującym się akumulatorem po naładowaniu i podpięciu do samochodu rano nie zapalę aku rozładowany,coś go rozładowuje.Podpiołem miernik szeregowo w minusa i pokazuje 03 czyli w normie,ale nadal go roaładowywuje, moze cos zaproponujecie.Pozd.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
douen 
Forumowicz
kierowca


Auto: Carisma II polift 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 72
Skąd: K-J
Wysłany: 14-01-2018, 19:05   

tadek55 napisał/a:
witam,mam problem z rozładującym się akumulatorem po naładowaniu i podpięciu do samochodu rano nie zapalę aku rozładowany,coś go rozładowuje.Podpiołem miernik szeregowo w minusa i pokazuje 03 czyli w normie,ale nadal go roaładowywuje, moze cos zaproponujecie.Pozd.


Proponuje sprzęt audio.
Mnie zawsze tam uciekało ;)
_________________
Gaz do dechy!!!
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 14-01-2018, 19:32   

tadek55, próbowałeś wyciągać po kolei bezpieczniki podczas pomiaru? Spróbuj jeśli po wyjęciu któregoś pobór mocno spadnie to będziesz wiedział w którym obwodzie masz ubytek.
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 14-01-2018, 20:19   

witaj,próbowałem wyciągałem wszystkie bezpieczniki i przekazniki i nic,ale na mierniku pokazuje mi 0.03,a do 0.05 jest ok.Chyba że alternator kradnie na postoju prąd.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
PABLO998 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,6; Outlander I 2,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 490
Skąd: Cedynia
Wysłany: 14-01-2018, 20:24   

tadek55 napisał/a:
na mierniku pokazuje mi 0.03
no właśnie wcześnie pisałeś 0,3 a to już trochę za dużo :mrgreen: Może po prostu aku do wymiany...
_________________
Carisma DA1A
Outlander CU5W
 
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-01-2018, 09:18   

Witam,przepraszam pokazuje 0.03mA jest w normie ok.
Akumulator jest sprawny pokazuje12,65v dzisiaj rano mierzylem,wczoraj odpiąłem kleme minusową dzisiaj przy -10 stopni odpalił bez problemu,może coś podpowiecie.Pozd.

[ Dodano: 25-01-2018, 09:32 ]
witam,dalej walczę z rozładowującym się akumulatorem i dalej nie ma efektu,co zaproponujecie.Pozd.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-01-2018, 09:38   

tadek55, po primo, ile wiosen liczy akumulator, bo może przyszła już na niego pora :mrgreen: .
Zwykłe mierniki mogą oszukiwać rzeczywistość, podjedź do punktu zajmującego się akumulatorami niech sprawdzą jego pojemność i stan.
Może być też jakieś zwarcie w celach.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 25-01-2018, 09:58   

Bizi78 a jak sprawdzic czy akumulator ma zwarcie na celach,akumu ma trzy lata,wczoraj pojechałem w trase wszystko było ok przejechałem 400kilometrow,gasiłem paliłem parę razy było ok zatrzymałem się na zatankowanie zatankowałem może mnie nie było pół godziny i już nie odpaliłem i kable,przyjechałem do domu wieczorem zostawiłem cari do wtorku a w miedzy czasie był mróz -10 wśrode rano odpaliłem za pierwszym razem,i tak mnie w konia robi niewiem kiedy odpale a kiedy nie.Jak kupie nowy akumulator to też nie mam pewnośći że mi go nie będzie rozładowywało,muszę najpirrw znależć przyczyne ale jak.Na pewno gdzieś jest zwarcie tylko nie cały czas.Możę coś zasugerujesz.Pozd.

[ Dodano: 25-01-2018, 10:02 ]
Ach gość mi powiedział że jego stan i pojemność jest na 60 procent.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2018, 10:15   

Jak dokładnie wygląda to nieodpalanie, rozrusznik kręci słabo aż przestaje czy w ogóle nie kręci podczas odpalania? Jakby alternator kradł prąd to też widział byś to na amperomierzu.
Możliwe, że to nie wina żadnego złodzieja prądu a możliwe, że coś nie łączy dobrze lub jest jakiś problem z rozrusznikiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.