Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Za dużo płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2018, 21:40   Za dużo płynu chłodniczego

Witam,
Trochę odparował mi płyn chłodniczy więc dolałem wody destylowanej. Niestety troszeczkę (1cm) ponad full. Czy coś złego się może wydarzyć? Olać temat czy kombinować jak ten nadmiar stamtąd wydostać?
 
 
Gotycki_Zdun 
Forumowicz
177 HP 432 Nm

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2016
Posty: 111
Skąd: FG
Wysłany: 02-02-2018, 21:50   

Układ jest tak zaprojektowany, że nadmiar płynu, wraz ze wzrostem ciśnienia, jest automatycznie wyrzucany wężem przy zbiorniku wyrównawczym.
_________________
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 02-02-2018, 21:55   

IMO:
Zakres między min a max jest tak wyskalowany żeby zabezpieczyć silnik przed skrajnymi warunkami pracy czyli z powodu dużego ubytku w układzie lub wzrostem temperatury cieczy i jej wzrostu objętości. Uważam że przelanie o 1cm nie spowoduje żadnej tragedii, chyba że często gotujesz auto np w jeździe terenowej. Co innego sprawa wody destylowanej, nie wiadomo ile tego wlałeś. Osłabi to odporność płynu na zamarzanie jak i obniży temperaturę wrzenia cieczy. Idź do apteki i kup za parę groszy dużą strzykawkę "Żanetę" i kawałek wężyka i odciagnij jak nie będziesz mógł spać.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2018, 22:06   

Wlałem jakieś 500-600ml bo płyn "leżał" cały czas na poziomie MIN. Trochę się przelało :P Wydaje mi się że taka ilość nie powinna znacząco osłabić mieszanki tym bardziej że prawdopodobnie to właśnie woda odparowała (wycieków brak). Auta nie upalam i stoi w garażu podziemnym więc nic nie powinno się stać?
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-02-2018, 17:36   

słusznie, ze wlałeś wodę destylowaną a nie gotowy płyn. W układzie chłodzenia odparowuje woda a nie glikol. Przelanie o 1 cm nie stanowi jakiegos problemu. Zbiorniczek przelewowy z reguły ma dużo wiekszą pojemność tak , zeby bez problemów skompensować rozszerzalność cieplną płynu chłodzącego.

[ Dodano: 18-02-2018, 17:42 ]
a tak przy okazji to czysta woda ma znacznie lepsze własciwości cieplne (lepiej chłodzi) niz mieszanina glikolu i wody. Z tego więc wzgledu dodanie samej wody na pewno nie spowoduje jakiegoś problemu i na pewno nie zmniejszy też odporności na zamarzanie. Żeby znacząco zmniejszyć parametry płynu musiałbyś wlać 2 litry wody .
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5364
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-02-2018, 20:02   

alegator, to ciekawe co piszesz, możesz podać jakieś źródło tej informacji?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
alegator 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander 2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Maj 2017
Posty: 103
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-02-2018, 13:18   

chetnie tylko nie wiem jakiej informacji . Napisz proszę o jaką informację Ci chodzi.

[ Dodano: 28-02-2018, 14:24 ]
Moze jednak zabawię się w zgadywanie:
Jezeli chodzi o własciwosci termodynamiczne (lepkość i ciepło własciwe) w przypadku chłodzenia to najlepsze mają w kolejności;
1.woda
2.czysty alkohol etylowy lub metylowy
3.glikole (etylenowy i propylenowy)
4.solanki

woda ma jedna poważną wadę, zamarzanie, akohole są niepraktyczne z róznych powodów np .bardzo szybko parują a metanol jest silna trucizną, solanki są agresywne i w silnikach spalinowych nie stosowane. Pozostają glikole . Etylenowy jest silnie trujący ale zamarzajacy w niskiej temperaturze oraz stosunkowo łagodny dla konstrukcji silnika i propylenowy mniej toksyczny ale o gorszych właściwościach chłodzących. Od lat najczęściej w układach chłodzenia stosuje sie wodny roztwór glikolu etylenowego.
Dlaczego napisałem, ze w mieszaninie glikol et. -woda paruje wiecej wody? Bo uwazam, ze ta mieszanina nie jest mieszanina azeotropową, która po odparowaniu i ponownym skropleniu daje dokładnie taką samą ciecz.
Dolewanie samej wody. Oczywiście mówimy tu o niewielkich ubytkch. Dolanie wody jest dużo bardziej bezpieczne niz dolewanie płynu , zwłaszcza jezeli nie jesteśmy pewni jaki płyn był do układu zalany. Przy duzych ubytkach niestety bez wymiany płynu nie obejdzie sie , no chyba, ze wiemy na 100% co jest w silniku, wówczas wlewamy taki płyn jaki znajduje się w silniku.

A tak na koniec to powiem Drogi Kolego, ze całe lata eksploatowałem silniki w okolicach 1000 KM, z doładowaniem i producent silników wręcz pod rygorem utraty gwarancji nakazywał wymiane płynu na wodę przed eksploatacja letnia i odwrotnie na zimę. Przed wlaniem do układu chłodzenia uzywanego płynu na jesieni, zawsze kontrolowałem gęstość płynu i prawie zawsze była nieznacznie większa niz nowego.
_________________
Jak się nie ma co sie lubi, to się kocha własną żonę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.