Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI - gaśnie/wariują obroty
Autor Wiadomość
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 15-10-2017, 21:51   1.8 GDI - gaśnie/wariują obroty

Witam. Od 3 dni moja Cari ma ataki głupawki. Czasem po dłuższej jeździe ale i również w mieście obrotomierz pokazuje nagłe skoki i spadki obrotów (na obrotach jałowych) zazwyczaj przy dojeżdżaniu do świateł tip. Obroty skaczą bardzo nie naturalnie w ciągu 1-2 sek. potrafi to być amplituda wysokości około 500-600 RPM. Czasem tylko poskacze ale niemal zawsze silnik zdycha. Jest to dość rzadkie do tej pory wystąpiło 5 razy. Z ponownym odpaleniem nie ma żadnych problemów.

Przepatrzyłem trochę internety i w większości przypadków było o przeczyszczeniu przepustnicy i tak też zrobiłem. Nie było jakoś niepokojąco zabrudzona, filtr powietrza jest roczny, czujnik położenia przepustnicy pokazywał z tego co pamiętam w przedziale 4,7k-700R(chyba).

Ma ktoś jakiś pomysł co może ją boleć?
 
 
mpoplaw 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 155
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-10-2017, 04:10   

A co mówi komputer ? Są jakieś błędy np: że cewka uszkodzona, albo pompa wtryskowa itp ?
Ostatnio zmieniony przez mpoplaw 17-10-2017, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-10-2017, 07:51   

Prawdopodobnie kończy się czujnik położenia wałka rozrządu. Jak radzi mpoplaw, warto sprawdzić błędy silnika, w tym roczniku błędy da się sprawdzić za pomocą spinacza lub innego kawałka drucika, tu masz instrukcję wraz z kodami błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli potwierdziła by się wina tego czujnika to nie warto kupować żadnych zamienników tylko orginał ale najpierw można spróbować go naprawić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 16-10-2017, 11:48   

CE się nie wyświetla jak dostaje głupawki, Ale jak wrócę z uczelni to sprawdzę czy wykaże jakiś błąd i dam znać.

Co do pompy to chyba 3 miesiące temu sprawdzałem ciśnienie jakie wskazuje czujnik (nie pamiętam czy przez pomiar oporu czy napięcia) i było minimalnie ponad normę według postu gdzieś tu na forum.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2017, 07:47   

Jeśli czujnik wałka nie jest całkiem padnięty to jeszcze błędów może nie być ale jeśli wskazówka obrotomierza zachowuje się nienaturalnie to jednak bardzo prawdopodobne że czujnik zaczyna padać.
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 17-10-2017, 13:02   

Przepraszam, że wczoraj nie dałem żadnej odpowiedzi ale biedny akademik mamy xD żadnego spinacza, kawałka przewodu ani nawet pustej puszki :P

Dzisiaj zakupiłem odpowiedni sprzęt i poniżej link do filmiku co komputerek nawymyślał :) .

https://youtu.be/fPU0cqBBUL4
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2017, 21:14   

Chyba 56.
W tym temacie na pierwszej stronie akbi opisuje ten błąd http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 18-10-2017, 08:13   

Zanim ją zacznę czyścić itd. Jakieś jeszcze pomysły? Jak wrócę do domu w piątek to sprawdzę znowu multimetrem to ciśnienie jakie wskazuje czujnik.

[ Dodano: 20-10-2017, 18:29 ]
Wracałem dzisiaj do domu (Legnica -> Wrocław) i jazda po autostradzie to była katorga. Obroty
na obrotomierzu wariowały o nawet 1000RPM, silnik dostawał głupawki. Po zjechaniu z A4 wszystko "wróciło do normy".

Po powrocie wyciągnąłem czujnik położenia wałka rozrządu i rozebrałem go. Luty były w bardzo dobrym stanie, ale i tak je poprawiłem (pewności nigdy za wiele). Czujnik od pompy WC wskazywał tak jak wcześniej, trochę ponad normę. Lecz różnica taka, że silnik działał poprawnie. Jutro podepnę pod czujnik jakiś dłuższy przewód i zrobię małą wycieczkę z multimetrem w środku auta i dam znać.

[ Dodano: 21-10-2017, 17:10 ]
Co do ciśnienia na pompie to napięcie było od 2,95V do 3,2V.
 
 
Tramatal 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi A6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-10-2017, 12:36   

ja na twoim miejscu skorzystałbym z pomocy fachowców bo to wygląda poważnie. Ja w takich przypadkach jadę do serwisu, bo techniczny raczej nie jestem :badgrin:

EDIT
Za reklamę się płaci, i to sporo.
apg2312
Ostatnio zmieniony przez apg2312 25-10-2017, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-10-2017, 14:30   

odezwij się do Bartek z tego forum bo najprawdopodobniej uszkodzona jest przepustnica
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 25-10-2017, 19:03   

Krzyzak, te obroty skaczą tylko na obrotomierzu, a podczas tej wariacji silnik zaczyna wariować (zaczyna zwalniać i szarpać - zapięty np. 5-ty bieg, a na luzie/jałowym zaczyna gasnąć) A ten skok obrotów trwa jakieś 0,5 - 1 sek i się powtarza. Nie możliwe żeby silnik wyłapał takie obroty w takim czasie.

Nie bardzo wiem o kogo chodzi. Mógłbyś podać link do profilu?

Ewentualnie może zna ktoś jakiegoś magika mechazorda który specjalizuje się w Japońcach?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2017, 08:43   

https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow/
 
 
mateuszmz250 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 5
Skąd: iława
Wysłany: 23-12-2017, 21:58   

Jak mi obroty falowaly to mi pompa WC zdychała. Zobacz moze pomoże
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
rocketman19 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 99r. ver. 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 18-02-2018, 22:15   

Problem rozwiązany, pasek od pomp przetarł przewód od czujnika położenia wału .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.