Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Carisma 02" 1.6 103km Problem z ogrzewaniem i
Autor Wiadomość
jlo1911 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: radom
Wysłany: 19-02-2018, 19:35   [Carisma] Carisma 02" 1.6 103km Problem z ogrzewaniem i

Witam . Mam taki problem ze swoja CARI mianowicie pojawił mi sie problem z ogrzewaniem bardzo długo się nagrzewa(teoretycznie na wskażniku pokazuje 90 stopnipo 5 minutach pracy czyli normalnie jak być powinno) a on ciągle nie grzeje nie puszcza ciepłego powietrza i nie przełącza na gaz co po takim czasie bylo normalne dodatkowo na światłach zaczyna mi sie grzać zapina się wentylator i dochodzi do czerwonego pola na wskażniku temperatry.
Pragnę dodać iż potrafił juz jakiś czas temu tracić płyn chłodzący co zaleczyłem doktorem do chłodnic teraz poziom w normie .
Macie jakieś pomysły na ewentualną przyczyne?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20979
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-02-2018, 19:56   

Ja bym sprawdził termostat bo chyba się nie otwiera.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-02-2018, 20:12   

Ten super specyfik zakleił Ci chłodnicę lub zablokował termostat oraz zakleił nagrzewnicę.
 
 
jlo1911 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: radom
Wysłany: 20-02-2018, 11:12   

[edit]. Wiedziałem że będzie problem ale cóż mądry Polak po szkodzie. Ehhh . Panowie a od czego byście zaczęli diagnozę czy zakleilo może termostat sam . Jak myślicie ?
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 20-02-2018, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 20-02-2018, 22:09   

U mnie mam sekwencję BRC gdzie reduktor (chyba dobrze piszę) jest ogrzewany płynem chłodniczym, bo idą przewody z trójników do niego, dopływ i odpływ. jeśli masz podobnie, to widocznie doktorek pozaklejał ci te rejony, jak i także nagrzewnicę.
Tylko 1 pytanie, gdzie owy płyn uciekał przedtem? Nad tłoki? czy był przeciek gdzieś?
Odpowiedź na to pytanie jest ważna, bo od tego zależy, czy polecę Ci płukankę do układu chłodzenia czy nie.
Przykład z życia wzięty: U mnie poprzedni właściciel też użył doktorka bo... płyn zalewał świece. Dowiedziałem się o tym przy wymianie rozrządu, gdy jakieś gluty wypadały wraz z płynem po wykręceniu pompy wody. Cóż, okazało się, że blok silnika jest uszkodzony, pęknięcie się w jakiś sposób powiększyło, Olej zaczął dostawać się do wody, inaczej mówiąc, silnik na złom.

PS. jeśli temperatura na wskaźniku podeszła, to na pewno też termostat masz w jakiś sposób zaklejony.
 
 
jlo1911 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: radom
Wysłany: 21-02-2018, 11:39   

Wcześniej widziałem mokro koło chłodnicy . W czwartek daje do mechanika obstawiam na termostat ale znając życie może być gorzej niż myślę ehh
 
 
systalon 
Nowy Forumowicz
SysTalon

Auto: carisma 1.6 SOHC @ 1.8 SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 25
Skąd: Pomorza
Wysłany: 21-02-2018, 20:02   

Naprawa termostatu zapobiegnie tylko grzaniu się silnika. Jeśli chodzi o gaz i nagrzewnicę i tak będziesz musiał użyć jakiejś płukanki. Dobrze że to tylko chłodnica będzie do wymiany ;)
 
 
maciekz22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2018
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2018, 11:50   Re: Carisma 02" 1.6 103km Problem z ogrzewaniem i

jlo1911 napisał/a:
Witam . Mam taki problem ze swoja CARI mianowicie pojawił mi sie problem z ogrzewaniem bardzo długo się nagrzewa(teoretycznie na wskażniku pokazuje 90 stopnipo 5 minutach pracy czyli normalnie jak być powinno) a on ciągle nie grzeje nie puszcza ciepłego powietrza i nie przełącza na gaz co po takim czasie bylo normalne dodatkowo na światłach zaczyna mi sie grzać zapina się wentylator i dochodzi do czerwonego pola na wskażniku temperatry.
Pragnę dodać iż potrafił juz jakiś czas temu tracić płyn chłodzący co zaleczyłem doktorem do chłodnic teraz poziom w normie .
Macie jakieś pomysły na ewentualną przyczyne?

Jęśli chodzi o termostat to chyba jest ok jeśli wentylator się uruchamia i temperatura nie spada podczas jazdy. Tak by wynikało po opisie zachowania wskaźnika.
Jeśli chodzi o ogrzewanie to najczęściej zbyt niski poziom płynu, to samo dotyczy lpg, chyba że czujnik temperatury padł.
Ja zacząłbym od płukaniu układu chłodzenia po tym syfie co dodałeś :mrgreen: , następnie wymiana płynu, lokalizacja wycieku i jego likwidacja. Powinno wrócić do normy.
 
 
marraw 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: grodzisk wlkp.
Wysłany: 02-12-2019, 15:55   

Mam podobny problem. Miesiąc po wymianie chłodnicy wskażnik temperatury dochodził do czerwonego. Wymieniłem termostat a problem nie ustąpił. Po kilku dniach przestał mi przechodzić na gaz. Zauważyłem, że rura dolna łącząca chłodnicę z blokiem jest zimna. Ogrzewanie przestało działać (delikatnie letnie powietrze wieje), wskaźnik temp. płynu chł. w czasie ciągłej jazdy dochodzi do czerwonego a przy zwalnianiu cofa się do pionu. Może ktoś coś podpowiedzieć co jest przyczyną, co robić?
_________________
marraw
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 03-12-2019, 17:59   

marraw napisał/a:
Mam podobny problem. Miesiąc po wymianie chłodnicy wskażnik temperatury dochodził do czerwonego. Wymieniłem termostat a problem nie ustąpił. Po kilku dniach przestał mi przechodzić na gaz. Zauważyłem, że rura dolna łącząca chłodnicę z blokiem jest zimna. Ogrzewanie przestało działać (delikatnie letnie powietrze wieje), wskaźnik temp. płynu chł. w czasie ciągłej jazdy dochodzi do czerwonego a przy zwalnianiu cofa się do pionu. Może ktoś coś podpowiedzieć co jest przyczyną, co robić?
Czy po wymianie chłodnicy dobrze odpowietrzyłeś układ śrubą w obudowie termostatu , gaz musi być podgrzewany bo inaczej zamarznie instalacja tak miałem w Polonezie zamarzał parownik.
_________________
Ross
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-12-2019, 20:42   

Nie ubywa Ci czasem płyn chłodniczy i czy chłodnicę wymieniłeś razem z korkiem? Chłodnicę założyłeś nową czy używanę?
 
 
marraw 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: grodzisk wlkp.
Wysłany: 04-12-2019, 07:13   

Chłodnica wymieniona z korkiem, używana. Układ odpowietrzony. Przewody doprowadzające wodę do tzw parownika są zimne i wiem, że przez to nie odpala na gaz.
Ten problem zaczął się miesiąc po wymianie chłodnicy.
_________________
marraw
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-12-2019, 08:57   

Możliwe że korek jest uszkodzony a jest on też zaworem wyregulowanym na odpowiednie ciśnienie i jak jest z nim coś nie tak to mogą być problemy albo z zapowietrzaniem się układu albo z nadmiernym ciśnieniem w układzie. Na próbę załóż stary jak na nim było ok. Odpowietrz też parownik, najlepiej jakby był zamontowany króćcami wodnymi ku górze ale konieczne to nie jest. W takiej Carismie parownik miałem zamontowany wysoko na kielichu i problemów żadnych nie było.
 
 
czarter 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2019
Posty: 84
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-12-2019, 22:38   

Najpierw diagnozujemy, a potem wymieniamy części.

Przede wszystkim, nie sprawdzaj temperatury tylko z samej deski rozdzielczej, tylko zawsze przez komputer. Nie wiem, czy w tym silniku nie ma przypadkiem dwóch czujników temperatury: jeden na deskę, drugi do sterownika. Jak są dwa to porównuj odczyty z dwóch jednocześnie.

To może też być pompa wody. Sprawdź czy temperatura rośnie po wyłączeniu silnika, ale tak jak pisalem, koniecznie na komputerze.

Włącza się wentylator?

Czy temperatura rośnie na postoju?
 
 
marraw 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubihi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: grodzisk wlkp.
Wysłany: 05-12-2019, 09:41   

Dzięki CZARTER. Dziś umawiam się na komputer i podpowiem diagnoście o czujnikach.
Po wyłączeniu temperatura spada i wydaje mi się, że spada szybko. Wentylator się włącza. Na postoju i przy jeździe na jałowym biegu wskaźnik wraca do do pionu, czyli tak jak było zawsze.
_________________
marraw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.