Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CB4 1.6] Lancer zgasł , problem z zasilaniem aparatu zapłon
Autor Wiadomość
dsowek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CBo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Niemcy
Wysłany: 30-03-2018, 22:44   [CB4 1.6] Lancer zgasł , problem z zasilaniem aparatu zapłon

Witam wszystkich,

Pierwszy raz po 10 latach użytkowania mam poważny problem z autem

Poszukuje jakiś naprowadzeń na rozwiązanie tematu:)
Auto zgasło gdy jechałem ok 50 km/h, nagle, bez szarpania ani nic. Dodatkowo nie dałem rady go już uruchomić.
Zacząłem więc sprawdzać od świec , kabli, aparatu zapłonowego , zasilania w paliwo, pompa, filtr paliwa.
Została mi jeszcze stacyjka ale nie wiem czy jest szansa aby to miało coś wspólnego. Cała elektryka auta działa, swiata, radio, szyby itp, tylko jakby cos dusi go elektronicznie. Kontrolki palalają sie i gasna jak przy właściwym uruchamianiu silnika.
Sprawdzałem zasilanie zapłonu i tutaj jest dziwna sprawa na wtyczne dwupinowej do aparatu zapłonowego gniazdo 11,12 podczas zapalania jest 1,5 V ??!! według schematu nie jestem w stanie dosc z kąd na tym gnieździe "0" powinno dochodzić , czy odraz do aku czy jescze do ECU
i dlatego nie jestem pewien czy nie w nim problem

Czy szukać problemu w stacyjce , tylko w czym, w masie idącej na zapłon czy w czym?
Czy jest szansa aby nagle padło ECU tak aby silnik nie był do odpalenia. Dodam, ze dzis po 4 h sprawdzania auto odpaliło nagle na 30 sek. po czym znowu jakby cos go samo zgasiło.
Nie mylse ze problem z zapłonie, bo problem leży chyba bardziej w zasilaniu gdy je sprawdzałem

Ktos zna lub miał podobny problem??

Dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2018, 12:59   

Usterki cewki w tym modelu się zdarzały i to dość nagminnie a objawy masz dość książkowe.
Ja bym szukał jakiegoś mobilletrona w necie i zmienił w ciemno.
 
 
dsowek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CBo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Niemcy
Wysłany: 31-03-2018, 15:17   

Hej, dzięki za podpowiedź.

Sprawdziłem dziś błąd , nr 22 wyskoczyło czyli czujnik położeni wału, co byłoby sensowne przy tym problemie.

Proszę o pomoc w ustaleniu gdzie sie znajduje czujnik polożenia wału, nie wałka rozrządu??
Najlepiej jakies zdjęcie lub gdzie biegnie do niego wiazka bo nic nie moge znależć co by wchodziło w okolice rozrządu , dlatego moje pytanie.

Dziękuje za podpowiedzi i odpowiedzi :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2018, 15:32   

W aparacie zapłonowym. Jak dobrze pamiętam to masz go na przedłużeniu wałka rozrządu.
 
 
dsowek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CBo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Niemcy
Wysłany: 31-03-2018, 16:37   

Czujnik położenia WAŁU KORBOWEGO z zapłonie ?? czy mówisz o czujniku położenia wałka rozrządu
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2018, 17:59   

Jeżeli wina leży w czujniku w aparacie, to winnym może być nie sam czujnik a jakiś scalak, który tam siedzi. Kiedyś był koleś na allegro który to naprawiał - wysyłałeś mu swój aparat i po okołu tygodniu wracał naprawiony.
Jeżeli będziesz ściągał aparat to zaznacz dokładnie jego położenie, wtedy nie będziesz musiał ustawiać zapłonu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2018, 19:08   

dsowek napisał/a:
Czujnik położenia WAŁU KORBOWEGO z zapłonie ?? czy mówisz o czujniku położenia wałka rozrządu

oba są w tym aparacie, razem z cewką
kiedyś tak robili, czujniki były optoelektroniczne a nie mangetoelektroniczne jak obecnie
 
 
dsowek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CBo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 20
Skąd: Niemcy
Wysłany: 31-03-2018, 19:30   

Ok, pozostaje wyjęcie aparatu zapłonowego i sprawdzenie go.
Jest możliwość wymiany samego czujnika wału czy lepiej cały aparat wymienić??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.