Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wilgoć w kabinie
Autor Wiadomość
Thorni 
Forumowicz


Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 29-03-2018, 11:41   [EA5A/W 2.5] Wilgoć w kabinie

Cześć.
Proszę Was o pomoc i nakierowanie co to może być. Przez lato nie było żadnego problemu z wilgocią w aucie. Auto mogło stać na zewnątrz, padało po nim i było suchutko. Dopiero na jesień, jakby z dnia na dzień stanęła mi woda w aucie (w zasadzie to wykłądzina wyglądała jak nasączona gąbka (pod siedzeniami pasażerów z przodu i z tyłu (prawa strona)). Zostawiłem auto w garażu na zimę, bo mam jeszcze drugie auto w razie czego. No i teraz jest co prawda sucho, ale jak przejechałem się niedawno na krótką trasę (pare kilometrów, sucho) to już zauważyłem jak szyby szybko zaparowywują.

Do tego doszedł jeszcze przykry problem z pleśnią. Takie kropeczki powychodziły. Na skórze i panelach to spoko schodzi, tylko jak się jej pozbyć z podłogi? Ma ktoś jakiś dobry patent? Aż mi wstyd, ale nie zaglądałem do auta zbytnio przez zimę i boje się, że będzie źle.

Co do wilgoci i wody w kabinie, macie jakieś pomysły co może być przyczyną i jak zlokalizować oraz naprawić ten defekt?
Czytałem, że może to być uszczelka na drzwiach. Jeszcze nie sprawdzałem polewaniem wody, ale zrobię to. Jeszcze było coś o podszybiu i klimie, tylko nie wiem jak się za to zabrać.

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam,
Thorni.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23636
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-03-2018, 12:45   

Nieszczalna sćiana grodziowa albo podszybie, Wykladzine trzeba zdemontowac z auta i wyprac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Thorni 
Forumowicz


Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 29-03-2018, 13:04   

A mógłbyś mi poradzić jak sie do tego zabrać z głową? Bo szczerze nie wiem na co dokładnie zwrócić uwagę.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-03-2018, 13:11   

Albo zgnita podłoga na zgrzewach z progami. Jak odchylisz wykładzinę po bokach i zobaczysz sporo rdzy to niestety mam rację.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10676
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-03-2018, 13:18   

Ja miałem przerdzewiałą podłogę ale było sucho. Obstawiam wodę z podszybia...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-03-2018, 14:52   

Thorni napisał/a:
Co do wilgoci i wody w kabinie, macie jakieś pomysły co może być przyczyną i jak zlokalizować oraz naprawić ten defekt?

Jesli prawa strona przecieki od tzw komina nieszczelność cała woda z szyb i nie tylko spływa do rynienki przez nieszczelnośc dostaje sie do srodka
Sprawdz zdemontuj wycieraczki szyb i podszybie prawa strona czy przypadkiem nie ma rdzy nieszczelności na łaczeniu z kominem
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2018, 15:01   

Ja zdemontujesz podszybie to w miejscu gdzie silnik wycieraczek zobaczysz taki wystający kominek - tędy wentylator zapodaje powietrze do wnętrza. Niestety mocowanie tego komina a właściwie jego uszczelnienie potrafi przerdzewieć i puszcza wodę.
Trzeba tam wyczyścić rdzę, odkurzyć, wytrzeć, wysuszyć i dać preparat do uszczelek - tzw. płynna uszczelka. Większość Galantów puszcza tamtędy wodę a wycieka ona tuż pod parownikiem klimatyzacji.
 
 
Thorni 
Forumowicz


Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 29-03-2018, 17:09   

Hmm. Właśnie końcem lata robiłem wycieraczki (rozwaliło się polimerowe "oczko" z ramienia wycieraczek co jest w podszybiu) i zwróciłem uwage, że komin jest zardzewiały u podstawy i to tak fest. Dojście tam jest pierońsko złe od drugiej strony. Czyli mówicie żeby to uszczelką objechać?

Akcja jest też taka, że jak robiłem z wycieraczkami, to pod kominem wysmarowałem środkiem hamującym korozje, i teraz pytanie czy mi na to uszczelka wejdzie...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-03-2018, 17:31   

Ja tym robiłem, bo też podciekało. Pamiętam na Zlocie w Wilakasach 2010 to miałem mokrą wykładzinę - po uszczelnieniu spokój po dziś dzień:
http://www.boll.pl/masy-u...amochodowych-91
 
 
Thorni 
Forumowicz


Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 29-03-2018, 17:41   

Krzyżak, i tylko osłone pod wycieraczkami odkręcałeś? Nic więcej?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-03-2018, 18:25   

Marcino, w poprzednim Galu pewnego razu wsiadłem rano i prawie momentalnie w cholerę zaparowały szyby, zegary itd. Czuc było wilgoć wewnątrz. Okazało się, że zgniła podłoga na zgrzewach i qykładzina była cała mokra, a nawet woda na niej stała.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 29-03-2018, 21:15   

Thorni napisał/a:
pod kominem wysmarowałem środkiem hamującym korozje, i teraz pytanie czy mi na to uszczelka wejdzie...

Robiłem żywicą wszędzie dojdzie bo jest rzadka i zasklepia wszystkie pory i trzyma bardzo dobrze podłoża
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 30-03-2018, 06:14   

Zawsze powtarzam nie rozbierać bez sensu żeby na końcu okazało się że to nie tam .
Zrób próbę szczelności , nie lej myjką ciśnieniową tylko najlepiej ze zwykłego węża ogrodowego .
Zacznij od najprostszej rzeczy i lej po szybach w drzwiach i obserwuj czy woda nie cieknie czasami spod boczka drzwi najprawdopodobniej w okolicy głośnika i zlewa się później na uszczelkę drzwi i po progu na dywaniki , ja tak miałem u siebie .
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24292
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2018, 10:04   

Thorni napisał/a:
tylko osłone pod wycieraczkami odkręcałeś?
do komina tak, tylko
 
 
Thorni 
Forumowicz


Auto: Galant VIII 2.5l 24V 99 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 51
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 30-03-2018, 21:56   

No cześć Panowie.
Sprawa wygląda tak.
Lałem po szczelinach drzwi z prawej strony i nic nie przeciekło. Zabrałem się więc za uszczelnianie komina. Już znam te rejony bo męczyłem się z wycieraczkami (swoją drogą jak ktoś jest zainteresowany moim patentem na naprawę (urwana "tuleja" z tworzywa) łączenia między "trzpieniem" a otworem w ramieniu mechanizmu wycieraczek to chętnie się podzielę informacjami) i niechętnie tam wróciłem. Po pierwsze, dla mnie to jest masakra tam ręke wsadzać klęcząc na silniku :D . Nie wiem jaki macie patent na robienie przy tym kominie, ale mnie kolana wciąż bolą. Druga sprawa, zrobiłem błąd, że nie wziąłem jakiejś rzadkiej żywicy tylko silikon, bo to męczarnia z rozprowadzaniem tego. No nic, nawarzyło się piwa to trzeba było je wypić. Efekt jest taki, że zaizolowałem komin od widocznej strony i trochę od strony grodzi. Dalej już nie dałem rady. Myślałem nawet żeby błotnik odkręcić (jest mały otwór z drugiej strony) ale się rozmyśliłem. Napaćkane tam jest i wygląda to cholernie nieestetycznie ale trudno. Jutro będe robił test z wodą, zobaczymy czy coś to dało.

Póki co do zobaczenia jutro, napiszę jakie rezultaty były.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.