Problem z nawiewami... |
Autor |
Wiadomość |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 14:56 Problem z nawiewami...
|
|
|
Czolem,
Jak nie uzywam klimy to ciezko 'nadmuchac' do autka powietrza - trzeba ustawiac nawiew prawie na max. zeby wyraznie wiało-czy to moze miec cos wspolnego z rezystorem wentylatora?
Jesli nie z w/w (a uklad zostal sprawdzony w Bytowie) to co jeszcze moze odpowiadac
za slaby strumien nawiewu z kratek went.? Wytarte szczotki/komutator na smigle?! |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Besiek
Forumowicz

Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-04-2014, 17:53
|
|
|
Może sterowanie klapami jest uszkodzone, chodzi mi o klapy sterujące przepływem powietrza i cały czas masz zamknięty obieg powietrza. O filtr kabiny nawet nie pytam, bo rozumiem że sprawdzony i czysty. |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 18:00
|
|
|
Moze i tak-wiac-wieje ale nie za mocno to czuc, dopiero jak jest 99-100% to troche.
A gdzie/jak sprawdzic sterowanie i same klapy? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Besiek
Forumowicz

Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-04-2014, 18:11
|
|
|
Włącz nawiew i zmieniaj pokrętłem kierunek nawiewu (szyba, kratki, nogi), i po kolej przystawiaj rękę, nogę, twarz do do poszczególnych otworów wentylacyjnych. Zacznij od wsłuchiwania się przy włączaniu/wyłączaniu obiegu zamkniętego czy słychać jakieś zmiany w natężeniu szumu lub w sile nawiewu. Później pokrętło kierunku nawiewu, jeśli pomimo kręcenia pokrętłem nie będziesz odczuwał zmian w sile nawiewu przez odpowiednie sekcje znaczy że zwalone sterownie. W takiej sytuacji rozbierasz panel środkowy i po kolej po nitce do kłębka. Ja jeszcze nie miałem potrzeby grzebania w tym więc szczegółów Ci nie podam bo nie znam.
A czy jak manualnie zwiększasz obroty nawiewu to słychać zwiększające się obroty wentylatora? Jeśli tak to raczej nie rezystor. |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 18:22
|
|
|
Slychac ,ze sie zwieksza tylko cisnienie z kratki takie nie za bardzo, ani kierowcy ani srodkowe. Dodatkowo swieci sie tylko podswietlenie lewego pokretla ))
ALe nawiew byl slaby od poczatku. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Besiek
Forumowicz

Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-04-2014, 18:43
|
|
|
No dobra, to sprawdzasz tylko na kratkach. A nawiew na przednią szybę i na nogi? Wsiądź do samochodu włącz zapłon bez uruchamiania silnika, następnie:
- pokręć pokrętłem od regulacji siłą nawiewu i słuchaj czy słyszalna jest zmiana prędkości wentylatora. Jeśli tak to rezystor raczej sprawny.
- w drugiej kolejności obieg wewnętrzny (przycisk po prawej stronie pod pokrętłem regulacji temperatury) włączasz i słuchasz czy słychać jakieś zmiany. Obstawiam że tu może tkwić problem.
- w następnej kolejności jak będziesz miał rozkręcony wentylator na max to po kolej zmieniaj kierunek nawiewu (nogi, kratki, szyba) i sprawdź czy jest reakcja na te zmiany.
Jesteś z Warszawy, w jakich rejonach się kręcisz? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 19:07
|
|
|
OK, a gdzie siedzi cale to plastikowe ustrojstwo z klapkami,silniczkami itd ?\
I jak tam sie dostac?
***
W rejonach Zoliborza. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Besiek
Forumowicz

Auto: Pajero 3 3,2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2010 Posty: 135 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 24-04-2014, 19:54
|
|
|
Z tego co pamiętam to musisz zacząć od wyciągnięcia radia. Jak wyciągniesz radio to pojawią Ci się śrubki od kolejnych "modułów". Jak już dostaniesz się do panelu sterowania nawiewem to zobaczysz co gdzie idzie i jak to jest sterowane. Jak poszukasz tu na forum, to też powinieneś znaleźć wskazówki co jak się rozbiera. |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 20:11
|
|
|
Besiek napisał/a: | Z tego co pamiętam to musisz zacząć od wyciągnięcia radia. Jak wyciągniesz radio to pojawią Ci się śrubki od kolejnych "modułów". Jak już dostaniesz się do panelu sterowania nawiewem to zobaczysz co gdzie idzie i jak to jest sterowane. Jak poszukasz tu na forum, to też powinieneś znaleźć wskazówki co jak się rozbiera. |
Juz wyciagalem radio i panel klimy ale szczerze mowiac nie widzialem tam innej plasrtikowej skrzynki.. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-04-2014, 22:30 Re: Problem z nawiewami...
|
|
|
bluecd napisał/a: | Czolem,
Jak nie uzywam klimy to ciezko 'nadmuchac' do autka powietrza - trzeba ustawiac nawiew prawie na max. zeby wyraznie wiało-czy to moze miec cos wspolnego z rezystorem wentylatora?
Jesli nie z w/w (a uklad zostal sprawdzony w Bytowie) to co jeszcze moze odpowiadac
za slaby strumien nawiewu z kratek went.? Wytarte szczotki/komutator na smigle?! |
Może być uszkodzony panel sterujący. Klapki nie bo dla nich nie ma znaczenia czy klima chodzi czy nie. Dla wentylatora tez nie ma znaczenia czy klima włączona czy nie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2014, 22:38 Re: Problem z nawiewami...
|
|
|
Niby niedrogo zeby kupic uzywke ale co tam mialoby pasc? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-04-2014, 22:58
|
|
|
Zdarzały się przypadki, ze po wymianie panela wracało wszystko do normy.
Jeśli dział na klimie to powinno działać bez, a całe sterowanie jest w panelu.
Na klimie nie znam się i elektryce, ale tak myślę. Rano w pracy zapytam jeszcze.
[ Dodano: 25-04-2014, 22:33 ]
Po rozmowie z tobą nasunęło mi się jeszcze jedno, zajrzyj do filtra kabinowego za schowkiem. Czy czasem nie jest zapchany? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Madiek
Nowy Forumowicz
Auto: Montero 3.8 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 7 Skąd: Julianów
|
Wysłany: 06-03-2017, 21:16
|
|
|
A czy ktoś może doradzić jak wymontować panel nawiewu aby dostać się do żarówek podświetlenia ? Doszedłem do odkręcenia 4 śrub, trochę się daje wysunąć, dalej nie wiem, coś trzeba porozłączać, ale jak żeby nie uszkodzić ? |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-03-2017, 21:17
|
|
|
Wypadałoby dopisać jaka klima: manualna czy automatyczna . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Madiek
Nowy Forumowicz
Auto: Montero 3.8 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 7 Skąd: Julianów
|
Wysłany: 06-03-2017, 21:28
|
|
|
Klima manualna, 3 pokrętła tego starszego typu, montero |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
|