Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek plynu chlodzacego przez korek chlodnicy
Autor Wiadomość
Kristoffer 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 9
Skąd: LIPNICA
  Wysłany: 12-04-2018, 15:20   Wyciek plynu chlodzacego przez korek chlodnicy

Mam problem z wyciekiem plynu chlodzacego prawdopodobnie gdzies w okolicy korka chlodnicy. Jak zlokalizowalem wyciek to zamowilem nowy korek ale niestety na nowym korku to samo :cry:
Nie wiem czemu sie tak dzieje jaka moze byc przyczyna? Stary korek mial ta gume pofaldowana znieksztalcona i myslalem ze to napewno to ale nowy korek zalozony i dalej jest wyciek. Auto ma przebieg 87 tys. Serwisowane w Mitsubishi.
_________________
Kristoffer
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-04-2018, 16:10   

Czy coś z chłodnic ą było robione czy była wyjmowane? Może zostało coś niewłaściwie założone bądź jest coś nie tak z przewodem idący do zbiornika wyrównawczego. Korek chłodnicy jest jednocześnie zaworem którym, w zależności od ciśnienia w układzie chłodzenia, płyn jest wypuszczany do zbiornika wyrównawczego lub zasypane spowrotem do układu.
 
 
Kristoffer 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 9
Skąd: LIPNICA
Wysłany: 12-04-2018, 21:04   

Niebyla nigdy zdejmowana chlodnica, samochod mam od nowosci.
Usterke zauwazylem jakies 2 tyg. temu. Korek jest nowy a dalej wycieka po przejechaniu 30km , stan cieczy chlodzacej jest posrodku miedzy min a max. Po przejechaniu tych 30km przybywa cieczy ale jest ponizej max z 15mm.
_________________
Kristoffer
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2018, 06:59   

A jesteś pewien że ucieka przy korku, są tam jakieś widoczne ślady?
 
 
Kristoffer 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 9
Skąd: LIPNICA
Wysłany: 13-04-2018, 08:16   

Nie jestem pewien na 100% , ale po przejechaniu kilkunastu kilometrow gdy sprawdzam naprzyklad palcem lub papierem to wokol wszystko jest mokre. Zaraz pod korkiem z prawej strony jest gumowy wezyk moze tez on cos nie trzyma ale narazie nic tam nie ruszam. Moze ktos mial podobny problem?
_________________
Kristoffer
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-04-2018, 09:03   

Z małymi wyciekami jest taki problem, że wyciek najczęściej powstaje na gorącym silniku kiedy ciśnienie w układzie jest wyższe i wydostający się płyn praktycznie od razu odparowuje. Jak jest jakaś ingerencja w układ chłodzenia taka jak montaż LPG to najczęściej takie wycieki powstają w miejscu wpięcia się w układ chłodzenia. Jeśli jednak nie było żadnej ingerencji to trochę dziwne by w jeszcze nie starym aucie samo coś takiego się stało.
 
 
mnerd 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Wawa zone
Wysłany: 23-04-2018, 11:09   

zobacz na nagrzanym silniku czy przewody gumowe są mocno nabite ciśnieniem. Jeśli tak, to może być usterka uszczelki pod głowicą
 
 
Kristoffer 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 9
Skąd: LIPNICA
  Wysłany: 26-04-2018, 21:24   

Sprawdzilem najpierw na zimnym silniku gumowe przewody zeby miec porownanie. I tak gorny dosc miekki mozna go z latwoscia scisnac w dloni , dolny natomiast twardszy. Na nagrzanym silniku gorny jest o wiele twardszy mozna przyrownac do twardosci dolnego na zimnym silniku, goracy ze z trudnoscia mozna utrzymac reke. Dolny bez zmian jesli chodzi o twardosc i lekko cieply. Ciekie weze chlodzace filtr oleju, jeden bardzo goracy drugi troche mniej.
Plyn nadal wyrzuca, nie wiem czy ten korek od chlodnicy nie przepuszcza nadmiaru plynu do wezyka powrotu, strasznie mala ta dziurka do wezyka powrotu. Jezdze samochodem od nowosci i mam bardzo delikatna noge wiec auto jakis ekstremalnych testow nie przechodzi.
Czy wymiana uszczelki pomoze? Czy moze termostat? Albo w dalszej kolejnosci pompa wody?
Dzieki za info.
_________________
Kristoffer
 
 
mnerd 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016
Posty: 37
Skąd: Wawa zone
Wysłany: 28-04-2018, 01:10   

Musisz udać się do ogarniętego mechanika z tym. Po kolei wszystko trzeba sprawdzać
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.