Wyciek plynu chlodzacego przez korek chlodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Kristoffer
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018 Posty: 9 Skąd: LIPNICA
|
Wysłany: 12-04-2018, 15:20 Wyciek plynu chlodzacego przez korek chlodnicy
|
|
|
Mam problem z wyciekiem plynu chlodzacego prawdopodobnie gdzies w okolicy korka chlodnicy. Jak zlokalizowalem wyciek to zamowilem nowy korek ale niestety na nowym korku to samo
Nie wiem czemu sie tak dzieje jaka moze byc przyczyna? Stary korek mial ta gume pofaldowana znieksztalcona i myslalem ze to napewno to ale nowy korek zalozony i dalej jest wyciek. Auto ma przebieg 87 tys. Serwisowane w Mitsubishi. |
_________________ Kristoffer |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-04-2018, 16:10
|
|
|
Czy coś z chłodnic ą było robione czy była wyjmowane? Może zostało coś niewłaściwie założone bądź jest coś nie tak z przewodem idący do zbiornika wyrównawczego. Korek chłodnicy jest jednocześnie zaworem którym, w zależności od ciśnienia w układzie chłodzenia, płyn jest wypuszczany do zbiornika wyrównawczego lub zasypane spowrotem do układu. |
|
|
|
 |
Kristoffer
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018 Posty: 9 Skąd: LIPNICA
|
Wysłany: 12-04-2018, 21:04
|
|
|
Niebyla nigdy zdejmowana chlodnica, samochod mam od nowosci.
Usterke zauwazylem jakies 2 tyg. temu. Korek jest nowy a dalej wycieka po przejechaniu 30km , stan cieczy chlodzacej jest posrodku miedzy min a max. Po przejechaniu tych 30km przybywa cieczy ale jest ponizej max z 15mm. |
_________________ Kristoffer |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-04-2018, 06:59
|
|
|
A jesteś pewien że ucieka przy korku, są tam jakieś widoczne ślady? |
|
|
|
 |
Kristoffer
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018 Posty: 9 Skąd: LIPNICA
|
Wysłany: 13-04-2018, 08:16
|
|
|
Nie jestem pewien na 100% , ale po przejechaniu kilkunastu kilometrow gdy sprawdzam naprzyklad palcem lub papierem to wokol wszystko jest mokre. Zaraz pod korkiem z prawej strony jest gumowy wezyk moze tez on cos nie trzyma ale narazie nic tam nie ruszam. Moze ktos mial podobny problem? |
_________________ Kristoffer |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-04-2018, 09:03
|
|
|
Z małymi wyciekami jest taki problem, że wyciek najczęściej powstaje na gorącym silniku kiedy ciśnienie w układzie jest wyższe i wydostający się płyn praktycznie od razu odparowuje. Jak jest jakaś ingerencja w układ chłodzenia taka jak montaż LPG to najczęściej takie wycieki powstają w miejscu wpięcia się w układ chłodzenia. Jeśli jednak nie było żadnej ingerencji to trochę dziwne by w jeszcze nie starym aucie samo coś takiego się stało. |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 23-04-2018, 11:09
|
|
|
zobacz na nagrzanym silniku czy przewody gumowe są mocno nabite ciśnieniem. Jeśli tak, to może być usterka uszczelki pod głowicą |
|
|
|
 |
Kristoffer
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 CTV 4*4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2018 Posty: 9 Skąd: LIPNICA
|
Wysłany: 26-04-2018, 21:24
|
|
|
Sprawdzilem najpierw na zimnym silniku gumowe przewody zeby miec porownanie. I tak gorny dosc miekki mozna go z latwoscia scisnac w dloni , dolny natomiast twardszy. Na nagrzanym silniku gorny jest o wiele twardszy mozna przyrownac do twardosci dolnego na zimnym silniku, goracy ze z trudnoscia mozna utrzymac reke. Dolny bez zmian jesli chodzi o twardosc i lekko cieply. Ciekie weze chlodzace filtr oleju, jeden bardzo goracy drugi troche mniej.
Plyn nadal wyrzuca, nie wiem czy ten korek od chlodnicy nie przepuszcza nadmiaru plynu do wezyka powrotu, strasznie mala ta dziurka do wezyka powrotu. Jezdze samochodem od nowosci i mam bardzo delikatna noge wiec auto jakis ekstremalnych testow nie przechodzi.
Czy wymiana uszczelki pomoze? Czy moze termostat? Albo w dalszej kolejnosci pompa wody?
Dzieki za info. |
_________________ Kristoffer |
|
|
|
 |
mnerd
Forumowicz
Auto: Outlander 2,0 cvt 4WD '16
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2016 Posty: 37 Skąd: Wawa zone
|
Wysłany: 28-04-2018, 01:10
|
|
|
Musisz udać się do ogarniętego mechanika z tym. Po kolei wszystko trzeba sprawdzać |
|
|
|
 |
|