 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Stuki na wolnych obrotach / klimatyzacja? |
Autor |
Wiadomość |
Gothan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt Z30 1.3 5d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 2 Skąd: Radzionków
|
Wysłany: 13-07-2018, 08:38 Stuki na wolnych obrotach / klimatyzacja?
|
|
|
Witam wszystkich, od 2 tygodni jestem właścicielem COLTA 1.3 i niepokoi mnie pewne zachowanie:
Na wolnych obrotach, kiedy stoję lub się toczę to świateł przy włączonej klimatyzacji co kilka minut następuje "stuknięcie" według mojej oceny z prawej strony. Podczas stukania następuje wahanie obrotów w przedziale mw. 800-1100 i dźwięk pojawia się zawsze gdy obroty przyduszają się do minimalnej wartości, po nim rosną. podniosłem na postoju maskę i stukanie było słychać z okoli sprężarki (tak myślę). Podczas jazdy stukania nie słychać.
Do dzisiaj myślałem, że stuki są tylko przy włączonej przeze mnie klimatyzacji. Dzisiaj rano nie włączyłem klimy, było chłodno i wilgotno, więc włączyłem nawiew na zaparowane szyby i stuki pojawiły się ponownie.
Moje pytanie - czy to normalne, czy jest to objaw awarii?
Kolejne pytanie. W marcu był robiony serwis klimy, wymieniono olej, odgrzybianie, czynnik 430g.
Ja 10.07 podjechałem sprawdzić klimę, wydawało mi się, że słabo chłodzi. Wyregulowano pasek i uzupełniono czynnik - weszło 60g. Nieszczelności maszyna nie stwierdziła, ale od marca "ubyło" 60g. Czy jest to powód do niepokoju?
Z góry dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
mike88
Mitsumaniak
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016 Posty: 71 Skąd: 3city
|
Wysłany: 20-08-2018, 22:44
|
|
|
Skoro ubyło czynnika to jest to powód do niepokoju bo grozi to zatarciem się sprężarki, a płukanka instalacji i nowa sprężarka nie należą do tanich rzeczy. Szukaj wycieku (najlepiej podjedź do warsztatu, jak miałeś nabity poza olejem i freonem znacznik to szybko wykryjesz wyciek). To, że maszyna nie stwierdziła wycieku to nie znaczy, że go nie ma. Ona stwierdzi że masz wyciek jak będziesz miał dziure...niestety. Sprawdzone na własnym przykładzie i potwierdzone u fachowca od klimy.
Dziwne tylko że "uzupełnili" 430g czynnika czyli 100%. To oznacza że jeździłeś na sucho bez czynnika i oleju - albo źle zrozumiałem i spuścili stary i wymienili całość.
Co do stuków - może to dziwne ale na początku jak zaczynałem jeździć swoim Coltem to też je słyszałem, tak jakby komp coś trawił i sobie postukiwał, później przestałem to słyszeć - pewnie się do tego przyzwyczaiłem.
To że włączasz klimę i obroty wzrastają to normalne, na tak małej pojemności silnika jest to dość duże obciążenie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|