Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki na wolnych obrotach / klimatyzacja?
Autor Wiadomość
Gothan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt Z30 1.3 5d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Radzionków
Wysłany: 13-07-2018, 08:38   Stuki na wolnych obrotach / klimatyzacja?

Witam wszystkich, od 2 tygodni jestem właścicielem COLTA 1.3 i niepokoi mnie pewne zachowanie:
Na wolnych obrotach, kiedy stoję lub się toczę to świateł przy włączonej klimatyzacji co kilka minut następuje "stuknięcie" według mojej oceny z prawej strony. Podczas stukania następuje wahanie obrotów w przedziale mw. 800-1100 i dźwięk pojawia się zawsze gdy obroty przyduszają się do minimalnej wartości, po nim rosną. podniosłem na postoju maskę i stukanie było słychać z okoli sprężarki (tak myślę). Podczas jazdy stukania nie słychać.
Do dzisiaj myślałem, że stuki są tylko przy włączonej przeze mnie klimatyzacji. Dzisiaj rano nie włączyłem klimy, było chłodno i wilgotno, więc włączyłem nawiew na zaparowane szyby i stuki pojawiły się ponownie.
Moje pytanie - czy to normalne, czy jest to objaw awarii?
Kolejne pytanie. W marcu był robiony serwis klimy, wymieniono olej, odgrzybianie, czynnik 430g.
Ja 10.07 podjechałem sprawdzić klimę, wydawało mi się, że słabo chłodzi. Wyregulowano pasek i uzupełniono czynnik - weszło 60g. Nieszczelności maszyna nie stwierdziła, ale od marca "ubyło" 60g. Czy jest to powód do niepokoju?

Z góry dziękuję za pomoc
 
 
mike88 
Mitsumaniak

Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: 3city
Wysłany: 20-08-2018, 22:44   

Skoro ubyło czynnika to jest to powód do niepokoju bo grozi to zatarciem się sprężarki, a płukanka instalacji i nowa sprężarka nie należą do tanich rzeczy. Szukaj wycieku (najlepiej podjedź do warsztatu, jak miałeś nabity poza olejem i freonem znacznik to szybko wykryjesz wyciek). To, że maszyna nie stwierdziła wycieku to nie znaczy, że go nie ma. Ona stwierdzi że masz wyciek jak będziesz miał dziure...niestety. Sprawdzone na własnym przykładzie i potwierdzone u fachowca od klimy.
Dziwne tylko że "uzupełnili" 430g czynnika czyli 100%. To oznacza że jeździłeś na sucho bez czynnika i oleju - albo źle zrozumiałem i spuścili stary i wymienili całość.
Co do stuków - może to dziwne ale na początku jak zaczynałem jeździć swoim Coltem to też je słyszałem, tak jakby komp coś trawił i sobie postukiwał, później przestałem to słyszeć - pewnie się do tego przyzwyczaiłem.
To że włączasz klimę i obroty wzrastają to normalne, na tak małej pojemności silnika jest to dość duże obciążenie.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.