 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Falujące obroty. Prośba o analizę wykresów z |
Autor |
Wiadomość |
Sv3rker
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2018 Posty: 3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-06-2018, 21:03 [Cari 1.8 GDI] Falujące obroty. Prośba o analizę wykresów z
|
|
|
Witam. Od kiedy jestem w posiadaniu mojej Cari 1.8 GDI mam wieczny problem z falującymi obrotami na rozgrzanym silniku. Wyczytałem na forum że to częsta bolączka tych silników oraz jak z tym walczyć. Niestety żadna metoda nie daje efektu, a jak już to tylko chwilowy.
Przepustnica była czyszczona, pompa w baku wg poprzedniego właściciela wymieniona, EGR zaślepiony ponadto wyciągana cała listwa wtryskowa w celu sprawdzenia, sprawdzone rezystancje cewek zapłonowych (w sumie całą litanie co było z układem paliwowym robione mogę napisać później, albo dosłać odnośniki gdyby ktoś był zainteresowany), na końcu podpięty Evoscan. I tu moja prośba. Czy znalazłby się Mitsumaniak zdolny odszyfrować wykresy i powiedzieć mi czy wszystko pracuje tak jak należy? Załaczam linki do dysku Google.
Pierwszy wykres pokazuje pracę silnika na zimnym, od momentu odpalenia do pełnego otwarcia termostatu (co zresztą widać).
https://drive.google.com/open?id=1bv-kQDQT4TKpQiyDAtSsO5kXbQaEi6TR
Drugi wykres zarejestrowałem, bo Misiek nagle stwierdził że on ma fajnie i chodził równiuteńko, więc oto jego parametry:
https://drive.google.com/open?id=1znuPo-rOC4OhnovNYf3iqz5It89wmYIv
Ponadto zauważyłem, że falowanie obrotów, mimo że jest regułą, nie występuje zawsze. Na przykład po pokonaniu krótkiego odcinka, ok 3km zdarza się że nie występuje falowanie rpm. Tak samo kiedy stoję w korku lub na światłach to czasem zapali się kontrolka CE i nagle silnik również zaczyna pracować równo, aż do momentu dodania gazu. Włączenie klimatyzacji nie wpływa znacząco na te parametry.
Macie jakieś pomysły o co może chodzić?
Pozdrawiam |
_________________ "Kupując GDI'ka stajesz się nie tylko stałym bywalcem forum, ale także znawcą układów zasilania paliwem" |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-06-2018, 21:26
|
|
|
Sv3rker napisał/a: | czasem zapali się kontrolka CE |
A sprawdziłeś, jaki błąd wyskakuje ? Masz Cari z 1998 roku, więc wystarczy zwykły spinacz :
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Sv3rker
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2018 Posty: 3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-06-2018, 22:02
|
|
|
Zapomniałem o tym, wyskakuje błąd 56.
[Edit]
Ale ciśnienie na pompie WC 52-55 bar, to zawsze mogę ustawić akurat, martwią mnie jedynie te chwilowe spadki ciśnienia raczej. |
_________________ "Kupując GDI'ka stajesz się nie tylko stałym bywalcem forum, ale także znawcą układów zasilania paliwem" |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 04-06-2018, 22:08
|
|
|
56 - abnormal fuel pressure system |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|
|