 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Pajero Sport 2000 kopci |
Autor |
Wiadomość |
Gasparone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018 Posty: 5 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 03-06-2018, 10:05 [2.5 TD] Pajero Sport 2000 kopci
|
|
|
Dzień dobry.
Rok temu kupiłem Pajero Sport 2,5 TD z 2000 r., z którego jestem zadowolony gdyby nie małe ale... czyli chmura czarnego dymu, która się za nim ciągnie.
2 miesiące temu oddałem go do polecanego serwisu diesla w Sobótce.
Tam zregenerowano pompę,
Sprawdzono wtryski - ok
Sprawdzono turbinę - ok
Za co zapłaciłem 800 zł i ... jak kopcił tak kopci, choć właściciel serwisu twierdzi, że o połowę mniej (ale nie takiego efektu oczekiwałem od "fachowców)
Po tym, sprawdziłem EGR - był zaślepiony, już jest odślepiony i czysty,
Wyczyściłem intercooler,
Przewody od trubiny są szczelne,
Rozrząd wymieniony po zakupie, raczej jest zamontowany poprawnie bo samochód pali od strzała i silnik pracuje prawidłowo,
Nie mam porównania z innymi Sportami, ale wg mnie moc i praca silnika są ok.
We wstecznym lusterku widzę czarny dym przy każdym przyśpieszaniu i to przy delikatnym operowaniu pedałem przyśpieszenia. Przy wjeżdżaniu na wzniesienie przy ok. 2500 obrotów na 5 biegu (czyli nie stromizna) dymi. Na postoju, gdy go przygazuję wyrzuca czarne chmury. Jest to mój 5 samochód z silnikiem diesla i rozumiem, że diesel czasami puści dymka, ale to przy moim Sporcie to nie jest normalne.
Co mogę zrobić jeszcze? Albo kto może mi w tym pomóc na Dolnym Śląsku?
Gasparone |
|
|
|
 |
seba86
Forumowicz
Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 103 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 04-06-2018, 19:45
|
|
|
u mnie kopcił jak mi przeskoczył rozrząd, odpalał normalnie, zrobił się trochę słabszy ale nie jakoś super wyczuwalnie, nie wiem co to za regenerację pompy Ci zrobili sama regeneracja jest kilka razy droższa niż ty zapłaciłeś za całość |
|
|
|
 |
myszakowaty
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-06-2018, 06:57
|
|
|
Jaki przebieg auta? |
|
|
|
 |
Gasparone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018 Posty: 5 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 06-06-2018, 06:59
|
|
|
Przebieg auta (zakładając, że jest prawdziwy) - 285 tys. Wczoraj zauważyłem ze mam bicie koła pasowego na wale. .. co mogłoby rzeczywiście wskazywać na rozrząd. |
|
|
|
 |
seba86
Forumowicz
Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 103 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 06-06-2018, 18:11
|
|
|
Te koła mają tłumik drgań który lubi się zużyć i wtedy koło może mieć bicie |
|
|
|
 |
hunter871
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 65 Skąd: Namysłow
|
Wysłany: 06-06-2018, 23:47
|
|
|
te koła pasowe powinno sie wymienic przy każdej wymianie rozrządu tak mi powiedzieli w serwisie |
|
|
|
 |
Gasparone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018 Posty: 5 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 07-06-2018, 20:53
|
|
|
Zaraz po zakupie samochodu (czyli rok temu) został wymieniony rozrząd a razem z nim te koła pasowe bo też miały bicie. Tyle że przez ten rok przejechałem 15 tys km, czyli zużyłyby się "nieco" za szybko |
|
|
|
 |
seba86
Forumowicz
Auto: pajero sport 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 103 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 07-06-2018, 21:45
|
|
|
Wiec albo zamiennik kiepskiej jakości a takich nie brakuje albo te bicie spowodowane jest przez jakiś poważniejszy problem jak na przykład krzywy wał choć nie wiem co by się musiało zdarzyć ażeby doszło do takiej "awarii" |
|
|
|
 |
Gasparone
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero Sport 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2018 Posty: 5 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 18-06-2018, 19:37
|
|
|
Śpieszę wyjaśnić, żebyście nie myśleli, że o pomoc prosiłem, a jak mi pomogliście to już o Was zapomniałem
Okazało się, że koło pasowe było niedokręcone o mniej więcej 2 obroty nakrętki. Koło sprawdzone na tokarce - jest ok. Minimalne bicie zostało, więc chyba na wale. Przy okazji zostały wymienione uszczelniacze przy rozrządzie, bo ciekł olej.
W temacie kopcenia. Została skorygowana mieszanka na pompie, wyregulowane zawory i kąt wyprzedzenia wtrysku. Nie miałem okazji wiele przejechać, jakieś 2-3 km przez zatłoczone miasto. Wydaje się, że kopci mniej ale jednak kopci... Zostawiłem samochód u elektromechanika, bo po wymianie elektrozaworów od napędów kontrolka napędów świecie na stałe bez względu na pozycję dźwigni, wcześniej migała na 2h, a na pozostałych świeciła tak jak powinna światłem stałym, ale to chyba w innym temacie. Napędy się załączają. Taki fajny samochód a tyle w nim drobiazgów które nie działają tak jak trzeba...
Dziękuję, za pomoc |
|
|
|
 |
|
|