Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Spalanie 20 L w 2.4GDI
Autor Wiadomość
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
  Wysłany: 02-02-2012, 12:11   [EA3A/W 2.4] Spalanie 20 L w 2.4GDI

Witam serdecznie.
Mój problem trwa nieprzerwanie od zakupu auta czyli od 6 miesięcy.

Silnik brał duże ilości oleju więc postanowiłem wymienić uszczelniacze na zaworach, przed operacją od niechcenia zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i szok 7-8 atm. (a silnik chodził równiutko i gdyby nie ubytki oleju wszystko byłoby ok) żeby się nie rozpisywać powiem tylko, że w głowicy był poprzepalany olej, pod pokrywą zaworów również.

Głowica została wyczyszczona, zeszlifowana, gniazda dotarte, uszczelniacze wymienione, pierścienie na tłokach wymienione (bo też ich już nie było) popychacze zregenerowane, wyczyszczona przepustnica, ogólnie niemalże generalny remont.

Po złożeniu (po drodze zaślepiony został EGR) zaskoczenie, odpalił jak złoto od pierwszego zakręcenia. :)

Niestety poza tym, że teraz nie bierze ani grama oleju spalanie nie uległo zmianie :( (może spadło do 17 L)

Wczoraj odśpeliłem EGR i oprócz tego, że w aucie po minucie rano zrobiło się ciepło spalanie bez zmian.

Zmierzyłem także Lambdę i tu dziwne bo na dogrzanym silniku i równej pracy na wolnych odczyt jest niemalże 0-1. Podaje 1V po chwili spada prawie do zera i znów podchodzi do 1 i tak w kółko. Na równych obrotach ok 2500 bez przerwy prawie max. po odpuszczeniu 0 i po chwili na wolnych znów 0-1.

Z wieloma rzeczami radzę sobie sam ale z lambdą nigdy nie miałem do czynienia więc nie wiem jak powinna się zachowywać i co ewentualnie może być jeszcze przyczyną takiego spalania.

Diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów.

Z góry dziękuję za pomoc bo powoli tracę serce do tego autka :( .
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-02-2012, 15:50   

kmakar, zacznijmy od tego:
- masz lpg w GDi :?:
- która to generacja :?:
- jak możesz to wrzuć fotki.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-02-2012, 17:05   

KaWu napisał/a:
- masz lpg w GDi :?:


z postu powyżej to nie wynika
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-02-2012, 17:51   

już ci chyba kiedyś pisałem że to będzie wina sondy lub dziura w baku i jeszcze przychodzi mi namyśl to że poprzedni właściciel mógł próbować dołożyć trochę koni do silnika przy pomocy chipa z rezystora który montuje się pod czujnik temperatury silnika , w rzeczywistości to silnik cały czas chodzi na ssaniu ,podaje bogatą mieszankę i pali dużo więcej a koni nie przybywa
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 02-02-2012, 18:22   

radek79 napisał/a:
w rzeczywistości to silnik cały czas chodzi na ssaniu ,podaje bogatą mieszankę i pali dużo więcej a koni nie przybywa


Ale to by miał obroty nonstop wysokie , takie same jak na zimnym silniku.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-02-2012, 18:49   

Juiceman napisał/a:
radek79 napisał/a:
w rzeczywistości to silnik cały czas chodzi na ssaniu ,podaje bogatą mieszankę i pali dużo więcej a koni nie przybywa


Ale to by miał obroty nonstop wysokie , takie same jak na zimnym silniku.

otóż widziałem takie pudełko z przełącznikiem podpięte pod auto i obroty nie wzrastały po przełączeniu tylko czuć było mocno spalinami po chwili w garażu
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 02-02-2012, 20:56   

KaWu, nie ma żadnej mowy o gazie i nie będzie. Z resztą 20l gazy by mnie tak nie przerażało.
Wrzucam link do filmu z odczytem z lambdy (na początku z odpiętym jednym wtryskiem - nie wiem co ten experyment miał dać :) http://youtu.be/vkLoLNEeZ4I
radek79, Lambda jest najbardziej podejrzana ale chce uniknąć sytuacji, że wymienię lambdę a się okaże, że to przepływka albo któryś wtrysk leje.
Auto nie kopci na ciemno i chodzi równo na obrotach. Rano z ssania spada po +/- minucie. Chipowane nic nie było i tego jestem pewien, znam poprzednią właścicielkę.
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-02-2012, 21:05   

kmakar napisał/a:
że wymienię lambdę a się okaże, że to przepływka

przepływka pokazała by błąd jak by była uszkodzona
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 02-02-2012, 21:09   

Fakt, jak ją odpiąłem na chwile od razu check się zapalił. A jakie byłyby objawy lejącego wtrysku?
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 02-02-2012, 21:31   

kmakar napisał/a:
A jakie byłyby objawy lejącego wtrysku?

świeca na lejącym wtrysku będzie miała czarny osad , lub odpinaj wtyczki na kolejnych wtryskach (nie wszystkie na raz),normalnie po odpięciu wtyczki silnik zacznie szarpać jeśli na którymś cylindrze nie odczujesz różnicy znaczy ,że ten jest uszkodzony.
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 03-02-2012, 09:19   

Świece są wszystkie czyste, a odpinanie wtrysków raczej trudne przez kolektor ssący. Pozostaje nieszczęsna lambda choć martwi mnie tylko to, że tak jak widać na filmiku, ona jednak coś robi. :/
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-02-2012, 11:52   

Wydech szczelny? Portki lubią się puścić na połączeniu rur z kolektora i czyste powietrze leciu prosto w lambdę
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 08-02-2012, 10:58   

Sonda wymieniona, odczyty z nowej sondy trzymają się mniej więcej środka zakresu a jak żłopał tak żłopie :( Już brak mi koncepcji i chyba będę musiał się z nim rozstać.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 08-02-2012, 11:23   

Czy tzw. generalny remont robiłeś sam, czy jakiś mechanik?
Czy były ruszane/wymieniane tłoki lub zawory?
Cokolwiek w okolicy wtryskiwaczy robione?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kmakar 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Pabianice
Wysłany: 09-02-2012, 12:34   

Remont robiłem ja z mechanikiem, tłoki były ruszane bo wymieniane były pierścienie, na zaworach wymieniane uszczelniacze, docieranie gniazd, planowanie i czyszczenie głowicy czyli wszystko w okolicach wtryskiwaczy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.