Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wypala bezpiecznik CE pod maska i silnik gasnie nie odpala
Autor Wiadomość
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2018, 12:56   Wypala bezpiecznik CE pod maska i silnik gasnie nie odpala

Witam. Pisze nowy temat poniewaz nie moglem znalezc jednoznacznej odpowiedzi na moj problem. Problem polega na tym ze pewnego razu jadac nagle zgaslo auto podczas jazdy. kiedy chcialem go zapalic to po przekreceniu kluczyka nie zapalala sie kontrolka CE no i auto krecilo ale nie odpalalo. Okazalo sie ze spalil sie bezpiecznik CE pod maska, wymienilem no i odpala ale po krotkiej jezdzie znow to samo, spalil sie bezpiecznik CE. Mechanik zasugerowal ze pompka paliwa w baku sie zaciera i dlatego zwarcie robi tak wiec wymienilem pompke na nowa wyjechalem przejechac sie bhy sprawdzic czy jest ok no i okazalo sie ze nadal jest to samo. Dodam ze jak gasnie auto samo podczas jazdy to slychac cykniecie tam gdzie sa 2 przekazniki wnogach od strony pasazera. Prosze o pomoc
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-06-2018, 12:58   

A sprawdzałeś czy wywala jakieś błędy :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2018, 13:01   

nie sprawdzalem bo nie znam sie za bardzo na tym. wiem ze kolo nogi kierowcy jest taka kosc pod ktora moznapodlaczyckompa.
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-06-2018, 13:05   

To dodatkowe pytania o rocznik auta :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2018, 13:07   

carisma 1,6 16v 90km rocznik 98 sama benzyna bez gazu
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-06-2018, 13:26   

To wystarczy zworka i wymrugasz błedy.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2018, 18:43   

Ok tylko numeracja tych pinow od 1 zaczyna sie w gornym rzedzie czy w dolnym bo w tym linku co podales nie wyswietlaja sie zdjecia?

[ Dodano: 07-06-2018, 19:02 ]
Wymrugalem blad 54 albo 44 . jesli pierwsze mrugniecie z dziesiatek tez sie liczy to mam blad 54 po prostu wydawalo mi sie ze to pierwsze mrugniecie jest jakby minimalnie krotsze od tych nastepnych. Z tych krotkich mrugniec na pewno 4. Co w takim wypadku radzicie zrobic?
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-06-2018, 19:07   

44. cewka / moduł zapłonu
54. immobilajzer
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2018, 19:30   

Jak nie masz pewności to poczekaj bo wymrugiwane błędy są powtarzane do momentu wyłączenia zapłonu. Najprawdopodobniej jest to błąd 54 czyli immobiliser. Cykanie to i przepalanie bezpiecznika i rozłączanie się przekaźników zasilanych z tego bezpiecznika. Aby dojść co się dzieje trzeba by prześledzić schemat instalacji i przejrzeć wszystkie obwody zasilane z tego bezpiecznika a w przypadku akurat tego nie jest to łatwe bo dodatkowo dochodzą też urządzenia zasilane ze sterownika silnika.
Tu masz materiały które mogą Ci się przydać:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
 
 
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-06-2018, 20:04   

Czekalem az sie mrugniecia powtorza wiec wychodzi na to ze to 54 immobilizer. Nie da sie go po prostu pominac tak zeby go nie bylo bo w zasadzie jesli tak sie da i nie bedzie przy tym za duzo roboty to nie musze go miec? Zauwazylem ze jak ostro pojezdze to sie szybciej ten bezpiecznik wypala wiec moze cos sie nagrzewa. W poniedzialek mam zamiar jechac do elektromechanika bo to chyba nieuniknione. 5 lat bezawaryjnej jazdy i w koncu cos sie musialo popsuc :( dodam jeszcze ze skasowalem blad odpinajac kleme minusowa. Po podlaczeniu klemy znow sprawdzilem bledy i nie bylo zadnego, przejechalem sie i znow spalil sie bezpiecznik. Wymienilem go podpialem kabelki by sprawdzic znow blad i nie bylo zadnego mrugala jednostajnie caly czas kontrolka CE.
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2018, 20:59   

W roczniku 98 z immo tak prosto nie jest, aby się go pozbyć chyba trzeba jakiś emulator podpinać do sterownika silnika, w roczniku 97 i starszych podobno było prościej bo immo odcinał tylko pompę paliwa a u Ciebie odcina też zapłon albo wtryski.
Najczęściej jednak problemy z immo związane są albo z padnięta anteną w stacyjce albo z brakiem połączenia w jakiejś kostce po miedzy anteną a sterownikiem immo lub po między sterownikiem immo a sterownikiem silnika.
Antenę można sprawdzić omomierzem, jak dobrze pamiętam powinna mieć rezystancję chyba coś koło 30 czy 40 ohm. Było o tym wiele razy pisane na forum ale teraz są problemy z wyszukiwarką więc pewnie będzie problem żeby coś znaleźć.
 
 
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-06-2018, 10:52   

Auto stoi u elektryka okazalo sie ze pod ten bezpiecznik podpiete sa 4 obwody. Ogolnie wyszlo ze to zwarcie przez sonde lambda. Elektryk powiedzial ze zrobi tak zeby bez niej jezdzic i ze tak sie da. Dzis mam odebrac auto tylko wydaje mi sie ze moze wiecej przez to palic auto...
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2018, 11:00   

Jazda bez sondy nie jest ani zdrowa dla silnika ani dla Twojego portfela. Auto będzie więcej palić i będzie miało mniejszą moc. Uniwersalną sondę Denso DOX-0114 możesz kupić za około 150 - 200zł. Dodatkowo będzie Ci się paliła kontrolka silnika informująca o braku sondy co może spowodować że auto nie przejdzie przeglądu technicznego.
 
 
D4mi4no 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-06-2018, 14:07   

Odebralem auto od elektryka no i powiedzial mi ze odlaczyl sonde. Kontrolka od silnika nie swieci sie moc tez ma raczej normalna a ze spalaniem narazie nie wiem bo malo jezdze wiec kilka dni mi zajmie zanim sie przekonam. Ogolnie zauwazylem ze jak skrecam w prawo jednoczesnie przyspieszajac to tak jakby na setna sekundy odcielo moc i cykniecie slychac w tych przekaznikach ktore znajduja sie przy lewej nodze pasazera. Ale auto nie gasnie normalnie jezdzi. tak jakby cos tam sie jeszcze dzialo...

[ Dodano: 17-06-2018, 14:08 ]
Acha i tutaj znalazlem taka sonde, bedzie pasowac ??

http://allegro.pl/sonda-l...CFRPJsgodqHYIyA
_________________
Turbo, nitro, kocham ten wóz..
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 17-06-2018, 14:22   

Idź w kierunku DENSO, tak jak napisał plecho1 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.