[II 2.0 DID] temperatura silnika / płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
Pietrak
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-06-2018, 20:03 [II 2.0 DID] temperatura silnika / płynu chłodniczego
|
|
|
Cześć,
Ostatnio pojawił się u mnie problem z temperaturą silnika/cieczy chłodzącej. Podczas jazdy z prędkością 50-140 wskaźnik utrzymuje się po środku skali, po dojechaniu do świateł temperatura rośnie powoli wysokiego poziomu. Brak alarmu nie pokazuje się żadna kontrolka dodatkowo, tylko przy wyższej temperaturze zaczą migać wskaźnik temperatury, po przełączeniu na inne okienko menu brak informacji o za wysokiej temperaturze. Nie słyszałem aby załączył się wentylator przy chłodnicy. Dziwnym objawem też wg mnie jest stan poziomu płynu chłodniczego, po dolaniu do poziomu pomiędzy min-max i przejechaniu kilku kilometrów płynu jest prawie pod korek, lecz rano o ostygnięciu jest poniżej minimum. Zauważyłem również mokrą plamę pomiędzy wlewem spryskiwaczy a zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Co może być przyczyną? Zacięty termostat, pompa wody? uszkodzona chłodnicza? |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 08-06-2018, 22:02
|
|
|
poziom MIN MAX plynu zawsze sprawdza sie na zimnym silniku
goracy plyn bedzie zawsze wysoki poziom mial
jesli dolejesz do goracego silnika plyn to i tak wywali tobie ten nadmiar
obawiam sie ze mogla glowica peknac lub UPG |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Pietrak
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-06-2018, 12:14
|
|
|
kajos, Czy przy awarii głowicy lub UPG nie powinno być zaolejenia w zbiorniku wyrównawczym? |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 404 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 09-06-2018, 12:42
|
|
|
Przede wszystkim sprawdź te wentylatory. |
|
|
|
 |
potentator
Forumowicz
Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 249 Skąd: zw
|
Wysłany: 09-06-2018, 14:39
|
|
|
Który rok produkcji? |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-06-2018, 14:27
|
|
|
1. po nagrzaniu silnika sprawdź węże idące do chłodnicy - powinny być gorące. Zimne to padnięty termostat albo pompa wody
2. Może być pęknięta głowica lub przepuszczająca uszczelka głowicy - sprawdzenie test CO2. Możesz zrobić u mechanika albo kupić zestaw na Allegro. tak wysoki poziom wskazuje na znaczny wzrost ciśnienia i obstawiam coś z tego obszaru. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Pietrak
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-06-2018, 19:56
|
|
|
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, problem wydaje mi się bardzo banalny po różnych próbach i testach zauważyłem brak kabli zasilających wentylator, wtyczki są puste. Po podpięciu do prądu kawałkiem przewodu kręcą jak szalone . Mam teraz pytanie jak nazywa się ten kabel zasilający wentylatory, gdzie dostanę? Może ma ktoś jakiś schemat gdzie powinienem szukać zasilania.
Ciekawi mnie w jaki sposób zniknęły te kable..... |
|
|
|
 |
barzuc
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-06-2018, 21:27
|
|
|
A od dawna masz ten samochód?
Może poprzedniemu właścicielowi jakiś zwierz je pogryzł, a że było zimno to je wywalił, żeby w komorze silnika nie było sieczki widać? |
_________________ Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC |
|
|
|
 |
Pietrak
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-06-2018, 20:32
|
|
|
barzuc, mam od września, to jednak już chłodne miesiące, i w sumie to mało w korkach to nie było tego problemu |
|
|
|
 |
barzuc
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 63 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-06-2018, 14:39
|
|
|
@Pietrak - dokładnie. Generalnie jak układ chłodzenia zdrowy to przy niższych temp. wentylatory się nudzą
W jednym z aut miałem przypadek, że póki auto jechało powyżej 40km/h lub miało obroty od 2 tyś w górę (i to nie ważne czy autostrada i stromy podjazd z butem w podłodze, czy górska serpentyna, czy relaksujący zjazd) - wszystko było ok, jak tylko jedno albo drugie malało - zaczynała temp. rosnąć (nie jakoś nagle i bez opamiętania ale jednak zdarzyło się mu dojść do czerwonego pola ze 2 razy na cały wyjazd - wakacyjny w dodatku na południe Włoch). Powody jak się później okazało były 2: nie do końca sprawny termostat (po wyjęciu i testach okazało się, że otwierał się tylko w 3/4) i zawalona / brudna chłodnica... od takie drobiazgi, które łatwo przeoczyć a mogą doprowadzić do zgonu silnika... |
_________________ Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC |
|
|
|
 |
|