 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
mansion
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin/Opel Frontera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 09-06-2018, 17:08 1.8 GDI
|
|
|
Witam,
zwracam się do użytkowników forum z prośbą o pomoc, jakieś wskazówki co do naprawy tego samochodu, bo mi brakuje już pomysłów.
Historia samochodu:
Jakieś pół roku temu kupiłem fajnego, krótkiego Pinina 1.8 GDI z 2000r. Miał on założoną instalacje gazową (zwykłą, nie sekwencję), co ważne kupiłem go jako nie pracującego na benzynie, jedynie na gazie (poprzedni właściciel nie wiedział dlaczego nie działa). Nie miałem wcześniej kontaktu z marką Mitshubishi, nie widziałem jak niemiło rozczaruje się blacharką tego modelu. Gdy już dojechałem do domu (przejechał ponad 200km) wszedłem na kanał, pooglądałem go i trochę się wystraszyłem, jako posiadacze pininów wiecie o czym mówię
Zrobiłem blacharkę, zawieszenie, dołożyłem opony, porobiłem drobne pierdoły które mu doskwierały (luźne plastiki itp), samochód jeździł od czasu do czasu (oczywiście na gazie), fajnie spisywał się zimą, super się nim jeździ po mieście. Jednak podczas użytkowania go, miałem takie wrażenie, że jednak jak na taki mały samochodzik a silnik 1.8 to jest trochę mało zrywny i muli na tym gazie. Poczytałem forum i zabrałem się do roboty nad układem paliwowym.
Zrobiłem:
-rurę wlewu paliwa (była skorodowana)
-czyszczenie zbiornika paliwa
-sprawdziłem pompkę paliwa w baku (działa ok) (była zasyfiona)
-wymieniłem filtry
-przewody paliwowe podają paliwo do pompy wc
-przeczyściłem pompę wysokiego cisnienia (miała trochę syfu) (nie mogłem znaleźć filtra pompy wc, ani miejsca w ktorym ewentualnie mogłby być)
-przeczysciłem regulator wysokiego ciśnienia
- sprawdziłem egr ( nie jest zawalony)
-wtryski ok
Samochód nie chce odpalić na benzynie, (kręci, kręci, tak jakby chce załapać ale nie może). Natomiast jak odpale na gazie i przełączę na benzynę to działa, ale nie zawsze.
(przed przeczyszczeniem pompy i regulatora podczas jazdy na benzynie przerywało, jakby na 1-2s nie dostawał paliwa albo był zalewany- nie jeździłem na benzynie odkąd przeczysciłem pompę wc i regulator. problemem jest to że nie chce odpalić na benzynie)
Teraz kolejna sprawa, przed tym jak zabrałem się za układ paliwowy, to samochód na gazie miał takie jakby skoki obrotów. Podczas jazdy, trzymania załóżmy 1700 obrotów, samochód sam dodawał sobie 500 obrotów na jakieś kilka sekund, tak co chwilę.
Przeczysciłem przepustnice, sprawdziłem magnesy sterujące przepustnicą-wszystko okej.
Świecił się check engine, byłem u mechanika- wyszło, że to silniczek krokowy. Po skasowaniu błędów samochód działał całkiem fajnie (na gazie, obroty były w porządku), natomiast po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu objawy wróciły.
Co jest aktualnie:
-check mryga
-samochód nie odpala na benzynie
-samochód odpala na gazie, ale nie reaguje na pedał gazu, samoczynnie wchodzi na obroty do 3.5 tys (tryb awaryjny?)
-po odpaleniu na gazie i przełączeniu na benzynę raz gaśnie a raz potrafi chodzi aż się do samemu nie zgasi (15 min trzymałem najdłużej). Ta zależność wystepowała jak zmieniałem ustawienie silniczka krokowego.
Wykonywałem strojenie silniczka krokowego zgodnie z instrukcją Pana Bartka, znalezioną na forum (dla przepustnicy na magnesie) ale nie ma reakcji.
Sprawdzałem też napięcie na pinach silniczka krokowego przy całkowitym otwieraniu przepustnicy, zwiększało się płynnie i osiągało 4.3V.
Forumowicze, starałem się opisać temat w miarę możliwości nie zawile, ale teraz jak czytam drugi raz to widzę, że się nie udało.
Jeżeli ktoś ma jakis pomysł, co do naprawy albo sprawdzenia to chętnie poczytam.
Dodam tylko, że silniczek krokowy już zamówiłem, ale nie jestem przekonany że to tylko jego wina.
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 10-06-2018, 09:25
|
|
|
będę śledził wątek - bo masz w problem z cyklu "pomidory jak je posadziłem na marsie, to jak podlewam azotem tp rosną, a jak wodą to im liście żółkną " .. bo gdzie nie poszperam - nikt w GDI tego silnika nie zagazował..
https://www.google.pl/sea...chrome&ie=UTF-8
a jak juz - to wszystkim usta wodą zalało https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=76363
http://gazeo.pl/lpg/jaka-...-kW,o,3107.html
i wszędzie posty kończą się milczeniem
http://mitsubishi.auto.co...ic.php?t=161206
jak każdy posiadacz GDI też chciałem - a jakże - ale zawsze odbijałem się od opinii jak niżej i dawałem spokój ..
W silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny wtryskiwacz dawkuje paliwo bezpośrednio do komory spalania. Takie rozwiązanie pozwala na precyzyjniejsze dawkowanie paliwa i wytwarzanie mieszanki warstwowej niż w tradycyjnym wtrysku, w którym wtryskiwacze podają paliwo do kolektora ssącego. Wtryskiwacz wkręcony w komorę spalania narażony jest na działanie wysokich temperatur, jednak w tym przypadku paliwo działa jako chłodziwo. Problem pojawia się przy zasilaniu gazowym: jeśli wyłączymy zasilanie benzynowe, wtryskiwacze benzyny się przegrzeją. M.in. dlatego w autach z bezpośrednim wtryskiem benzyny instalacje ustawia się tak, by jednocześnie spalały gaz i benzynę. Proporcje są różne i zależą także od tego, na ile wtryskiwacz gazowy nadąża z odtwarzaniem cyklu pracy wtryskiwacza benzynowego. Często powyżej pewnej prędkości obrotowej (a także np. na wolnych obrotach) silnik musi być zasilany wyłącznie benzyną. Kierowca tego nie odczuwa, natomiast oszczędności związane z jazdą na gazie radykalnie maleją i wynoszą np. 15 proc. |
|
|
|
 |
mansion
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin/Opel Frontera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 10-06-2018, 10:14
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, widzisz ja też go nie zagazowałem, tylko zagazowany kupiłem, inna sprawa żę troche nieświadomie, bo przed kupnem nie bardzo wiedziałem co to GDI. (Pamiętam, że z ciekawości sprawdziłem w necie czy to nie diesel )
Żeby było jasne, zależy mi na tym, żeby ten samochód pracował na benzynie. Czy będzie pracował na gazie czy nie, to sprawa drugorzędna.
Opisałem to co się z nim dzieje, bo nie mam już pomysłu co z tą benzyną, z tego co wysłałeś w linkach wyczytałem, że to mogła by być wina "zapieczonych przez gaz" wtrysków- ale mechanik mówił z kolei, że komputer nie pokazywał błędów z wtrysków, tylko z krokowca.
Piszą, że GDI się nie gazuje- jednak ten model działał, jeździł i dawał sobie radę. Może to nasi gazownicy są jednak trochę zbyt ciency? |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 10-06-2018, 11:05
|
|
|
ja Ci nic nie powiem ;( - temat z Marsa z hodowli roślin.. a mnie tam nigdy nie było. A paliwo Ci zżera jak na tym gazie pomykasz ? w ogóle nie spotkałem auta, które się odpala na gazie - no może jakieś tam polonezy wieki temu na ciepłym silniku .. ale ja gazowe NEMO jestem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-06-2018, 12:37
|
|
|
mansion, napisz z którego roku jest autko bo od tego zależy sposób diagnostyki.
Nie jestem pewien ale mruganie kontrolki silnika chyba informuje o problemach z przepustnicą ważne więc aby sprawdzić co dokładnie sygnalizuje. Możliwe że podczas czyszczenia przepustnicy coś w niej uszkodziłeś. Na forum w dziale Carismy jest kilka ciekawych tematów odnośnie tego silnika i radzę się z nimi zapoznać.
Jeśli masz auto starsze niż 2001 to ten temat powinien Cię zainteresować:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli jednak autko młodsze to do sprawdzenia błędów potrzebujesz interfejsu typu Elm327 i jakiejś apki na tel z androidem lub kabla VAG KKL i programu Evoscan o czym tutaj
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
A ten temat przeczytaj jako pierwszy: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Co do wtryskiwaczy, jeśli nie są uszkodzone elektrycznie to żadnego błędu z nimi związanego nie będzie. |
|
|
|
 |
mansion
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin/Opel Frontera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 10-06-2018, 16:01
|
|
|
plecho1 Dzięki za odpowiedź, napisałem w pierwszym poście, autko z 2000r
Wszystkie te tematy, które podałeś już czytałem i przeglądałem wcześniej.
Co do przepustnicy- do niej podawany jest gaz, więc w jakiś sposób może być uszkodzona- jest w niej ingerencja, chociaż nie wydaje mi się to aż tak prawdopodobne.
Miałem plan, żeby kupić inną przepustnicę i sprawdzić czy będzie chodził na benzynie, ale chwilowo się wstrzymałem, bo 500zł to trochę dużo jak na "sprawdzenie czy będzie ok". (Moja przepustnica ma oznaczenie 001, jak zmiana krokowca nic nie da to się poważniej zastanowie nad zakupem)
Spróbuję wymrugać te błędy po zmianie krokowca, zobaczymy co pokaże.
Co do pytania romek_atomek2: chodził na samym gazie, bez benzyny, bo w baku było suchutko.
Inne pytanie, czy w Pininie z 2000r są te małe filterki pompy wc i ewentualnie gdzie? Sprawdzałem, szukałem nie znalazłem ich, miejsca w którym mogły by być. Z tego co czytałem jedni pisali, że są inni, że nie ma.... |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
|
|
|
 |
mansion
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin/Opel Frontera
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 10-06-2018, 16:49
|
|
|
Właśnie mialem pytać jaka jest ich wielkość, dzięki.
W takim razie muszę jeszcze raz tam zajrzeć, pamiętam, że jak wyjmowałem pompkę, to na wlocie było paliwo z delikatnymi syfami, o brudniejszej barwie, natomiast na wylocie było czyste. Jeśli te filtry są, to napewno nieźle zabite.
Wezmę się za to na tygodniu i dam znać jakie efekty, dzięki! |
|
|
|
 |
|
|