Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] temperatura silnika / płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Pietrak 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 08-06-2018, 20:03   [II 2.0 DID] temperatura silnika / płynu chłodniczego

Cześć,

Ostatnio pojawił się u mnie problem z temperaturą silnika/cieczy chłodzącej. Podczas jazdy z prędkością 50-140 wskaźnik utrzymuje się po środku skali, po dojechaniu do świateł temperatura rośnie powoli wysokiego poziomu. Brak alarmu nie pokazuje się żadna kontrolka dodatkowo, tylko przy wyższej temperaturze zaczą migać wskaźnik temperatury, po przełączeniu na inne okienko menu brak informacji o za wysokiej temperaturze. Nie słyszałem aby załączył się wentylator przy chłodnicy. Dziwnym objawem też wg mnie jest stan poziomu płynu chłodniczego, po dolaniu do poziomu pomiędzy min-max i przejechaniu kilku kilometrów płynu jest prawie pod korek, lecz rano o ostygnięciu jest poniżej minimum. Zauważyłem również mokrą plamę pomiędzy wlewem spryskiwaczy a zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Co może być przyczyną? Zacięty termostat, pompa wody? uszkodzona chłodnicza?
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 08-06-2018, 22:02   

poziom MIN MAX plynu zawsze sprawdza sie na zimnym silniku
goracy plyn bedzie zawsze wysoki poziom mial

jesli dolejesz do goracego silnika plyn to i tak wywali tobie ten nadmiar
obawiam sie ze mogla glowica peknac lub UPG
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Pietrak 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 09-06-2018, 12:14   

kajos, Czy przy awarii głowicy lub UPG nie powinno być zaolejenia w zbiorniku wyrównawczym?
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 404
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 09-06-2018, 12:42   

Przede wszystkim sprawdź te wentylatory.
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 09-06-2018, 14:39   

Który rok produkcji?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-06-2018, 14:27   

1. po nagrzaniu silnika sprawdź węże idące do chłodnicy - powinny być gorące. Zimne to padnięty termostat albo pompa wody
2. Może być pęknięta głowica lub przepuszczająca uszczelka głowicy - sprawdzenie test CO2. Możesz zrobić u mechanika albo kupić zestaw na Allegro. tak wysoki poziom wskazuje na znaczny wzrost ciśnienia i obstawiam coś z tego obszaru.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Pietrak 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 18-06-2018, 19:56   

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, problem wydaje mi się bardzo banalny po różnych próbach i testach zauważyłem brak kabli zasilających wentylator, wtyczki są puste. Po podpięciu do prądu kawałkiem przewodu kręcą jak szalone :P . Mam teraz pytanie jak nazywa się ten kabel zasilający wentylatory, gdzie dostanę? Może ma ktoś jakiś schemat gdzie powinienem szukać zasilania.

Ciekawi mnie w jaki sposób zniknęły te kable.....
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-06-2018, 21:27   

A od dawna masz ten samochód?
Może poprzedniemu właścicielowi jakiś zwierz je pogryzł, a że było zimno to je wywalił, żeby w komorze silnika nie było sieczki widać?
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
Pietrak 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 19-06-2018, 20:32   

barzuc, mam od września, to jednak już chłodne miesiące, i w sumie to mało w korkach to nie było tego problemu
 
 
barzuc 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2.2 MI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 63
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-06-2018, 14:39   

@Pietrak - dokładnie. Generalnie jak układ chłodzenia zdrowy to przy niższych temp. wentylatory się nudzą :)

W jednym z aut miałem przypadek, że póki auto jechało powyżej 40km/h lub miało obroty od 2 tyś w górę (i to nie ważne czy autostrada i stromy podjazd z butem w podłodze, czy górska serpentyna, czy relaksujący zjazd) - wszystko było ok, jak tylko jedno albo drugie malało - zaczynała temp. rosnąć (nie jakoś nagle i bez opamiętania ale jednak zdarzyło się mu dojść do czerwonego pola ze 2 razy na cały wyjazd - wakacyjny w dodatku na południe Włoch). Powody jak się później okazało były 2: nie do końca sprawny termostat (po wyjęciu i testach okazało się, że otwierał się tylko w 3/4) i zawalona / brudna chłodnica... od takie drobiazgi, które łatwo przeoczyć a mogą doprowadzić do zgonu silnika...
_________________
Teraz: Mitsubishi Outlander II 2.2 DID MIVEC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.