[2.2 DID 156KM] Sprzeglo i uszczelka walu / zimering |
Autor |
Wiadomość |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 11-06-2018, 08:52 [2.2 DID 156KM] Sprzeglo i uszczelka walu / zimering
|
|
|
Witam,
mam problem z uszczelniaczem walu (zimeringiem).
Przy 80tkm sprzeglo zaczelo sie slizgac, wymienilem na nowe z oryginalnym uszczelniaczem.
Po przejechaniu kilkudziesieciu km zaczelo przeciekac. Ponowny demontaz i diagnoza. Uszczelka jest technicznym nieporozumieniem (twardy PTFE), wymienilem na Victor Reinz model 81-53462-00, gruby, gumowy i ze sprezyna. Po 60tkm niestety ale znow sie "poci". Sprzeglo sie jeszcze nie slizga, ale przypuszczam, ze to kwestia czasu (odrobiny oleju dostaja sie na sprzeglo = poslizg). Czy ktos moze znalazl patent na ten problem ? Zaprzyjazniony czlowiek z ASO potwierdzil mi problem, ponoc wymieniaja sprzegla (z uszczelka) co 30-40tkm. Uszczelka kosztuje grosze a demontaz co cala dniowka...
Pozdro
Adam |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 16-06-2018, 04:48
|
|
|
Kolego proponował bym sprawdzić luz osiowy Wału . Tzn złapać bez paska wielorowkowego za koło pasowe i mocno pociągnąć do siebie następnie pchać koło jak by się chciało przestawić wal do skrzyni biegów . Jeśli ten luz występuje to masz przyczynę . Wtedy trzeba wymienić te panewki które są za to odpowiedzialne koszt ich to max 100 zł .
[ Dodano: 16-06-2018, 04:50 ]
A i jak uszczelniacze montuje się w takich trudnych miejscach to kupno tylko i wyłącznie oryginału wiem że są 3 razy droższe ale no cóż. |
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 16-06-2018, 10:21
|
|
|
Mowimy o tym samym wale ? Mi chodzi o wal, ktory idzie do sprzegla i dwumasu. Tam nie ma kola pasowego. Cena uszczelniacza przy 2500,- pln robicizny demontazu i ponownego montazu nie ma znaczenia! Oryginalny uszczelniacz francuskiej mysli technicznej jest po prostu do D. Szukam innego rozwiazania. |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 16-06-2018, 22:10
|
|
|
Tak o wale korbowym silnika mówimy koło pasowe jest po stronie rozrządu
[ Dodano: 16-06-2018, 22:12 ]
Na 99 % masz luz. Już robiłem takiego outka 2.2 z luzem i lecacym uszczelniaczem |
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 18-06-2018, 09:08
|
|
|
OK, wielkie dzieki. Teraz rozumiem. Bez demontazu paska rozrzadu sie nie obejdzie (czytaj wamiana?). Rozumiem, ze trzeba wymienic wszystkie panewki korbowodowe ? Pozdro |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 18-06-2018, 12:22
|
|
|
Rozrządu nie musisz ruszać nic .
[ Dodano: 18-06-2018, 12:23 ]
Sprawdź ten luz jak będzie to trzeba to zrobic |
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24360 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-06-2018, 14:02
|
|
|
a to są takie bez sprężyny? |
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 18-06-2018, 14:03
|
|
|
Oryginal Mitsu i zamienniki sa z twardego PTFE "bez wargi" i bez sprezyny |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 19-06-2018, 08:33
|
|
|
Dzieki, temat sie coraz bardziej wyjasnia. Dzis bede sprawdzal odme. To tez moze byc przyczyna. |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 19-06-2018, 13:09
|
|
|
Daj znac |
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 25-06-2018, 16:29
|
|
|
Odma byla czysta. Ile ten Outek mial km, ze panewki walu korbowego trzeba bylo wymieniac ? Mam 140tkm i mechanik twierdzi, ze nie ma mozliwosci po tak malym przebiegu aby sie te panweki wyrobily... |
|
|
|
 |
jachu1111
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 , 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2018 Posty: 48 Skąd: Szubin
|
Wysłany: 25-06-2018, 18:52
|
|
|
Ja robiłem po 120 tyś jednego A drugiego po 180 tyś ,szkód że byłeś u mechanika A to sprawdzić to 10 min i wiesz . |
|
|
|
 |
koniu12
Forumowicz
Auto: Outek 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 84 Skąd: Miasto
|
Wysłany: 25-06-2018, 19:26
|
|
|
Mechanik zerknal przy okazji
Gorzej z wymiana uszczelniacza i sprawdzeniem luzu. Robocizny w cholere a przy okazji to i sprzeglo i a po 140tkm i dwumas wypada wymienic. Nie wiem czy nie lepiej nie sprzedac... |
|
|
|
 |
|