Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie, check engine i kontrolka od temperatury na LPG
Autor Wiadomość
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 01-07-2018, 18:34   Szarpanie, check engine i kontrolka od temperatury na LPG

Witam,
posiadam Colta z 2006 roku z silnikiem 1,3 z LPG. Instalacja LPG jest od jakiegoś maja 2017r. Parę dni temu jadąc do pracy silnik zaczął mi szarpać, oraz zapaliła się na chwilę kontrolka od temperatury i check po chwili wszystko wracało do normy. Przełączyłem się na benzynę i dojechałem do pracy. Później wróciłem do domu normalnie bez szarpania na LPG. Następnego dnia, odpalam auto i po jakiś 11km, jak musiałem zwolnić i skręcić zaczął znowu szarpać i migały te dwie kontrolki. Dojechałem na benzynie do pracy. Wracając już przy ruszaniu nie dało się jechać na LPG, kontrolka check już świeciła się ciągle, od temperatury zapalała się jak samochód szarpał. Dzisiaj pojechałem do kolegi, podłączyliśmy komputer pod samochód, wykazało błąd P0170. Check skasowaliśmy i dojechałem do domu na LPG bez problemu. Dopiero jak chciałem wjechać na posesję kontrolki się zapaliły na chwilę ale raczej mi nie szarpnął.

Kiedy samochód szarpał zauważyłem spadające nagle obroty tak jak by mi samochód chciał zgasnąć, ale nie chyba nie gasł.

Może ktoś wie co jest problemem? W środku wszystko wygląda ok, nic nie jest pęknięte, styki popryskaliśmy preparatem do styków.

PS. Na benzynie samochód pracuje normalnie, nie szarpie.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2018, 20:25   

Błąd P0170 oznacza jakąś niesprawność najczęściej układu paliwowego lub dolotowego który powoduje niewłaściwe dawkowanie paliwa. Możesz mieć jakąś nieszczelność w dolocie lub skrajnie skopany montaż lub regulację instalacji LPG lub jakąś usterkę w instalacji LPG. Jeśli z tego powodu mieszanka paliwowa LPG jest bardzo uboga to może to spowodować zwiększenie temperatury spalania i co za tym idzie, temperaturę silnika.
Aby coś więcej powiedzieć trzeba by się podpiąć pod auto i podejrzeć parametry pracy silnika takie jak praca sondy lambda i wartości korekt paliwowych oraz podpiąć się pod LPG i podejrzeć parametry pracy instalacji LPG.
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 01-07-2018, 20:34   

Dzieki za odpowiedź. Instalacja jest chyba ok bo przez rok nie miałem z nią najmniejszego problemu. A co z regulacją, to mogło aż tak się w momencie rozregulować? We wtorek pojade do gazownika, podłączy komputer i zdiagnozujemy co jest nie tak.

A i zauważyłem że auto mi teraz bardzo dużo pali. Nawet jak jadę na gazie, bo jak jadę z wyższą prędkością, nie zwalniając praktycznie wgl, to da się to mi pali też dużo benzyny.

Ile taka regulacja LPG trwa i kosztuje?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2018, 20:54   

Wydaje mi się że to będzie wina jakiejś nieszczelności przez którą silnik zaciąga lewe powietrze przez co sonda lambda widzi zbyt ubogą mieszankę więc sterownik silnika wydłuża czas wtrysku co powoduje wzrost spalania. Reduktor od instalacji LPG jest wpięty pod podciśnienie silnika i możliwe że coś się rozszczelniło w tym połączeniu i stąd te problemy.
Miałem kiedyś taką samą sytuację w Carismie 1.6, pękł przewód od podciśnienia na króćcu w reduktorze, zaczęło tamtędy zaciągać lewe powietrze i objawy były identyczne jak u Ciebie czyli spadek mocy, wzrost spalania, szarpanie silnikiem i błąd P0170. NA benzynie było trochę lepiej ale też nie tak jak powinno być.
Może sprawdź cienki przewód podciśnieniowy wpięty w reduktor, jest to gumowy wężyk o zewnętrznej średnicy około 10 - 12mm. Od reduktora powinien iść do czujnika ciśnienia lub w zależności od producenta instalacji, do trójnika i dalej do kolektora ssącego.
Jeśli instalację masz jeszcze na gwarancji to naprawa czy regulacja powinna być wykonana w ramach gwarancji bo przy dobrze działającej instalacji nic takiego nie powinno się stać czy rozregulować
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 01-07-2018, 21:17   

Mam LPG firmy STAG. Sprawdze, ale już jutro. Czyli jak będzie nieszczelność lub pęknięty to przewód do wymiany? Ile coś takiego kosztuje i ile trwa naprawa? Nie wyobrażam sobie za bardzo oddawać auta na 2-3 dni. Do pracy mam ponad 20km...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2018, 21:35   

Jeśli była by wina takiego przewodu to każdy gazownik ma tego dużo i pewnie naprawa potrwała by około godziny, metr takiego przewodu to koszt około 5 - 15zł w zależności od producenta ale na gwarancji gazownik powinien zrobić za darmo no chyba że sam coś popsułeś lub jakiś zwierzak pod maską coś przegryzł. Ale oczywiście 100% pewności nie mam że to taka usterka bo nie widziałem co tam jest pod maską.
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 01-07-2018, 22:12   

Ok, dzięki. Jutro aprawdzę ten przewód. Gwarancji już nie ma, była roczna na gaz. W maju minął rok.

[ Dodano: 03-07-2018, 18:52 ]
Dzięki za pomoc :) Byłem u mechanika od gazu, co prawda szczelne przewody były, ale wymienił mi filtry i już nie szarpie a zrobiłem dzisiaj już na gazie ok 120km.

Tylko zapalił się znowu check bo on skasował. Może wiesz co jeszcze jest nie tak? Były błędy właśnie P0170 i jeden nierozpoznany przez komputer. I też zauważyłem chyba, ale nie jestem pewien lekki spadek mocy. Spalanie gazu jest już chyba w normie.

[ Dodano: 04-07-2018, 06:40 ]
Niestety auto szarpie dalej. Dzisiaj jadąc do pracy szarpło mi co prawda tylko raz. Co może być jeszcze nie tak?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2018, 08:25   

Żeby móc coś więcej powiedzieć musiał bym wiedzieć jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pokazywana przez program od LPG oraz jakie są wartości korekt paliwowych STFT i LTFT pokazywane przez sterownik silnika też na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. W momencie tych pomiarów muszą być wyłączone wszystkie urządzenia typu klima czy wentylator nawiewu, światła...
Te dane pozwoliły by stwierdzić czy wszystko jest szczelne, czy paliwa jest zbyt mało czy zbyt dużo.
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 04-07-2018, 08:44   

Kurcze, nie mam mozliwości tego sprawdzić... Ale wczoraj sprawdzał facet, wiec chyba były ok te parametry.

[ Dodano: 04-07-2018, 09:36 ]
Dzwoniłem do niego, powiedział, że może brakować zapłonu i żebym wymienił świece zapłonowe. Może to być to?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-07-2018, 11:43   

Szczerze to nie udał bym tak do końca temu gazownikowi. Jakby był jakiś problem z iskra to raczej wyskoczył by błąd wypadania zapłonu. Możliwe że coś kręci by nie poprawiać na swój koszt.
Do sprawdzenia błędów silnika i parametrów silnika w Twoim przypadku wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth z Allegro za około 50zł i jakaś darmowa apka na tel. z androidem np. Piston czy oś podobnego.
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 05-07-2018, 21:42   

Byłem dzisiaj u innego gazownika, wyregulował gaz i jak na razie nie szarpie, a przejechałem dzisiaj sporo w cyklu mieszanym. Była bardzo uboga mieszanka. Check się świeci nadal, nie kasował mi błędów. Zauważyłem dzisiaj jeszcze jedno. Falowanie obrotów na luzie. Jak jadę i np dojeżdżam do skrzyżowania a koła się jeszcze toczą to w momencie wrzucenia luzu obroty spadają do ok 1000, podniosą się do ok 1300-1500. Dopóki nie stanę do kompletnego zera na liczniku, obroty powoli spadają. Jak stanę to normuje się na 800 i są stałe nie falują. Silnik mi nie gaśnie. Co to może być? Silnik krokowy?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-07-2018, 22:01   

Warto by wyczyścić przepustnicę i krokowca. Czy przed wizytą u gazownika jeździłeś trochę na samej benzynie. Przed regulacja gazu warto przejechać z 30 - 50 km na benzynie aby sterownik silnika zaadaptował na nowo.
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 06-07-2018, 11:14   

Tak, jechałem na benzynie, bo na gazie szarpał jak nie wiem. Przejchałem tak z 40km. Dzisiaj kupiłem ten moduł na bluetooth, co mam Wam podać?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-07-2018, 16:39   

Jeśli Twój silnik ma czujnik ciśnienia w kolektorze to wartość tego ciśnienia oraz wartości korekt paliwowych czyli krótkoterminowej (STFT) i długoterminowej (LTFT ). Te parametry mają być odczytane na biegu jałowym na rozgrzanym silniku z powylączanymi wszystkimi odbiornika i typu klima, nawiew, światła czyli silnik ma pracować bez żadnego dodatkowego obciążenia.
 
 
damian22 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018
Posty: 9
Skąd: Kutno
Wysłany: 06-07-2018, 17:31   

Wrzucam zdjęcia z programu Piston na Androida, samochód stał odpalony na biegu jałowym ok 10min, był przełączony na gaz, radio odpięte, światła zgaszone:


I jeszcze błędy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.