Szarpanie, check engine i kontrolka od temperatury na LPG |
Autor |
Wiadomość |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 01-07-2018, 18:34 Szarpanie, check engine i kontrolka od temperatury na LPG
|
|
|
Witam,
posiadam Colta z 2006 roku z silnikiem 1,3 z LPG. Instalacja LPG jest od jakiegoś maja 2017r. Parę dni temu jadąc do pracy silnik zaczął mi szarpać, oraz zapaliła się na chwilę kontrolka od temperatury i check po chwili wszystko wracało do normy. Przełączyłem się na benzynę i dojechałem do pracy. Później wróciłem do domu normalnie bez szarpania na LPG. Następnego dnia, odpalam auto i po jakiś 11km, jak musiałem zwolnić i skręcić zaczął znowu szarpać i migały te dwie kontrolki. Dojechałem na benzynie do pracy. Wracając już przy ruszaniu nie dało się jechać na LPG, kontrolka check już świeciła się ciągle, od temperatury zapalała się jak samochód szarpał. Dzisiaj pojechałem do kolegi, podłączyliśmy komputer pod samochód, wykazało błąd P0170. Check skasowaliśmy i dojechałem do domu na LPG bez problemu. Dopiero jak chciałem wjechać na posesję kontrolki się zapaliły na chwilę ale raczej mi nie szarpnął.
Kiedy samochód szarpał zauważyłem spadające nagle obroty tak jak by mi samochód chciał zgasnąć, ale nie chyba nie gasł.
Może ktoś wie co jest problemem? W środku wszystko wygląda ok, nic nie jest pęknięte, styki popryskaliśmy preparatem do styków.
PS. Na benzynie samochód pracuje normalnie, nie szarpie. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2018, 20:25
|
|
|
Błąd P0170 oznacza jakąś niesprawność najczęściej układu paliwowego lub dolotowego który powoduje niewłaściwe dawkowanie paliwa. Możesz mieć jakąś nieszczelność w dolocie lub skrajnie skopany montaż lub regulację instalacji LPG lub jakąś usterkę w instalacji LPG. Jeśli z tego powodu mieszanka paliwowa LPG jest bardzo uboga to może to spowodować zwiększenie temperatury spalania i co za tym idzie, temperaturę silnika.
Aby coś więcej powiedzieć trzeba by się podpiąć pod auto i podejrzeć parametry pracy silnika takie jak praca sondy lambda i wartości korekt paliwowych oraz podpiąć się pod LPG i podejrzeć parametry pracy instalacji LPG. |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 01-07-2018, 20:34
|
|
|
Dzieki za odpowiedź. Instalacja jest chyba ok bo przez rok nie miałem z nią najmniejszego problemu. A co z regulacją, to mogło aż tak się w momencie rozregulować? We wtorek pojade do gazownika, podłączy komputer i zdiagnozujemy co jest nie tak.
A i zauważyłem że auto mi teraz bardzo dużo pali. Nawet jak jadę na gazie, bo jak jadę z wyższą prędkością, nie zwalniając praktycznie wgl, to da się to mi pali też dużo benzyny.
Ile taka regulacja LPG trwa i kosztuje? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2018, 20:54
|
|
|
Wydaje mi się że to będzie wina jakiejś nieszczelności przez którą silnik zaciąga lewe powietrze przez co sonda lambda widzi zbyt ubogą mieszankę więc sterownik silnika wydłuża czas wtrysku co powoduje wzrost spalania. Reduktor od instalacji LPG jest wpięty pod podciśnienie silnika i możliwe że coś się rozszczelniło w tym połączeniu i stąd te problemy.
Miałem kiedyś taką samą sytuację w Carismie 1.6, pękł przewód od podciśnienia na króćcu w reduktorze, zaczęło tamtędy zaciągać lewe powietrze i objawy były identyczne jak u Ciebie czyli spadek mocy, wzrost spalania, szarpanie silnikiem i błąd P0170. NA benzynie było trochę lepiej ale też nie tak jak powinno być.
Może sprawdź cienki przewód podciśnieniowy wpięty w reduktor, jest to gumowy wężyk o zewnętrznej średnicy około 10 - 12mm. Od reduktora powinien iść do czujnika ciśnienia lub w zależności od producenta instalacji, do trójnika i dalej do kolektora ssącego.
Jeśli instalację masz jeszcze na gwarancji to naprawa czy regulacja powinna być wykonana w ramach gwarancji bo przy dobrze działającej instalacji nic takiego nie powinno się stać czy rozregulować |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 01-07-2018, 21:17
|
|
|
Mam LPG firmy STAG. Sprawdze, ale już jutro. Czyli jak będzie nieszczelność lub pęknięty to przewód do wymiany? Ile coś takiego kosztuje i ile trwa naprawa? Nie wyobrażam sobie za bardzo oddawać auta na 2-3 dni. Do pracy mam ponad 20km... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2018, 21:35
|
|
|
Jeśli była by wina takiego przewodu to każdy gazownik ma tego dużo i pewnie naprawa potrwała by około godziny, metr takiego przewodu to koszt około 5 - 15zł w zależności od producenta ale na gwarancji gazownik powinien zrobić za darmo no chyba że sam coś popsułeś lub jakiś zwierzak pod maską coś przegryzł. Ale oczywiście 100% pewności nie mam że to taka usterka bo nie widziałem co tam jest pod maską. |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 01-07-2018, 22:12
|
|
|
Ok, dzięki. Jutro aprawdzę ten przewód. Gwarancji już nie ma, była roczna na gaz. W maju minął rok.
[ Dodano: 03-07-2018, 18:52 ]
Dzięki za pomoc Byłem u mechanika od gazu, co prawda szczelne przewody były, ale wymienił mi filtry i już nie szarpie a zrobiłem dzisiaj już na gazie ok 120km.
Tylko zapalił się znowu check bo on skasował. Może wiesz co jeszcze jest nie tak? Były błędy właśnie P0170 i jeden nierozpoznany przez komputer. I też zauważyłem chyba, ale nie jestem pewien lekki spadek mocy. Spalanie gazu jest już chyba w normie.
[ Dodano: 04-07-2018, 06:40 ]
Niestety auto szarpie dalej. Dzisiaj jadąc do pracy szarpło mi co prawda tylko raz. Co może być jeszcze nie tak? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2018, 08:25
|
|
|
Żeby móc coś więcej powiedzieć musiał bym wiedzieć jaka jest wartość podciśnienia na biegu jałowym na rozgrzanym silniku pokazywana przez program od LPG oraz jakie są wartości korekt paliwowych STFT i LTFT pokazywane przez sterownik silnika też na biegu jałowym na rozgrzanym silniku. W momencie tych pomiarów muszą być wyłączone wszystkie urządzenia typu klima czy wentylator nawiewu, światła...
Te dane pozwoliły by stwierdzić czy wszystko jest szczelne, czy paliwa jest zbyt mało czy zbyt dużo. |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 04-07-2018, 08:44
|
|
|
Kurcze, nie mam mozliwości tego sprawdzić... Ale wczoraj sprawdzał facet, wiec chyba były ok te parametry.
[ Dodano: 04-07-2018, 09:36 ]
Dzwoniłem do niego, powiedział, że może brakować zapłonu i żebym wymienił świece zapłonowe. Może to być to? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-07-2018, 11:43
|
|
|
Szczerze to nie udał bym tak do końca temu gazownikowi. Jakby był jakiś problem z iskra to raczej wyskoczył by błąd wypadania zapłonu. Możliwe że coś kręci by nie poprawiać na swój koszt.
Do sprawdzenia błędów silnika i parametrów silnika w Twoim przypadku wystarczy interfejs typu Elm327 bluetooth z Allegro za około 50zł i jakaś darmowa apka na tel. z androidem np. Piston czy oś podobnego. |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 05-07-2018, 21:42
|
|
|
Byłem dzisiaj u innego gazownika, wyregulował gaz i jak na razie nie szarpie, a przejechałem dzisiaj sporo w cyklu mieszanym. Była bardzo uboga mieszanka. Check się świeci nadal, nie kasował mi błędów. Zauważyłem dzisiaj jeszcze jedno. Falowanie obrotów na luzie. Jak jadę i np dojeżdżam do skrzyżowania a koła się jeszcze toczą to w momencie wrzucenia luzu obroty spadają do ok 1000, podniosą się do ok 1300-1500. Dopóki nie stanę do kompletnego zera na liczniku, obroty powoli spadają. Jak stanę to normuje się na 800 i są stałe nie falują. Silnik mi nie gaśnie. Co to może być? Silnik krokowy? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-07-2018, 22:01
|
|
|
Warto by wyczyścić przepustnicę i krokowca. Czy przed wizytą u gazownika jeździłeś trochę na samej benzynie. Przed regulacja gazu warto przejechać z 30 - 50 km na benzynie aby sterownik silnika zaadaptował na nowo. |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 06-07-2018, 11:14
|
|
|
Tak, jechałem na benzynie, bo na gazie szarpał jak nie wiem. Przejchałem tak z 40km. Dzisiaj kupiłem ten moduł na bluetooth, co mam Wam podać? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-07-2018, 16:39
|
|
|
Jeśli Twój silnik ma czujnik ciśnienia w kolektorze to wartość tego ciśnienia oraz wartości korekt paliwowych czyli krótkoterminowej (STFT) i długoterminowej (LTFT ). Te parametry mają być odczytane na biegu jałowym na rozgrzanym silniku z powylączanymi wszystkimi odbiornika i typu klima, nawiew, światła czyli silnik ma pracować bez żadnego dodatkowego obciążenia. |
|
|
|
 |
damian22
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2018 Posty: 9 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 06-07-2018, 17:31
|
|
|
Wrzucam zdjęcia z programu Piston na Androida, samochód stał odpalony na biegu jałowym ok 10min, był przełączony na gaz, radio odpięte, światła zgaszone:
I jeszcze błędy:
 |
|
|
|
 |
|