| [Cari 1.6] Carisma 1.6 benzyna/gaz (sekwencja) dlawi się do | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Andmacz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 99KM Pb/LPG 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Kwi 2019
 Posty: 3
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |    Wysłany: 15-04-2019, 16:22   [Cari 1.6] Carisma 1.6 benzyna/gaz (sekwencja) dlawi się do |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jak w temacie ma problem z cari. Na zimnym silniku po odpaleniu dlawi się i problemem jest przeskoczyć 2500 obrotów. Nie robi tu różnicy rodzaj paliwa. Identycznie zachowuje się na benzynie jak i na gazie. Przy wcisnietym pedale gazu dochodzi do 2500 i zaczyna prychac i strzelać z rury a dtgania silnika przenoszą się na kierownicę oraz drążek biegów. Dopiero po dlozszej próbie bo około 10 minut przeskakuje magiczne 2500 i daje obroty do zamkniecia zegara z jednoczesnym kilkukrotnym strzałem z rury.  Po efektownych 10 minutach można startować w trasę. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-04-2019, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak na początek trzeba by zrobić diagnostykę czyli sprawdzić błędy silnika i podejrzeć parametry jego pracy. Warto też zajrzeć do świec czy nie są zalane olejem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | czarter   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 28 Lut 2019
 Posty: 84
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-04-2019, 08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak zgasisz ciepły silnik i ponownie odpalisz (ciepły) też masz to samo? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andmacz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 99KM Pb/LPG 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Kwi 2019
 Posty: 3
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-04-2019, 17:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na rozgrzanym odpala bez problemu i równo pracuje. Gorzej jak już ostygnie. Wtedy powtórka z rozrywki. Niedawno wymieniłem czujnik walka rozrzadu bo wariowal. Nie wiem czy może mieć to jakiś wpływ. Co do błędów to check mi się nie włącza. Wcześniej na walnietym czujnik wywala mi co chwilę i był problem z odpaleniem. Gasl po 2 sekundach. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-04-2019, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | To że kontrolka się nie włącza to wcale nie musi oznaczać że nie ma błędów. Dodatkowo trzeba by sprawdzić jak pracuje sonda kiedy silnik źle pracuje, jakie są korekty paliwowe i jakie odczyty daje przepływka. Po 2001 do diagnostyki wystarczy interfejs Elm327 za max 50zł i darmowa apka pod androida i da się tym bardzo wiele sprawdzić. Ps. Jak na pewno masz auto z 2001 to silnik ma 103KM a nie 99.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andmacz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 99KM Pb/LPG 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Kwi 2019
 Posty: 3
 Skąd: Tczew
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2019, 11:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Samochód (rocznik) jak i moc silnika podana jest poprawnie. Nie ma mowy o pomylce. Potwierdza to raport vin i karta pojazdu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2019, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy auto masz od nowości, kupiłeś je w polskim salonie? Carisma po 2001 czyli po drugim lifcie (znaczki już srebrne) miała 103KM, widocznie odnośnie Twojego auta ktoś gdzieś zrobił błąd. Często jak auto jest sprowadzane to na pierwszym przeglądzie w Polsce diagnosta może się pomylić, szczególnie jak auto przyjechało do nas z 10 lat temu czy jeszcze wcześniej. Ale w sumie to nie jest związane z tematem. Jak pisałem wcześniej, aby się dokładnie dowiedzieć co mu dolega trzeba zrobić diagnostykę.
 Sprawdź też czy nie ma tam oleju w świecach bo to też dość częsty problem jak uszczelka pokrywy zaworów jest już wiekowa. Może też być problem ze świecami bądź z cewkami ale na początek warto wykluczyć te najtańsze opcje i najłatwiejsze do sprawdzenia.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |