Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant - czy warto?
Autor Wiadomość
Fotsyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Poznań
  Wysłany: 13-08-2018, 09:51   Galant - czy warto?

Witam serdecznie,
Chciałbym dowiedzieć się kilka rzeczy o Galancie VIII. Chciałbym w samo auto zainwestować około 10tyś. i z ubiegiem czasu dokładać na dopasowanie go do swoich potrzeb.

1. Jaka wersja silnika lepsza 2.0 czy 2.5 V6? Która bardziej nadaje się pod LPG?
2. Jakie rzeczy się psują najczęściej i na co uważać?
3. Czy auto w naprawie jest drogie?
4. Czy za tą kwotę dostanę przyzwoity egzemplarz, którym będę mógł jeździć do momentu w którym dozbieram pieniążki na inwestycje w poprawki (np. wizualne lub jezdne według swoich preferencji)?
5. Czy polecacie to auto? (Czy poza ponadczasowym wygladem, w którym się lekko zauroczyłem to auto robi co do niego należy i czy można się nim czasem pobawić?)
6. Na co zwracać głównie uwagę przy kupnie?
7. Jakie te auta robią przebiegi? (Bo dużo ofert mimo ich wieku ma niskie przebiegi - zakładam, że w większości cofane)

Pozdrawiam i liczę na obiektywne odpowiedzi :)

PS. Zaznaczę jeszcze, że będę szukać czegoś w manualnej skrzyni.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-08-2018, 13:36   

1. Zależy czego oczekujesz od auta, tańszy serwis = 2.0, większa przyjemność z jazdy = 2.5. Obydwie się dobrze spisują na LPG, koszt instalacji przy 2.5 jest sporo większy, więcej cylindrów do ogarnięcia, większa moc
2. Korozja, korozja, korozja... Poza tym antena elektryczna, szklanki w 2.5 lubią postukać, aparat zapłonowy bardzo podatny na wilgoć, problemy z hamulcami. Wycieki w V6. W sumie z awariami nie jest źle, ale auto jest dość stare więc nie można liczyć, że będzie kompletnie bezawaryjne.
3. W porównaniu z Tico tak, w porównaniu z BMW tanie. Części raczej dostępne, musiałbyś porównać koszty w jakiejś hurtowni i samemu odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest drogo :)
4. 2.0 znajdziesz bez problemu, 2.5 też powinieneś znaleźć z tym że przy nich jest większa szansa, że się wpakujesz na naprawy.
5. Jak Ci się podoba to bierz, ja drugi raz bym nie kupił, bo jest niewdzięczne - rdzewieje wszędzie i jak ktoś chce je trzymać dłużej to tak naprawdę trzeba zbierać kasę na rozebranie auta i remont blacharski. Nie mówię o autach powypadkowych, Galanty rdzewieją z natury i to nie tylko na miejscach średnio ważnych konstrukcyjnie jak błotniki, ale też na przykład na kielichach. Jak chcesz polatać to jest ok, w manualu całkiem nieźle się odpycha.
6. Korozja, reszta do sprawdzenia jak w każdym samochodzie. Tutaj trzymaj FAQ, gdzie znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie
7. 500 tysięcy powinny robić bez problemów, to proste silniki bez żadnych wodotrysków. Jakie robią to zależy od poprzednich właścicieli, zdarzają się osoby które robią mniej niż 10 tysięcy rocznie, ale nie jest to zbyt popularne. Raczej większość ma więcej nalatane niż jest na liczniku, w Niemczech cofanie liczników to norma
 
 
Fotsyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-08-2018, 15:31   

Jakiś sposób na korozję? Myślałem o oddaniu Gala pod pełną blacharkę i lakier jeżeli zdecydujesz się ratować to auto, oczywiście jak znajdę ciekawy, dobry warsztat, który się tym zajmie w rozsądnej cenie. Pytanie czy jest coś co zabezpieczy go na dłużej (cynkowanie?)?
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-08-2018, 16:25   

Jeśli jesteś pasjonatem modelu i robisz to samodzielnie/w zaprzyjaźnionym warsztacie to według mnie sens jest, inaczej finansowo jest to nieopłacalne. Takie remonty polegają raczej nie na cynkowaniu, a na zdzieraniu rudej do zera, dorabianiu ubytków, używaniu środków antykorozyjnych jak np. APP R-Stop, dobry podkład epoksydowy i malowanie. Po dobrze, fachowo zrobionym remoncie auto przetrwa długo, jednak taki remont trzeba zrobić kompleksowo - inaczej w miejscu, gdzie było "tylko lekko chwycone" po roku już może się powoli robić dziura, a takich miejsc może być trochę. I co najgorsze, ruda może po czasie wyjść gdzieś niespodziewanie, gdzie nie było jej podczas remontu.

Według mnie jak kupuje się Galanta to trzeba się pogodzić z tym, że ruda albo jest albo niedługo wyjdzie, inaczej można się sparzyć :mrgreen:
 
 
Fotsyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Żadne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-08-2018, 07:31   

Rdzę idzie przeboleć, wystarczy myślę dbac o auto i nie będzie się rozwijać jak glupia. Pytanie co do skrzyni manualnej: co w niej jest awaryjnego i jak sobie z tym radzić? Bo sporo ludzi mówi, żeby jej nie brać
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-08-2018, 08:25   

Fotsyy napisał/a:
Rdzę idzie przeboleć, wystarczy myślę dbac o auto i nie będzie się rozwijać jak glupia
To jest nie do opamnowania w leciwym aucie, jak korozja siedzi na łaczeniach blach to uartowac to moze jedynie rozdzielenie i zeszlifowanie o ile jest co oczyscic, weż pod uwagę ze te głowne, najbardziej upierdliwe laczenia to głownie cały spód auta
Fotsyy napisał/a:
Pytanie co do skrzyni manualnej: co w niej jest awaryjnego i jak sobie z tym radzić? Bo sporo ludzi mówi, żeby jej nie brać
Jako tako awaryjna nie jest, po prostu zużywaja sie łożyska
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-08-2018, 08:42   

łożyska to raz, ale spójrz Robercie na tablicę japaneze na FB - tam są zdjęcia z sekcji takich skrzyń - pęknięte wałki, pourywane zęby, wytarta podkowa
do tego problemy z wbiciem 1 biegu, zgrzytanie 2, pękające mocowanie cięgien - automat w tym aucie jest nie tylko trwalszy, ale i przyjemniejszy w jeździe
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-08-2018, 09:09   

Jakby autor chciał dziadkowóz to by się rozglądał za automatem, zaznaczył w 1 poście jakiej skrzyni chce używać

Co do manuala, trzeba sprawdzić czy nie daje symptomów zużycia podczas jazdy próbnej. Czy nic nie szumi, czy jest jakaś zmiana w pracy po wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła, podczas jazdy przejść przez wszystkie biegi włącznie z wstecznym. Redukcja na niższe biegi, najlepiej też zrobić dynamiczną zmianę z 1 na 2 i 2 na 3, nic nie powinno chrupać ani chrobotać w zdrowej skrzyni
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-08-2018, 21:11   

Krzyzak napisał/a:
łożyska to raz, ale spójrz Robercie na tablicę japaneze na FB - tam są zdjęcia z sekcji takich skrzyń - pęknięte wałki, pourywane zęby, wytarta podkowa
do tego problemy z wbiciem 1 biegu, zgrzytanie 2, pękające mocowanie cięgien
wytarta podkowa to standard przy zuzytym lozysku, ale nówka sztuka w serwisie kosztuje kilkadziesiat złotych, reszta to wynik rzeźniczego użytkowania, zatem zakladajac ze skrzynia uzytkowana w trybie umiarkowanym narazona jest jedynie na zuzycie lozysk
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
qube 
Mitsumaniak


Auto: A6 3.0T , EA5A , Jazz sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 16-08-2018, 22:24   

Fotsyy napisał/a:
Rdzę idzie przeboleć, wystarczy myślę dbac o auto i nie będzie się rozwijać jak glupia. Pytanie co do skrzyni manualnej: co w niej jest awaryjnego i jak sobie z tym radzić? Bo sporo ludzi mówi, żeby jej nie brać

nie jest niby tak źle z tymi skrzyniami , choć temat widzę zapomniany
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34543&postdays=0&postorder=asc&vote=viewresult
automaty są mniej awaryjne i wygodniej się jeździ
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28652&postdays=0&postorder=asc&start=75
_________________
cuuube
 
 
lokiec97 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2000r avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Elbląg
Wysłany: 25-03-2019, 09:44   

uważaj na tylny wózek :D u mnie był pognity, najlepiej autko wez na podnosnik albo kanał i sprawdz podloge + zawieszenie obczaj, czy nie popekane i nie ma nadmiernych luzow, jak podloga zdrowa (w miare) z silniku nie ma wyciekow to kupuj :) ja mam 2.5 v6 benzynka i nic poza drobnym poceniem w silniku mi nie stuka ale zawieszenie do robienia :D sam lakier zewnetrzny jest git :) no i mnie wkurza jedna rzecz : https://www.youtube.com/watch?v=-iivPXH-ZVg

a i sprawdzaj skrzynie, tzn czy wchodzi ci 2jka, czy mozesz zredukowac na 2jke z 3-4ki powiedzmy, bo skrzynia sprzeglo to duzy wydatek :D przynajmniej w wersji 2.5l ;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.