Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zanikanie sygnału obrotów silnika
Autor Wiadomość
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-08-2018, 19:48   Zanikanie sygnału obrotów silnika

Witam.

Sprawę w skrócie opisałem w temacie mojego outlandera turbo. Chodzi o to że prawdopodobnie mam ustanowiony odczyt obrotów silnika z wtryskiwaczy. Przy dużym doładowaniu czasowo sygnał zanika co powoduje chwilowe przełączanie na benzynę i powrót na lpg. Chciałbym dać sygnał z cewek lub czujnika wałka rozrządu. Proszę o wskazówki jak to zrobić. Doczytałam że w Stagu za sygnał odpowiada brązowy przewód w wiązce sterownika. Mój sterownik to Stag G4 Qbox Plus. W kwestii zmiany źródła sygnału poprzez program też mam podstawową wiedzę. Jak jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę to proszę o informacje.

Pozdrawiam.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-08-2018, 08:48   

Hej,

Tak jak napisałeś - gazownicy poszli na łątwiznę. Przy WOT masz cały czas otwarte wtryskiwacze?

Jeśli chodzi o samo podłączenie to nie ma czarnej magii. Podłącze ten brązowy przewód pod zasilanie impulsy idące do cewki - np pierwszego cylindra.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-08-2018, 09:01   

Nie do końca widzę w tym regularność. Przyśpieszając powoli można dojechać do odcinki na gazie ale przy WOT co jakiś czas zanika sygnał i LPG widzi to jako obroty = 0 i traktuje to jako zgaszony silnik i zrzuca na benzynę. Objawia się to takim poszarpywaniem przy pełnym obciążeniu bo idzie raz lpg raz pb i znowu lpg.

A czy wiesz jak odnaleźć prawidłowy przewód sygnału w 4g63t? Mam tam dwie podwójne cewki.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-08-2018, 09:42   

Wygląda na to, że wtryskiwacze się wtedy zapętlają i stąd ten problem.

Według schematów masz tam 3 kable przy każdej fajkocewce. Sygnał z ECU jest na 3 pin. W jednej kostce biało niebieski kabel, a w drugiej czarno niebieski.

Na pierwszym pin będzie biały kabel, na drugim czarny.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-08-2018, 10:14   

Okej sprawdzę to. Muszę jeszcze odszukać kabel w wiązce sterownika lpg. Najgorsze jest to że nie mam interfejsu do lpg i muszę podjechać do kogoś i zmienić źródło sygnału na cewki.

Być może jest zapętlanie ale z tego co zrozumiałem dawka jest nadal dobra i auto idzie dalej bogato.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-08-2018, 10:45   

Tak, po prostu przełącza się na PB bo nie wie jakie ma obroty.

Ale generalnie nie wiem czemu gazownik poszedł na taką łatwiznę, szczególnie, że to auto z turbo z potencjałem na zwiększenie mocy :) O zapętlenie wtryskiwaczy tutaj nie trudno.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-08-2018, 10:46   

Tak jak napisano wcześniej, sygnał obrotów podpinasz pod obojętnie którą cewke pod przewód sygnałowy idący z ECU silnika, jak nawet się pomyślisz to nic się nie stanie bo wejście w sterownik LPG jest ekranowane. Możliwe że będziesz musiał jeszcze ustawić w programie ilość cewek i cylindrów ale może też zadziałać to automatycznie. Dokładnie nie wiem bo nie miałem do czynienia z tymi sterownikami.
Jeśli Ci zapętla wtryski to lepiej s po sprawdzić dlaczego bo masz wtedy albo ubogo albo sporo za bogato i ani jeden stan ani drugi nie jest zbyt dobry.
Jakbyś miał kabel od starych Nokii to jest on zbudowany podobnie jak interfejs LPG.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-08-2018, 10:51   

plecho1, instalacja była strojona po AFR więc nie powinno być źle.

Niektóre auta fabrycznie leją na maxa przy WOT - np hyundai coupe.

Na pewno warto sprawdzić AFR po zmianie sygnału obrotów dla pewności.

Słuszna uwaga co do liczby cylindrów na cewkę - tutaj masz 2 cylindry na cewkę. Trzeba to ustawić.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-08-2018, 10:54   

Dziwię się że Struna nie powiedział po prostu zmień/wywal coś tam i będzie dobrze. Według niego instalacja daje radę, wystarczy tylko zmienić źródło sygnału.

Co do kabla z Nokii to daj jakieś konkrety bo akurat mam tego dziadostwa dużo w garażu ;-)
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-08-2018, 11:14   

To nie musi być wina strojenia, może coś się dzieje z reduktor lub jakimś innym podzespołem lub trafił się jakiś marny gaz.
Co do kabla to teraz nie podpowiem bo pisze z telefonu ale poszukaj w Google bo jest o tym sporo tematów.
Edit.
Tu fajny opis na przykładzie kabelka od Nokii https://www.elektroda.pl/...pic2177512.html
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-08-2018, 12:19   

Cholera właśnie znalazłam wypięty wężyk idący od IC :-\ musiałem nie zauważyć wczoraj. Sprawdzę dzisiaj jak będzie się zachowywać

[ Dodano: 19-08-2018, 16:47 ]
Panowie ruszyłem trochę temat.

Kable od cewek są dokładnie takie jak napisał Owczar, czyli sygnał zlokalizowany. Pojawił się inny temat gdyż po zdjęciu izolacji z wiązki Staga q.boxa odnalazłem 4 przewody brązowe. Dwa są grube dwa cienkie. Jeden cienki jest ucięty i nie podłączony do niczego. Oprócz tego brązowego znalazłem nie podłączone do niczego czarno-fioletowy i szaro-fioletowy. Mamy to czy coś jest nie tak?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-08-2018, 22:45   

Zależy w którym miejscu się dokopałeś do przewodów, jak niedaleko złącza to pewnie odnalazłeś też jakieś masy.
Tu masz opis wyprowadzeń https://www.ac.com.pl/pub...Opis_wyprow.pdf
Sprawdź multimetrem przejście po między wtykiem a przewodami, za sygnał obrotów odpowiada pin 2G.
Te fioletowe przewody są od sond lambda i nie muszą być podpięte bo sterownik LPG nie korzysta z tych sygnałów.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-08-2018, 09:05   

Dzięki bardzo. Wypiąłem złącze i odizolowałem przy samej wtyczce. 2 grube to masy wtryskiwaczy wiem na 100% już bo pamiętam lokalizacje przy brzegu wtyczki a ten 2G to będzie raczej na pewno sygnał impulsów. Wypuściłem go na zewnątrz wiązki i zaizolowałem na razie bo nie mam interfejsu :-( Powiedzcie co mam ustawić w polu sygnał obrotów?? Widziałem tam różne wartości w Voltach chyba?

[ Dodano: 20-08-2018, 12:27 ]
Mam już 100% pewność 2G mam nie podłączony. Sprawdziłem multimetrem i piszczy więc przewód zlokalizowany.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-08-2018, 23:56   

Jeśli są tam takie opcje to zaznacz sygnał z cewki i jedna cewka na dwa cylindry. Obroty najprawdopodobniej odrazu będą prawidłowe a jak nie to eksperymentuj z woltami aż obroty będą ok.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5354
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-08-2018, 09:40   

Temat ogarnięty, sygnał zmieniony na cewki auto idzie pięknie do odciny na LPG. Dziękuję chłopaki :thumbright:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.