Zanikanie sygnału obrotów silnika |
Autor |
Wiadomość |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 18-08-2018, 19:48 Zanikanie sygnału obrotów silnika
|
|
|
Witam.
Sprawę w skrócie opisałem w temacie mojego outlandera turbo. Chodzi o to że prawdopodobnie mam ustanowiony odczyt obrotów silnika z wtryskiwaczy. Przy dużym doładowaniu czasowo sygnał zanika co powoduje chwilowe przełączanie na benzynę i powrót na lpg. Chciałbym dać sygnał z cewek lub czujnika wałka rozrządu. Proszę o wskazówki jak to zrobić. Doczytałam że w Stagu za sygnał odpowiada brązowy przewód w wiązce sterownika. Mój sterownik to Stag G4 Qbox Plus. W kwestii zmiany źródła sygnału poprzez program też mam podstawową wiedzę. Jak jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę to proszę o informacje.
Pozdrawiam. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-08-2018, 08:48
|
|
|
Hej,
Tak jak napisałeś - gazownicy poszli na łątwiznę. Przy WOT masz cały czas otwarte wtryskiwacze?
Jeśli chodzi o samo podłączenie to nie ma czarnej magii. Podłącze ten brązowy przewód pod zasilanie impulsy idące do cewki - np pierwszego cylindra. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 19-08-2018, 09:01
|
|
|
Nie do końca widzę w tym regularność. Przyśpieszając powoli można dojechać do odcinki na gazie ale przy WOT co jakiś czas zanika sygnał i LPG widzi to jako obroty = 0 i traktuje to jako zgaszony silnik i zrzuca na benzynę. Objawia się to takim poszarpywaniem przy pełnym obciążeniu bo idzie raz lpg raz pb i znowu lpg.
A czy wiesz jak odnaleźć prawidłowy przewód sygnału w 4g63t? Mam tam dwie podwójne cewki. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-08-2018, 09:42
|
|
|
Wygląda na to, że wtryskiwacze się wtedy zapętlają i stąd ten problem.
Według schematów masz tam 3 kable przy każdej fajkocewce. Sygnał z ECU jest na 3 pin. W jednej kostce biało niebieski kabel, a w drugiej czarno niebieski.
Na pierwszym pin będzie biały kabel, na drugim czarny. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 19-08-2018, 10:14
|
|
|
Okej sprawdzę to. Muszę jeszcze odszukać kabel w wiązce sterownika lpg. Najgorsze jest to że nie mam interfejsu do lpg i muszę podjechać do kogoś i zmienić źródło sygnału na cewki.
Być może jest zapętlanie ale z tego co zrozumiałem dawka jest nadal dobra i auto idzie dalej bogato. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-08-2018, 10:45
|
|
|
Tak, po prostu przełącza się na PB bo nie wie jakie ma obroty.
Ale generalnie nie wiem czemu gazownik poszedł na taką łatwiznę, szczególnie, że to auto z turbo z potencjałem na zwiększenie mocy O zapętlenie wtryskiwaczy tutaj nie trudno. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-08-2018, 10:46
|
|
|
Tak jak napisano wcześniej, sygnał obrotów podpinasz pod obojętnie którą cewke pod przewód sygnałowy idący z ECU silnika, jak nawet się pomyślisz to nic się nie stanie bo wejście w sterownik LPG jest ekranowane. Możliwe że będziesz musiał jeszcze ustawić w programie ilość cewek i cylindrów ale może też zadziałać to automatycznie. Dokładnie nie wiem bo nie miałem do czynienia z tymi sterownikami.
Jeśli Ci zapętla wtryski to lepiej s po sprawdzić dlaczego bo masz wtedy albo ubogo albo sporo za bogato i ani jeden stan ani drugi nie jest zbyt dobry.
Jakbyś miał kabel od starych Nokii to jest on zbudowany podobnie jak interfejs LPG. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-08-2018, 10:51
|
|
|
plecho1, instalacja była strojona po AFR więc nie powinno być źle.
Niektóre auta fabrycznie leją na maxa przy WOT - np hyundai coupe.
Na pewno warto sprawdzić AFR po zmianie sygnału obrotów dla pewności.
Słuszna uwaga co do liczby cylindrów na cewkę - tutaj masz 2 cylindry na cewkę. Trzeba to ustawić. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 19-08-2018, 10:54
|
|
|
Dziwię się że Struna nie powiedział po prostu zmień/wywal coś tam i będzie dobrze. Według niego instalacja daje radę, wystarczy tylko zmienić źródło sygnału.
Co do kabla z Nokii to daj jakieś konkrety bo akurat mam tego dziadostwa dużo w garażu |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-08-2018, 11:14
|
|
|
To nie musi być wina strojenia, może coś się dzieje z reduktor lub jakimś innym podzespołem lub trafił się jakiś marny gaz.
Co do kabla to teraz nie podpowiem bo pisze z telefonu ale poszukaj w Google bo jest o tym sporo tematów.
Edit.
Tu fajny opis na przykładzie kabelka od Nokii https://www.elektroda.pl/...pic2177512.html |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 19-08-2018, 12:19
|
|
|
Cholera właśnie znalazłam wypięty wężyk idący od IC :-\ musiałem nie zauważyć wczoraj. Sprawdzę dzisiaj jak będzie się zachowywać
[ Dodano: 19-08-2018, 16:47 ]
Panowie ruszyłem trochę temat.
Kable od cewek są dokładnie takie jak napisał Owczar, czyli sygnał zlokalizowany. Pojawił się inny temat gdyż po zdjęciu izolacji z wiązki Staga q.boxa odnalazłem 4 przewody brązowe. Dwa są grube dwa cienkie. Jeden cienki jest ucięty i nie podłączony do niczego. Oprócz tego brązowego znalazłem nie podłączone do niczego czarno-fioletowy i szaro-fioletowy. Mamy to czy coś jest nie tak? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-08-2018, 22:45
|
|
|
Zależy w którym miejscu się dokopałeś do przewodów, jak niedaleko złącza to pewnie odnalazłeś też jakieś masy.
Tu masz opis wyprowadzeń https://www.ac.com.pl/pub...Opis_wyprow.pdf
Sprawdź multimetrem przejście po między wtykiem a przewodami, za sygnał obrotów odpowiada pin 2G.
Te fioletowe przewody są od sond lambda i nie muszą być podpięte bo sterownik LPG nie korzysta z tych sygnałów. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-08-2018, 09:05
|
|
|
Dzięki bardzo. Wypiąłem złącze i odizolowałem przy samej wtyczce. 2 grube to masy wtryskiwaczy wiem na 100% już bo pamiętam lokalizacje przy brzegu wtyczki a ten 2G to będzie raczej na pewno sygnał impulsów. Wypuściłem go na zewnątrz wiązki i zaizolowałem na razie bo nie mam interfejsu Powiedzcie co mam ustawić w polu sygnał obrotów?? Widziałem tam różne wartości w Voltach chyba?
[ Dodano: 20-08-2018, 12:27 ]
Mam już 100% pewność 2G mam nie podłączony. Sprawdziłem multimetrem i piszczy więc przewód zlokalizowany. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-08-2018, 23:56
|
|
|
Jeśli są tam takie opcje to zaznacz sygnał z cewki i jedna cewka na dwa cylindry. Obroty najprawdopodobniej odrazu będą prawidłowe a jak nie to eksperymentuj z woltami aż obroty będą ok. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 22-08-2018, 09:40
|
|
|
Temat ogarnięty, sygnał zmieniony na cewki auto idzie pięknie do odciny na LPG. Dziękuję chłopaki |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|