[3.2 DID] Check engine + ASC OFF |
Autor |
Wiadomość |
szalik
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 05-09-2018, 11:39 [3.2 DID] Check engine + ASC OFF
|
|
|
Cześć,
Forum przeglądam już od dłuższego czasu, ale dopiero teraz potrzebuję Waszej pomocy.
Temat podobny do wątku niżej kolegi lysek777, ale jednak nie dokładnie o to samo chodzi.
Pajero IV 3.2 z 2007 roku, przebieg około 315k km
Świeci się kontrolka check engine, auto bardzo powoli przyspiesza(tryb awaryjny) i dodatkowo po jakimś czasie zapala się ASC OFF i "autko w poślizgu".
W grudniu zeszłego roku miałem podobne objawy. Po serwisie w Carmoncie u Zbyszka wszystko chodziło jak należy. Był czyszczony kolektor dolotowy i wymieniony czujnik doładowania turbiny.
Od tamtej pory przejechane około 20k km i w między czasie regeneracja wszystkich wtryskiwaczy.
Po podpięciu do komputera pokazał błędy:
P0639 Zablokowanie serwomechanizmu sterującego przepustnicą
P0106 Obw. siśn. MAP/atmos. - syg. poza zakr/wyd.
P0299 Stan zbyt niskiego ciśnienia doładowania turbosprężarki pojazd bez filtra DPF
Po wykasowaniu tych błędów i sprawdzeniu wszystkich rurek przy kolektorze dolotowym nie pojawiają się ponownie natomiast wyświetla się błąd z jednego z trzech czujników przy DPF o za wysokiej temp. (około 700 stopni). Jak się okazuje samochód ma usunięty filtr DPF. Nie wiem kiedy to było zrobione i gdzie., któryś z poprzednich właścicieli musiał to robić.
Czujnik raczej sprawny. Był zamieniany z innymi i ciągle to samo pokazuje.
Mechanik sugeruje, że przy usuwaniu DPF musiał być wgrany nowy program do komputera i on teraz szwankuje.
Macie pomysł co z tym dalej robić? Jakieś sugestie czy to na pewno to? Co jeszcze sprawdzić? Kto mógłby ogarnąć program (czytałem na forum, że nie każdy spec od DPF umie to zrobić tak jak należy)
Dodam, że preferowałbym województwo mazowieckie lub lubelskie z racji tego, że samochód ciągle jest w trybie awaryjnym i ciężko się nim poruszać. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-09-2018, 20:34
|
|
|
Najczęściej wine ponosi zły soft wgrany po usunięciu DPF. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
szalik
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 08-09-2018, 09:56
|
|
|
A możliwe jest, że swoje złe działanie ujawnił dopiero teraz?
W moich rękach auto zrobiło jakieś 30k km i wcześniej soft nie dawał o sobie znać.
Przeglądając stare wątki na forum doszedłem do wniosku, że u mnie może być tylko tzw. emulator, ponieważ przy załączaniu zapłonu wyświetla się kontrolka DPFu. Z tego co czytałem, przy zmianie softu nie powinna się chyba pojawiać?
No i teraz najistotniejsze co z tym fantem zrobić? Jaki magik będzie to w stanie ogarnąć? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 08-09-2018, 17:31
|
|
|
szalik napisał/a: | Przeglądając stare wątki na forum doszedłem do wniosku, że u mnie może być tylko tzw. emulator [...] |
Program ECU sterujący pracą DPF-u, to złożony algorytm tworzony z informacji o:
- temperaturze
- różnicy ciśnień w funkcji czasu
- ilości startów
- okresowym czasie pracy silnika
oraz kilku innych...
Nie ma takich emulatorów. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
szalik
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2017 Posty: 4 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 17-09-2018, 11:54
|
|
|
Pisząc o emulatorze sugerowałem się tym wątkiem https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61017&postdays=0&postorder=asc&start=15
Problem rozwiązany. Tak jak uważał mechanik i Zbyszek na forum była to wina programu.
Samochód oddałem do Kreatora Mocy w Warszawie. Warsztat ten przewijał się w w/w wątku i na stronie chwalą się udanymi operacjami usunięcia DPF.
U mnie fizycznie DPF był już wycięty, więc było tylko wgranie programu DPF OFF. Koszt 500 zł, czas oczekiwania około 2 godziny i samochód od piątku jeździ aż miło |
|
|
|
 |
gifter
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V90
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-09-2020, 18:11
|
|
|
Odgrzewam kotleta. Mój tato pojechał dzisiaj nad morze. Zatankowal na BP droższe paliwo do swojego diesla i ta sama usterka czyli check engine i asc off. Co można zrobić aby ogarnąć auto do dalszej jazdy? Odłączyć akumulator na noc?
Na razie auto idzie na lawetę do pkt docelowego ☹️ |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-09-2020, 09:06
|
|
|
gifter napisał/a: | Odgrzewam kotleta. Mój tato pojechał dzisiaj nad morze. Zatankowal na BP droższe paliwo do swojego diesla i ta sama usterka czyli check engine i asc off. Co można zrobić aby ogarnąć auto do dalszej jazdy? Odłączyć akumulator na noc?
Na razie auto idzie na lawetę do pkt docelowego ☹️ |
Dzwon do Krzyska 692886336 jest z pomorza |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|