Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Bierze olej?
Autor Wiadomość
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-05-2018, 15:14   [CS3A 1.6] Bierze olej?

Witam .Mam problem , lancera mam od listopada i dolalem juz min 2l oleju a przejechalem moze z 10000 tys .Wyciekow nie widac , na przegladzie sklad analizy spalin idealny ,na swiecacch nie widac oleju.Samochod ma moc ,nie dymi .Obecnie na liczniku 155000 tys ponoc prawdziwy przebieg .Pytanie gdzie ten olej :) ?
_________________
Dobson
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-05-2018, 17:10   

W skrócie - bierze.
Popatrz na wątki na podforum Lancera i Space Stara (silnik 1,6 to ten sam co u nas). Najlepiej poszukać "ręcznie", bo szukajka kuleje
Tu masz parę wątków:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1544914&highlight=#1544914
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74094
Jaki olej lejesz ?
Ostatnio zmieniony przez Hornet 26-05-2018, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-05-2018, 17:13   

10w/30 mobil
_________________
Dobson
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-05-2018, 17:24   

2L na 10000km to jeszcze nie dramat.
W moim 4G13 obecnie wciągnął 1L na 2000km, to jest dopiero dramat bo ostatnio miałem robiony remont głowicy :evil: .
Po wakacjach kolejny demontaż czapki i wymiana pierścieni na cylindrach.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-05-2018, 17:32   

No i ?
dobson21 napisał/a:
przejechalem moze z 10000 tys

Wziął Ci 2 litry oleju na 10 milionów km, a Ty narzekasz ? Nie rozumiem :roll:

A tak serio - 2 litry na 10000 km, to jest 0,2 litra na 1000 km. Czyli zasadniczo spokojnie mieści się w normie.
Cytat:
W jakim tempie silnik może spalać olej? Wiele firm zabezpiecza się, uznając za górną, dopuszczalną granicę 0,5-1 l/1000km. Taki ubytek odpowiada przejściu poziomu oleju na bagnecie z pozycji oznaczonej jako „Max” w okolice „Min”.

https://www.autocentrum.p...oznaka-usterki/

Z drugiej strony - masz nalany olej tzw. paliwoszczędny, który jest bardziej płynny w wyższych temperaturach, i tworzy cieńszą warstwę filmu olejowego na ściankach cylindra. To i łatwiej "przecieka" przez pierścienie na tłoku do komory spalania.
Przejdź na olej 5W-40, na jakiś porządny, markowy pełny syntetyk (polecam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40) , problem powinien albo się zmniejszyć, albo nawet przy odrobinie szczęścia całkowicie zniknąć. Chociaż na to bym nie liczył, każdy silnik spala olej - kwestia tylko, w jakiej ilości.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-05-2018, 17:40   

Kolego dzieki za podpowiedz ale czy polsyntetyka na syntetyk to dobry pomysl ?
_________________
Dobson
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-05-2018, 17:53   

Wiem, że nie odpowiada się pytaniem na pytanie, ale jednak tak zrobię ;)
Wytłumacz mi proszę, dlaczego uważasz, że to zły pomysł ?
Tylko z góry mówię - nie cytuj mi żadnych opinii mechaników czy innych "specialissstóf", dla których szczytem umiejętności jest naprawa Poloneza czy Malucha (czyli takich, których rozwój umysłowy i zawodowy zatrzymał się w powiedzmy 1990 roku) ;)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-05-2018, 18:41   

Olej syntetyczny ma wiecej dodatkow czyszczacych wyplukujacych nagary ,co moze(chodz nie musi) spowodowac rozczelniebie silnika .

[ Dodano: 26-05-2018, 18:45 ]
Spróbuję motula 5w40 moze bedzie ok
_________________
Dobson
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-05-2018, 19:05   

Cytat:
Spróbuję motula 5w40 moze bedzie ok

Daruj sobie Motule, szczególnie w wersji X-cess. To nie sa syntetyki, tylko oleje hydrokrakowane (HC), czyli mówiąc po polsku przerobione oleje mineralne. Można je co najwyżej nazwać "olej w technologii syntetycznej", ale syntetyk to to nie jest.

dobson21 napisał/a:
Olej syntetyczny ma wiecej dodatkow czyszczacych wyplukujacych nagary ,co moze(chodz nie musi) spowodowac rozczelniebie silnika .

Po pierwsze - dodatki czyszczące są we wszystkich olejach, a wbrew pozorom w mineralnych i semisyntetykach zazwyczaj jest ich więcej - ponieważ te oleje tworzą więcej zanieczyszczeń.
Dwa - nagar w żadnej postaci ani w żadnym miejscu nie jest korzystny dla silnika. Jest wręcz odwrotnie.
Trzy - jeśli silnik cieknie, to się go naprawia i/lub uszczelnia, a nie liczy na zalepienie nieszczelności nagarem i innymi zanieczyszczeniami ;)

Teoretycznie niebezpieczeństwo jest jedno - jeśli w silniku jest sporo różnego syfu, to porządny olej może go wypłukać i zatkać kanały olejowe. Dlatego przed przejściem z "czegoś tam" na syntetyk warto zrobić płukanie silnika jakimś środkiem czyszczącym, np. Liqui Moly Engine Flush lub tej samej firmy Liqui Moly Pro-Line Engine Flush.
Wlewasz do starego oleju, silnik chodzi kwadrans na wolnych obrotach, spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr oleju, zalewasz nowy olej.
Ale to w sumie teoria.

Żeby nie było nieporozumień - nie jestem tajnym agentem Liqui Moly, ani tez nie mam żadnej prowizji jak kupisz ich wyroby. Po prostu są to dobre, sprawdzone produkty, dlatego je polecam.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26-05-2018, 20:59   

Dzieki Adam trzeba bedzie przetestowac ,zobaczymy moze bedzie lepiej .
_________________
Dobson
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2018, 09:21   

dobson21 napisał/a:
155000 tys


Ja bym się cieszył, że silnik wytrzymuje takie przebiegi :)

Mi aktualnie oleju nie ubywa, ale przebieg mam mały 92 500 km.

*PODOBNO* na Lpg lubi brać olej.
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
dobson21 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2003 Combi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2018
Posty: 30
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27-05-2018, 15:34   

Tygr jaki olej lejesz?
_________________
Dobson
 
 
mrcng 
Forumowicz

Auto: Lancer CSW 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 274
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-05-2018, 08:06   

2 l na 10tys kmów to niedużo jak na ten silnik. Wycieków możesz nie widzieć. Ale...sprawdź okolice miski olejowej gdyż ta może się pocić. Często też się poci przy pokrywie zaworów i w okolicy rozrządu. Ja po montażu gazu zauważyłem zwiększone zużycie oleju. Bierze nieco więcej niż Twój. Wcześniej trochę auto mi dymiło. Na oleju Valvoline Maxlife. Teraz Zrobiłem płukankę tak jak Adam polecał preparatem LM. Zalałem olejem Lotosu i śmiga i w końcu przestał puszczać dymek na zimnym silniku i olej jest zdecydowanie mniej czarny na bagnecie. Od dłuższego czasu jeżdżę na 5w40.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2018, 21:21   

dobson21, Gulf 5w40
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29-05-2018, 09:49   

Tygr napisał/a:
Gulf 5w40


Gulf Formula GX 5W40
czy
Gulf Formula G 5W40
czy
Gulf Formula ULE 5W40
??

Co prawda na stronie Gulfa pisze, że to syntetyki, ale nie chciało szukać mi się kart produktów.
No i jest jeszcze jedna sprawa.
Daleki jestem od stosowania spiskowej teorii dziejów, ale ja osobiście raczej nie wlałbym do silnika oleju kosztującego 69 zł / 4 litry.
http://oryginalneoleje.pl...g-5w-40-4l.html
Napisałem wcześniej "raczej", i już wyjaśniam dlaczego. Gdybym robił miesięcznie przebiegi rzędu 30 tyś km (czyli jakieś 3 zmiany oleju w miesiącu), to wtedy pewnie rozglądałbym się za jakimś tanim olejem. Bo przy takim przebiegu odczuję różnicę, gdybym lał jakieś smarowidło za 70 zł/4 litry, a nie Liqui Moly, kosztujący 170 zł /4 litry
http://oryginalneoleje.pl...h-5w-40-4l.html
(chociaż ja kupuję bańki 5 l)
http://oryginalneoleje.pl...40-5l-1856.html
Przy takim przebiegu auto po roku ma 360 tyś km, więc poszłoby do sprzedaży albo na żyletki, a ja lejąc jakiś tani olej miałbym zaoszczędzone 3600 zł. Chyba logiczne.
Ale robiąc miedzy 10 a 15 tyś km rocznie (czyli przeciętny przebieg auta w rękach prywatnych w Polsce), co skutkuje wymianą oleju raz w roku, to IMHO nie ma sensu oszczędzać na dobrym oleju.
Tu następny dobry olej - 220 zł / 4 litry:
http://oryginalneoleje.pl...a-5w-40-4l.html

I żeby nie było nieporozumień - zakładam mimo wszystko, że jeśli olej jest z legalnego, pewnego źródła, to raczej spełnia (a przynajmniej powinien spełniać) normy wypisane przez producenta na opakowaniu. Ale ja nie będę ryzykował, żeby to sprawdzać ;)
Ostatnimi czasy pokazało się sporo olejów firm dotąd nieznanych w Polsce. Oczywiście, jak ktoś chce, to niech sobie testuje, ja zostaję przy sprawdzonych, polecanych olejach.
Tu temat o olejach. W dziale Galanta, ale oleje stosujemy przecież takie same w różnych silnikach :
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72313
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.