[2.0 GDI] Przepustnica |
Autor |
Wiadomość |
Natalia G
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: 05-10-2018, 13:16 [2.0 GDI] Przepustnica
|
|
|
Dzień dobry, nie znalazłam podobnego wątku, ale może dlatego, że nie jestem zbyt otrzaskana z forum. Jeśli taki istnieje, ładnie przepraszam i proszę i przeniesienie.
Mam problem z przepustnicą, mechanik twierdzi, że tak pokazuje komputer i potrzebuję nowej (koszt to ponad połowa wartości auta ). Zaczęło się od falujących obrotow i pomarańczowej kontrlki silnika, potem już całkowity spadek mocy silnika, 20 km/h a pod górkę zgasł. Nie bardzo znam się na autach, to moje pierwsze właściwie. W salonie Mitsubishi wyczyscili przepustnicę i stwierdzili, że jak zajmują sie tymi autami ponad 20 lat tak raz tylko przepustnica naprawdę wymagała wymiany. Czy ktoś z Forumowiczów miał może podobny problem? Z góry dziękuję! |
|
|
|
 |
empi
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2,0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 36 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 05-10-2018, 16:24
|
|
|
Nie jesteś pierwsza i nie ostatnia z tym problemem. Skontaktuj się z : https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow/
Z pewnością można ją zregenerować. Załatwiasz to wysyłkowo. Moja przepustnica po robocie u nich właśnie zaliczyła ok 15 tys. km przebiegu. Więcej info o problemach z przepustnicami w GDI znajdziesz na forum w dziale Carismy. |
|
|
|
 |
Natalia G
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: 05-10-2018, 16:46
|
|
|
Super! Dzięki za namiary, zaraz dzwonię |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 07-10-2018, 14:57
|
|
|
Natalia G napisał/a: | Super! Dzięki za namiary, zaraz dzwonię |
A jak to tps. ? Przepustnica to serwomechanizm. Dobrze Ci w aso powiedzieli. To jakby wymieniać glowke młotka. Niech mechanik sprawdzi napięcie na tps. Przy zamkniętej klapce ma być w przedziale 0.48 do 0.52v. Odchylenia do góry lub w dół i wywala check engine. Następnie tryb awaryjny silnika.
Skąd diagnoza że przepustnica do wymiany ... tam nic niema. Serwo ..elektromagnetyczne i tps. Proste jak wiadro. Napisz co konkretnie powiedział. Może coś urodzimy. Mechanicy przy tych silnikach głupieją masowo.
jeżeli to przepustnica - odkleiły się magnesy ...
pisz do naszego speca http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 |
|
|
|
 |
Natalia G
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: 15-10-2018, 10:30
|
|
|
Po podłączeniu do komputera pokazało błąd P1221 - Sterowanie siłownikiem przepustnicy, z silnika. Ciężko powiedzieć co konkretnie powiedział, bo za dużo nie mówił, kazał wymienić przepustnicę i tyle. Wcześniej wzięłam prepustnicę do salonu Mitsubishi, tam ją ładnie wyczyścili i powiedzieli, że powinno być ok. Poprosiłam mechanika, czy można podpiąć moja przepustnicę do innego Mitsubishi z takim silnikiem jak mój ale nie było nic odpowiedniego. Przez tydzień byłam na wakacjach, więc dopiero odpisuję i dziś wysyłam przepustnicę do Warszawy, tam gdzie Empi polecił. Dzięki! |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 15-10-2018, 11:47
|
|
|
Natalia.
poszukaj w Google sama .. znajdziesz kupę informacji pt "The code is the computer seeing the pedal position and throttle position to be incorrect normally this is cause from excessive soot building up on the plate. Thanks" ..
a za to odpowiada właśnie TPS - czyli Throttle Position Sensor.
link ogólny : https://www.engine-codes.com/p1221.html
link cytatu : https://www.justanswer.co...mitsubishi.html
kolejny i tak można wymieniać : https://www.mitsubishi-fo...rough-idol.html
bez sprawdzenia TPS jak Ci pisałem - słabo - w ostateczności i miejmy nadzieję wysterują Ci TPS'a w zakładzie gdzie wysyłasz - ale to praca 10 minut z multimetrem.
ale no już widzę poszłooooo... |
|
|
|
 |
Natalia G
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Paź 2018 Posty: 4 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: 15-10-2018, 12:44
|
|
|
Dzięki romek atomek2! To są mega przydatne linki dla kogoś kto umie w samochody. Ja niestety nie umiem ale zapisuję sobie linki, może kiedyś w jakimś aso nie wezmą mnie za niemotę, której się Pininka zachciało |
|
|
|
 |
misa1906
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero PININ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 14-11-2018, 14:56
|
|
|
Hej, ja mam podobny problem, mechanik wyczyscil mi przepustnice i po tym zabiegu szalal na obrotach jak opętany, cos tam pokrecil, wymieniliśmy tps chodzi równiej ale znowu teraz spalanie jak w czołgu, macie kogos kto mi to może ogarnąć bo boje się ze ruszal nawet ta srubke od obrotow, a sam się na tym nie znam.pozdr |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-11-2018, 17:10
|
|
|
Skontaktuj się z adminem Bartek, on ogarnia temat przepustnic w GDi. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
misa1906
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero PININ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 14-11-2018, 17:49
|
|
|
Dzięki za info, a masz do niego jakiś namiar czy tylko forum? Jestem nowy wiec jeszcze nie ogarniam co i jak. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-11-2018, 17:54
|
|
|
Tel. nie mam ale możesz spróbować przez fejsa.
Szukaj Serwis Mitsumaniaki Warszawa Oliwska tam jest chyba nr. do warsztatu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
misa1906
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero PININ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2018 Posty: 5 Skąd: Radziejów
|
Wysłany: 14-11-2018, 18:01
|
|
|
Dzięki wielkie za pomoc:) |
|
|
|
 |
AntonioPL
Nowy Forumowicz
Auto: Pininfarina
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Cze 2018 Posty: 13 Skąd: k/ Środy Wlkp
|
Wysłany: 27-11-2018, 17:02
|
|
|
Cześć,
Dokleję się do tematu.
Walczę z przepustnicą i błędem P1221 - ogólnie TPS robiłem już w Hondzie Accord - pytanie tylko do znawców, czy wystarczy go otworzyć i wyczyścić ścieżki, czy problem nie leży jednak w tym?
Pierwotnie błąd pojawiał się raz na około 500km + tryb awaryjny, w tej chwili falują obroty o wartość ok 100-200 obr i tryb awaryjny wchodzi częściej.
Czy zna ktoś numer błędu, jeżeli dochodzi do uszkodzenia magnesów w przepustnicy? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21006 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2018, 17:48
|
|
|
AntonioPL napisał/a: | Czy zna ktoś numer błędu, jeżeli dochodzi do uszkodzenia magnesów w przepustnicy? |
Chyba P1220 lub P1221 oba dotyczą przepustnicy ale ręki sobie nie dam uciąć .
Skontaktuj się jak podałem wyżej z Bartkiem. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 28-11-2018, 10:35
|
|
|
AntonioPL napisał/a: |
Czy zna ktoś numer błędu, jeżeli dochodzi do uszkodzenia magnesów w przepustnicy? |
tu masz sposób diagnozy .. https://www.youtube.com/w...EK1vtuNluA&t=1s
generalnie rozbierać nie musisz - jeżeli łopatka przepustnicy nie odbja / zostaje w zadanym położeniu = problem namierzony. ( rozłącz serwo przed próbą wachlowania ) |
|
|
|
 |
|