Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt 2006 r. 1.3 i LPG
Autor Wiadomość
thomas102 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 14-10-2018, 20:49   Colt 2006 r. 1.3 i LPG

Witam po długiej przerwie. Wczoraj nabyłem drogą kupna Colta z 2006 r 1.3 benzyna, 95 km. Przebieg 180 tyś km. Samochód w założeniu ma przez najbliższe trzy lata wozić mnie do pracy - 130 km w obie strony. Kupiłem go ze względu na pozytywne opinie o autku z zamiarem zagazowania. Czytam wiele wypowiedzi na forach jedni piszą że samochód ma słabe zawory , głowice itp. Inni że jak najbardziej można. Proszę o konstruktywne opinie, najlepiej użytkowników. Dziękuję i pozdrawiam
 
 
Zbyněk 
Nowy Forumowicz
Zbyněk

Auto: Czerwony Coltek 1.3 2007 r.w.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 6
Skąd: Czeskie Sudety
Wysłany: 14-10-2018, 21:44   

U mnie good :) . Na gazie pzebieg 80 tiś od nowutkiego.
U ciebie jest przebieg o 100tyś wiecej :D . Niemam co napisać :idea: . Ty pisz jak z Colcikiem po instalacii 8) .
 
 
thomas102 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 14-10-2018, 22:03   

Dziękuję za odpowiedź. Pytanko czy masz tą lubryfikacje czy jakoś tam :D ? Z tego co czytam jedni że bezwzględnie należy inni że tylko syfi silnik
 
 
Zbyněk 
Nowy Forumowicz
Zbyněk

Auto: Czerwony Coltek 1.3 2007 r.w.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2018
Posty: 6
Skąd: Czeskie Sudety
Wysłany: 14-10-2018, 22:19   

Mam BRC genius i lubryfikacja jest vacuum JLM. Plyn jest Flash lube.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-10-2018, 07:09   

Ja jestem przeciwny lubrze, jeśli już chcesz się lepiej poczuć to poproś o dotryski benzyny. Na forum był temat dotyczący Outka gdzie na instalacji BRC z lubrą założonej przez dilera padł silnik. Rzeczoznawca stwierdził że stało się to z powodu niewłaściwego serwisu. Diler naprawił silnik i zamiast lubry zastosował właśnie dotryski. Często niewłaściwie dawkowana lubra (najczęściej podciśnieniowa) potrafi doprowadzić do zapieczenia się pierścieni tłokowych więc nie jest to taki super wynalazek i tez nie do końca jest potwierdzony jej pozytywny wpływ na zawory.
Mam troszkę doświadczenie z LPG i osobiście BRC nie polecam, lepiej założyć coś polskiego opartego w Twoim przypadku na dobrych, precyzyjnych wtryskiwaczach zamontowanych pojedynczo na jak najkrótszych i równych przewodach łączących wtryski z wkrętkami w kolektorze. Kolektor oczywiście powinien być zdjęty do wykonania nawiertów pod wkrętki aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie trafiły do silnika tylko do kosza. Reduktor i sterownik w Twoim przypadku nie ma praktycznie żadnego znaczenia bo praktycznie większość sterowników ma podobną funkcjonalność i ważne aby dobrze znał go gazownik a reduktor może być praktycznie każdy dostępny na rynku bo raczej wszystkie wykarmią tę szaloną moc :)
Najważniejszy jest Gazownik bo taki będzie wiedział co i jak zamontować i ustawi instalację podczas jazdy z wykorzystaniem korekt paliwowych i sondy AFR aby mieszanka w każdym zakresie obrotów i obciążeń była optymalna. w takim przypadku żadne dotryski nie powinny być potrzebne, ewentualnie można dołożyć wariator wyprzedzenia zapłonu bo LPG ma wyższą liczbę oktanową przez co spala się dłużej nawet jeszcze jak otwarte są zawory wydechowe co powoduje wypalanie zaworów oraz że cały potencjał gazu nie zostaje wykorzystany. Wariator natomiast przyspiesza zapłon dzięki czemu gaz odpalany jest odpowiednio szybciej i powyższe negatywne efekty nie występują. Dodatkowo może odrobinę spaść spalanie oraz może się odrobinę poprawić dynamika auta ale raczej przy LPG i silniku wolnossącym nie będzie to bardzo odczuwalne.
 
 
thomas102 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 15-10-2018, 14:06   

Witam, analizując temat doszedłem do podobnych wniosków. Dzięki za odpowiedź. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc idąc z ciosem- zapytam o dobry zakład instalacji LPG w pomorskim. Najlepiej okolice Gdańska ze wskazaniem na Kartuzy Kościerzyna Lębork. Może ktoś instalował LPG w tych okolicach?
 
 
michal84 
Forumowicz

Auto: Colt VII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-12-2019, 22:09   

plecho1 napisał/a:
Ja jestem przeciwny lubrze, jeśli już chcesz się lepiej poczuć to poproś o dotryski benzyny. Na forum był temat dotyczący Outka gdzie na instalacji BRC z lubrą założonej przez dilera padł silnik. Rzeczoznawca stwierdził że stało się to z powodu niewłaściwego serwisu. Diler naprawił silnik i zamiast lubry zastosował właśnie dotryski. Często niewłaściwie dawkowana lubra (najczęściej podciśnieniowa) potrafi doprowadzić do zapieczenia się pierścieni tłokowych więc nie jest to taki super wynalazek i tez nie do końca jest potwierdzony jej pozytywny wpływ na zawory.
Mam troszkę doświadczenie z LPG i osobiście BRC nie polecam, lepiej założyć coś polskiego opartego w Twoim przypadku na dobrych, precyzyjnych wtryskiwaczach zamontowanych pojedynczo na jak najkrótszych i równych przewodach łączących wtryski z wkrętkami w kolektorze. Kolektor oczywiście powinien być zdjęty do wykonania nawiertów pod wkrętki aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania nie trafiły do silnika tylko do kosza. Reduktor i sterownik w Twoim przypadku nie ma praktycznie żadnego znaczenia bo praktycznie większość sterowników ma podobną funkcjonalność i ważne aby dobrze znał go gazownik a reduktor może być praktycznie każdy dostępny na rynku bo raczej wszystkie wykarmią tę szaloną moc :)
Najważniejszy jest Gazownik bo taki będzie wiedział co i jak zamontować i ustawi instalację podczas jazdy z wykorzystaniem korekt paliwowych i sondy AFR aby mieszanka w każdym zakresie obrotów i obciążeń była optymalna. w takim przypadku żadne dotryski nie powinny być potrzebne, ewentualnie można dołożyć wariator wyprzedzenia zapłonu bo LPG ma wyższą liczbę oktanową przez co spala się dłużej nawet jeszcze jak otwarte są zawory wydechowe co powoduje wypalanie zaworów oraz że cały potencjał gazu nie zostaje wykorzystany. Wariator natomiast przyspiesza zapłon dzięki czemu gaz odpalany jest odpowiednio szybciej i powyższe negatywne efekty nie występują. Dodatkowo może odrobinę spaść spalanie oraz może się odrobinę poprawić dynamika auta ale raczej przy LPG i silniku wolnossącym nie będzie to bardzo odczuwalne.


Ok plecho1 ale jak widzisz niezawsze sięto sprawdza, jak umnie luzy zaworowe spadły do 0 to jak sądzisz dlaczego tak się stało?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-12-2019, 14:46   

Masz albo źle dobraną albo źle zamontowaną albo źle wyregulowaną instalację lub padł któryś z jej elementów lub jest jakaś niesprawność w silniku. Aby dokładnie podpowiedzieć musiał bym zobaczyć auto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.