Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wnęka koła plastikowa tył
Autor Wiadomość
MintajPro 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ4A Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 2
Skąd: Sieradz
Wysłany: 21-07-2021, 14:20   Wnęka koła plastikowa tył

Witam,
w marcu tego roku zakupiłem marzenie, które pojawiło się jeszcze w czasach szkoły średniej. Nie przedłużając kupiłem Galanta. Jak to z nimi bywa trafił do lakiernika z wiadomych przyczyn. Jako, że podczas rozbiórki pojawiło się więcej pracy lakiernik nie ma za bardzo czasu poszukać nadkoli z tematu, według niego powinny istnieć jakieś uniwersalne, które wydłużą efekty jego pracy i ochronią lakier/ zabezpieczenie przed kamieniami z pędzącego koła. Moje pytanie brzmi następująco, czy istnieje jak wyżej jakieś uniwersalne rozwiązanie lub czy ktoś próbował coś takiego zainstalować z innego modelu/ marki? Załączam podgląd prac blacharskich dla zainteresowanych.
https://photos.app.goo.gl/Y9fc2zFFYCsLAytv9
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 21-07-2021, 21:27   

Jeżeli szukasz nadkoli do tyłu to nie było takich. Nakładki plastikowe są tylko z przodu
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-07-2021, 00:11   

Próbowałem dopasować z Mercedesa E-klasa W210 i Hondy Accord po 2003 r. Nic z tego. Mimo to nie złożyłem jeszcze broni i mam na oku kolejne nadkola do dopasowania, dobrze, że temat się pojawił, bo zapomniałem o tym. Tak czy inaczej temat bardzo ciężki, bo kształt nadkoli w Galancie jest dość nietypowy i w dodatku ma na górze wahacze, które potrzebują sporo miejsca by swobodnie pracować.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24283
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-07-2021, 08:09   

Hubert - a może coś miękkiego? - np. w renówce miałem takie włochate z tyłu - fajnie wygłusza odgłosy wody czy piaskowania. Do tego są dość elastyczne w formowaniu.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-07-2021, 08:13   

Ja bym wstawił ale nie z plastiku tylko z tego materiału sprasowanego aby hałas obniżyć
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-07-2021, 10:14   

Krzyzak, Marcino, to bardzo dobry pomysł, we Fordach najczęściej takie widzę. Tylko ponoć w niektórych autach lubią chłonąć wodę i robi się z tego za przeproszeniem gnój. Ale muszę popatrzeć. Albo inaczej, może przychodzi Wam do głowy jakieś auto z górnymi wahaczami z tyłu i z takimi włochatymi nadkolami?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-07-2021, 12:59   

Cytat:
Ale muszę popatrzeć. Albo inaczej, może przychodzi Wam do głowy jakieś auto z górnymi wahaczami z tyłu i z takimi włochatymi nadkolami?

Też o tym myślę z czego takie dorwać.... moze jakas mazda?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24283
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-07-2021, 14:57   

Mazdy mają często wielowahacz z tyłu, ale zupełnie inny - osobno sprężyna i osobno amortyzator (do tego mocowany na takie śmieszne alu-guwienko, które już mi pękło... amortyzator skręcony śrubką M6 a guwnieko do nadwozia na szpilki M8... żenada). Francuzy chyba też odpadają bo np. renówka miała belkę skrętną i to moje megane/scenic nie miało nawet sprężyn z tyłu...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-07-2021, 07:20   

Mam już od jakiegoś czasu opatrzone takie nadkola, są to nadkola od Kii Magentis II po lifcie, czyli po 2005 r. Niestety nie jestem pewien czy ona ma z tyłu górne wahacze, natomiast model przedliftowy ma je na 100%, wiem, bo czasami naprawiam taką Kię znajomemu. Ma ona wahacze tylne górne niemal identyczne jak Galant E5 lub Eclipse 2g, czyli nie z rury, a z blachy, ale to nie ma znaczenia. Niestety kształt wnęk nadkoli dość mocno się różni. Tak wygląda tylny wahacz z Magentis przed liftem: https://allegro.pl/oferta/zwrotnica-piasta-prawa-tyl-wahacz-gorny-magentis-9807734558 I wszystko byłoby fajnie, bo można by wziąć nadkole z tego modelu, problem jest taki, że przedlifta ma nadkola tylne składające się 2 części i to takich małych kawałków, przedniego i tylnego, więc szkoda zabawy.
Tutaj są nadkola z polifta, wydaje mi się, że to wycięcie na środku jest na górny wahacz, bo na amortyzator ze sprężyną jest za duże: https://allegro.pl/oferta/kia-magentis-05-08-nadkole-lewe-tylne-lewy-tyl-9907463412
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-07-2021, 08:33   

Ten plastik z magnetis by opalarka ukształtował...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-07-2021, 22:24   

Marcino, pewnie tak, ale w sumie chyba łatwiej dociąć i ułożyć te nadkola z materiału, no i one na pewno lepiej tłumią hałas.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-07-2021, 12:59   

Hugo, to na pewno te z materiały będą ciche. Trzeba by jakaś spinka ładnie przypiąć i bajka.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-07-2021, 21:25   

Będę kombinował najwcześniej za miesiąc, za tydzień, może dwa zaczynam poprawki konserwacji podwozia, wymianę zbiornika paliwa, tylnych sztywnych przewodów hamulcowych i odświeżenie tylnego zawieszenia, więc są ważniejsze tematy :wink:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10669
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 29-07-2021, 10:44   

Patrzyłem i mazda 3 2006r ma z tyłu nadkola szmaciane i amorek wystaje. Moza by próbować dociąć to do naszej wnęki.
Tez po 3 latach będę poprawiał konserwacje. Może to wtedy warto się zainteresować.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.