 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko |
Autor |
Wiadomość |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 21-01-2009, 22:44 [EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko
|
|
|
witam,
planuje neidlugo wymienic swiece, czy przy tej operacji trzeba wymienic cos jeszcze? jakies uszczelki, gumki itp...
pozdrawiam |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 22:53
|
|
|
przy okazji wymien na nowe uszczelki pod kapami zaworowymi bo stare sa juz ulozone-zgniecione i przy ponownym zalozeniu zapewne beda puszczac olej.pod kapa sa jeszcze krazki uszczelniajace ktore chronia przed zalewaniem otworu swiecy ja wszystko potraktowalem dla pewnosci odrobina silikonu wysokotemperaturowego
...milej zabawy z odkrecaniem kolektora dolotowego mnie zajelo to dobre 2h przy piwku a na drugi dzien nogi mnie bolaly od naciagania sie do tylu komory silnika |
Ostatnio zmieniony przez cuuube 21-01-2009, 22:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PiotrBe
Mitsumaniak - ogrodnik

Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 273 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 21-01-2009, 22:53
|
|
|
nie wiem czy dobrze kojarzę, ale wyczytałem gzies na forum niedawno, że trzeba odkręcic kolektor i przykręcając go po póxniej wymienić uszczelkę. Tez się przymierzalem do wymiany, ale jeśli to się potwierzi, to raczej sobie odpuszczę i zlecę to w warsztacie. |
_________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 22:58
|
|
|
uszczelki pod kolektorem nie trzeba... chyba ze ewidentnie bedzie widac ze jest przedmuchana lub rozerwie sie przy demontazu |
|
|
|
 |
PiotrBe
Mitsumaniak - ogrodnik

Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 273 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 21-01-2009, 23:04
|
|
|
no ale kolektor trzeba odkręcać jednak...
a czy przy dokręcaniu, nie trzeba miec jakiegos superklucza, żeby zachowac odpowiednie momenty dokręcenia śrub itd?? No i czy normalny zestaw kluczy starczy na odkręcenei kolektora, czy trzeba pokombinować??
Wiem ze zawsze mam 100 pytan do;)
no ale cóz, jak będziecie mieć problem z ogrodem, to chętnie pomogę;)
Pozdrawiam |
_________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 23:28
|
|
|
zadne superklucze nie sa potrzebne .
jesli chodzi o momenty dokrecania to fabrycznie na kazda srubke jest przewidziany odpowiedni . praktyka jest taka ze malo kto sie do tego stosuje (nawet serwisy ! oprocz skrecania silnika z odpowiednimi momentami do ktorych stosuja sie prawie wszyscy mechanicy ) w tym konkretnym przypadku wystarczy dokrecenie z czuciem do oporu - jesli zbyt lekko dokrecisz po jakims czasie zacznie puszczac powietrze pod uszczelka i moze zaczac dzwonic jesli zbyt mocno dokrecisz grozi zerwaniem srub... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-01-2009, 23:46
|
|
|
Fakt, przekręcenie śrub to może być masakra. Śruby o ile pamiętam M8 z łbem 12mm, ale mają gwint gęściejszy niż standardowwe 1.25mm (chyba 1mm). Więc potem ciężko je "wydłubać". A piszę to dlatego, że już dwa razy "wydłubywałem" taką cholerę (na szęście nie u siebie) i mam wrażenie że śruby dawane przez Mitsu są jakieś kruche.
Z czuciem, a dasz radę.
Acha, uszczelke nie trzeba wymieniać jak w dobrym stanie, ale teoretycznie się powinno. Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 23:56
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC). | w IC placilem 60,48 zl za dwie |
|
|
|
 |
migro
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 107 Skąd: Mannheim / Gdańsk
|
Wysłany: 22-01-2009, 01:28
|
|
|
Jest z tym trochę roboty. Znalazłem opis gościa z Niemiec, który to robił
(Podziękowania dla hedges z Mitsubishi-talk.de )
Potrzebne narzędzia:
Klucz do świec 16mm (długi)
Świece
Uszczelka do kolektora (MD 347006)
Klucz; 10, 12, 14 itd
Klucz dynamometryczny od 10 Nm
Jakieś cążki, kombinerki, śrubokręty
Pomocni do przytrzymania kolektora
Jeżeli ktoś nie ma zielonego pojecia, jak i po co to robić, nich lepiej da auto do warsztatu.
1. Zdjąć plastikową osłonę
(Dokręcić 4 Nm)
2. Pierwsze trzy świece mozna wymienić. (Dokręcanie 25 Nm)
3. Te węże, wężyki i kable trzeba rozłączyć
4. Prawa strona po zdjęciu/odłączniu węży i kabli
5. To trzeba odczepić/rozłączyć z lewej strony.
6. W tej wtyczce jest taka metalowa zawleczka. Trzba delikatnie wyjmować tą klamrę. Mocniejsze szrpnięcie = przekleństwa i szukanie.
7. Piwko z pomocnikiem.
8. Z prawej zostało jeszcze to . Też trzeba odkręcić (nie trzeba rozłączać)
9. Te śruby odkręcić (dokręcanie: niebieskie 18Nm, żółte 12 Nm)
10. Tam jest jeszcze jedna śrubka.
11. Od strony szyby są jeszcze trzy śruby. O tu.
12. Teraz można podnieść kolektor. Wisi na nim jeszcze pare węrzyków, linka od gazu itp., ale mamy pomocnika, który nam przytrzyma kolektor.
13. Piwko bez pomocnika
14. Wymiana świec (25 Nm), kabli
15. Piwko bez pomocnika
16. Wyczyścić miejsce po starej uszczelce i uważać, żeby nic tam nie wleciało.
17.Wszystko poskładać w odwrotnej kolejności.
18. jazda próbna
UWAGA!!!
Prowadzi pomocnik
bo wypił tylko jedno piwko i wypocił je z resztą trzymając kolektor. |
_________________ Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta) |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-01-2009, 11:20
|
|
|
Jest to do zrobienia, jak to w mitsu nie idzie pomylić wtyczek i przewodów, dodatkowo jak pisał Cuube dokrecać z czuciem, najlepiej kluczem z małą dzwignią zeby nie przesadzić.
Wymienić dla świętego spokoju uszczelki pod pokrywami i gumki na świece. Uszcelką pod kolektor nie tak łatwo sie niszczy wiec powinno być ok.
punk 11 z opisu
migro napisał/a: | 11. Od strony szyby są jeszcze trzy śruby. O tu. |
sczerze nie pamietam, ale tam sie odkręca pewne rzeczy intuicyjnie..:)
A co do pomocnika to bez przesady, to nie jest wyjmowanie skrzyni czy silnika...:)
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2009, 11:30
|
|
|
Marcino napisał/a: | punk 11 z opisu migro napisał/a:
11. Od strony szyby są jeszcze trzy śruby. O tu.
sczerze nie pamietam, ale tam sie odkręca pewne rzeczy intuicyjnie..:) | sa sa te srubki tam ale faktycznie odkrecasz intuicyjnie (jesli masz choc troche pojecia o takich sprawach )
bez pomocnika sie obejdzie ja kolektor zeby nie przeszkadzal i zeby calkiem nie bylo go trzeba odlaczac od wszystkiego podwiesilem na drucie do maski i dalem rade z wymiana uszczelki pod kapa
[ Dodano: 22-01-2009, 11:36 ]
opisik migro wart jest dodania chyba do manuala wiec juz pisze do kogo trzeba
...przydaloby sie moze wrzucic foty bezposrednio w temat(jako np miniaturki otwierajace sie w pelnym rozmiarze ) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:05
|
|
|
Marcino, nie wyjmowałem jeszcze silnika z pomocnikiem
migro napisał/a: | sczerze nie pamietam, |
może już nie miałeś - wielu "mechaników" nie wkręca tam śrub, bo po co |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:19
|
|
|
w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow???
u mnie wymiana polagala na sciagnieciu plastikowej oslony silnika odpieciu 3 fajek i wymianie 3 swiec, nastepnie zdieciu kolektora, odpieciu fajek i wymianie kolejnych 3 swiec, pokryw zaworow nie ruszalem bo i po co??? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2009, 13:34
|
|
|
Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-01-2009, 15:05
|
|
|
Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
|
|