Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szumiące koło pasowe kompresora klimatyzacji
Autor Wiadomość
alfik70 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2024
Posty: 4
Skąd: GUBIN
Wysłany: 17-05-2024, 15:44   Szumiące koło pasowe kompresora klimatyzacji

Dzień dobry wszystkim,od miesiąca jestem posiadaczem Outlandera Turbo i niedawno zaczeło mi szumieć koło pasowe od kompresora.Ktoś już to rozbierał robił? Wymieniać całe koło czy tylko łożysko? A może ktoś z kolegów i koleżanek wie jaki rozmiar jest łożyska?
Pozdrawiam
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2024, 20:10   

Kiedyś zmieniałem łożysko w tym modelu, ale nie pamiętam wymiarów. W każdym razie da się bez problemu samo łożysko zmienić.
 
 
Johnnybravoojb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-10-2024, 11:21   

Panowie porobiłem jedno i skończyło się drugie. Coś zatarło się w kompresorze klimatyzacji, że aż zaczęło palić pasek. Czy przerabiał ktoś chwilową zamianę paska PK na krótszy (na czas demontażu kompresora) i pamięta jaka długość pasuje tak aby pominąć koło kompresora?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2024, 17:20   

Jeśli tak, to się zatarło łożysko pod kołem pasowym - gdyby to było w sprężarce, to miałbyś problem TYLKO na włączonej klimie.
 
 
Johnnybravoojb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-10-2024, 18:33   

Masz rację ... Chcę jednak na jakiś czas pominąć kompresor, a na przewlekanie sznurka i mierzenie pogoda nie zachęca - stąd moje pytanie. Niestety nie znalazłem odpowiedzi ani pasującego tematu na forum. Chyba nikt nie próbował przez jakiś czas jeździć bez klimy, a ja nie chcę uziemiać auta na czas "naprawy".
  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-10-2024, 20:32   

O1t nie wychodziły raczej bez klimy to katalogi nie podają takiej informacji :? .
Najlepsza opcja to tak jak napisałeś, sznurek lub poczekać może Krzysiu miał taki przypadek i coś podpowie 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-10-2024, 07:27   

Parę lat temu miałem takiego O1 na podwórku, w sensie z pominiętą sprężarką - jak pisałem w wątku po zmianie łożyska wszystko bangla. Ale oczywiście parametrów paska nie zanotowałem.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-10-2024, 17:09   

W "normalnym" użytkowaniu kompresor klimy stoi w miejscu a kręci się koło pasowe na sprzęgle kompresora. Jak włączasz klimę to cewka zapina sprzęgło i rusza sprężarka. Jeżeli pasek się pali to stoi sprzęgło kompresora. Nowy zamiennik 270pln i śmiga u mnie już 8 rok.

Co do rozmiarów paska bez klimy to nigdy nie słyszałem o takim druciarstwie. Ale jak masz dojechać do warsztatu to polecam rajstopy i lakier bezbarwny :mrgreen:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2024, 18:43   

Od razu druciarstwem, w MSS był z klimą i bez i występują dwa paski.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2024, 07:19   

Bzyk_R1 napisał/a:
jak masz dojechać do warsztatu to polecam rajstopy
a o takim druciarstwie to i ja słyszałem - w syrenkach czy w 126p się stosowało jak się pasek zerwał...
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5362
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-10-2024, 11:24   

Bizi78, w Outlanderze byłoby ciężko wykluczyć klimę bo jeszcze po drodze pompa wspomagania



A puszczenie paska na wprost nie dałoby raczej efektu bo małą część koła by otoczyło.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Johnnybravoojb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-10-2024, 12:10   

Bzyk_R1 nie o druciarstwo chodzi, tylko miejsce na podnośniku i możliwość użytkowania auta, na czas uzyskania części zamiennych.
Swoją drogą wydaje mi się, że pasek chyba nawet lepiej oplatałby koło pasowe pompy wspomagania niż fabrycznie ...

Nieistotne Panowie ... zapytałem tylko czy ktoś awaryjnie "przećwiczył taki manewr". Zanim zapytałem poszukałem na forum i wizualnie upewniłem się czy da się tak poprowadzić pasek - da się bez problemu. W większości przypadków, układ klimatyzacji nie powinien wykluczać auta z dalszej eksploatacji - to nie współczesny "wolfswagen".

Bzyk_R1 napisał/a:
Nowy zamiennik 270pln i śmiga u mnie już 8 rok.

Ja gdzieś jakiś czas temu wyczytałem, że zamiennik nie pasuje! Przez co ubzdurałem sobie, że będzie to trudniejszy temat niż kliknięcie "kup teraz".

[ Dodano: 15-10-2024, 12:22 ]
Znalazłem takie coś ... https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-sprezarki-mitsubishi-outlander-2003-2007-15509179111
Jeśli faktycznie zamiennik podchodzi i działa to się nie zastanawiam i zamawiam. Tylko u mnie inna wtyczka - mała i płaska na płaskie korektory. Na alledrogo wizualnie jak od galanta.
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-10-2024, 13:37   

Dla pewności zmierz średnicę swojego koła.
 
 
Johnnybravoojb 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 1 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2024
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-10-2024, 22:34   

Moje początkowo szumiące koło pasowe kompresora klimatyzacji po demontażu wygląda tak ... 😉

Cóż najpierw szumiało, a na koniec już grzechotało.
Wspomniany wyżej zamiennik z tej aukcji , z dwoma wtyczkami wygląda tak ...

A tak w trakcie i po montażu ...

Klimatyzacja staruje i mrozi elegancko 😎👍
Robota w zasadzie łatwa, lekka i przyjemna, ale polecam zaopatrzyć się w dwa rodzaje szczypiec do zewnętrznych pierścieni segera - proste i zakrzywione.
  
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 21-10-2024, 15:05   

Johnnybravoojb napisał/a:
Bzyk_R1 nie o druciarstwo chodzi, tylko miejsce na podnośniku i możliwość użytkowania auta, na czas uzyskania części zamiennych.
Swoją drogą wydaje mi się, że pasek chyba nawet lepiej oplatałby koło pasowe pompy wspomagania niż fabrycznie ...
[url=https://i.ibb.co/txgzD5Q/IMG-20241015-120137.jpg]Obrazek[/url]
Nieistotne Panowie ... zapytałem tylko czy ktoś awaryjnie "przećwiczył taki manewr". Zanim zapytałem poszukałem na forum i wizualnie upewniłem się czy da się tak poprowadzić pasek - da się bez problemu. W większości przypadków, układ klimatyzacji nie powinien wykluczać auta z dalszej eksploatacji - to nie współczesny "wolfswagen".

Bzyk_R1 napisał/a:
Nowy zamiennik 270pln i śmiga u mnie już 8 rok.

Ja gdzieś jakiś czas temu wyczytałem, że zamiennik nie pasuje! Przez co ubzdurałem sobie, że będzie to trudniejszy temat niż kliknięcie "kup teraz".

[ Dodano: 15-10-2024, 12:22 ]
Znalazłem takie coś ... https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-sprezarki-mitsubishi-outlander-2003-2007-15509179111
Jeśli faktycznie zamiennik podchodzi i działa to się nie zastanawiam i zamawiam. Tylko u mnie inna wtyczka - mała i płaska na płaskie korektory. Na alledrogo wizualnie jak od galanta.


Tema przećwiczyłem w Lancer cs_w z 4G63. Tam co prawda nie ma turbiny ale sprężarka klimy jest na wyposażeniu fabrycznym.
Dwa zamienniki sprzęgła, zakończyły swój żywot dość szybko a ponieważ musiałem używać auta to wpadłem na pomysł aby zastosować krótszy pasek osprzętu,
który ominie sprężarkę klimatyzacji i pozwoli dalej jeździć autem. Warto wyposażyć swój bagażnik w taki krótszy pasek, a czy to druciarstwo to nie wnikam.
Główny cel to ma jechać nawet jak sprężarka padnie mechanicznie a pasek bez problemu można wymienić nawet na drodze, jak ma się odpowiedni pasek i klucze :)
_________________
Go MitsuGo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.