Pajero IV 3.2 200 brak inspekcji olejowej |
Autor |
Wiadomość |
jurandw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Kamienna Gora
|
Wysłany: 06-11-2018, 15:45 Pajero IV 3.2 200 brak inspekcji olejowej
|
|
|
Witajcie
Właśnie stałem się posiadaczem tego autka mam parę pytań.
1. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawiają się na desce ikony różnych rzeczy i gasną, lecz tam gdzie jest przebieg pojawia się również na chwilę klucz francuski i po odpaleniu gaśnie. Czy tak ma być ?
2. Po przekręceniu tego guzika od jasności po trip B powinna się ukazać ilość kilometrów i chyba data do wymiany oleju, lecz u mnie są tylko kreski. |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2018, 22:46
|
|
|
Ad. 2. To się wciska, nie kręci Wciskasz raz - trip A, wciskasz drugi raz - trip B, wciskasz trzeci raz - masz liczbę km/czas do następnego przeglądu (o ile na poprzednim zostało skasowane, ale jakby nie zostało, to w Ad. 1 by Ci się kluczyk palił cały czas, a nie znikał).
Kręcenie pokazuje kreseczki - jasność zegarów. |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 07-11-2018, 09:00
|
|
|
Zakładam że kolega się pomylił pisząc o guziku od jasności, chodziło mu o guzik kasowania. Jeżeli pod kluczykiem pojawiają się same kreski to znaczy że liczba kilometrów do następnego przeglądu została przekroczona.
Zlicza od 15.000 w dół - jak dojdzie do zera to pojawiają się same kreski. Choć zamiast 15.000 można przy kasowania przeglądu ustawić dowolną wielokrotność 15.000
A i miesiące też zlicza i z tego co pamiętam to pokazuje kreski chyba w zależności od tego co się szybciej skończy (miesiące albo kilometry) .
Sam kluczyk po przekroczeniu tez nie pali się cały czas tylko na kilka sekund po włączeniu zapłonu. |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2018, 12:09
|
|
|
Mówimy o tym bzdyczku, co na zdjęciu pod linkiem jest w lewym dolnym rogu?
On kręcony robi jasność, wciskany - przełącza tripy... Przyciśnięty dłużej zeruje trip.
Czy czegoś nie wiem? (praktycznie go nie używam )
 |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 07-11-2018, 14:33
|
|
|
Tak o tym - jest jeden- naciskasz zmienia się tripy i serwis - kręcisz zmienia się jasność. To ja nieprecyzyjnie się wyraziłem i jeszcze bardziej namieszałem . Wydaje mi się ze kolega go wciskał i przełączył na podgląd inspekcji serwisowej tak jak chciał ale jako że ma przekroczony przebieg lub miesiące do przeglądu to wyświetlają mu się same kreski.
Aby się zrehabilitować to jest to tutaj:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34491
Strony 3-4 do 3-7 |
|
|
|
 |
jurandw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Kamienna Gora
|
Wysłany: 07-11-2018, 22:04
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedź, mój błąd i źle się wyraziłem. Oczywiście po wduszeniu tego pokrętła / guziczka pojawiają mi się informacje o Trip, oraz inspekcja z ikoną kluczyka i samymi kropkami.
Prawdopodobne inspekcja nie została skasowania, bo była robiona ok. 2 tys KM temu.
Jeżeli możecie powiedzcie mi jeszcze czy wersja silnika 3.2 200KM z 2010 roku również miała wadliwy napinacz łańcuszka rozrządu?
Chce dać auto do mechanika w celu sprawdzenia wszystkiego i nie wiem czy wymieniać ten napinacz na wszelki wypadek, czy nie. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 08-11-2018, 09:24
|
|
|
Zakładam że jak 2009 rok produkcji to i przebieg taki że napinacz nawet bez wad powinien być już wymieniany choćby dla świętego spokoju - pytanie czy był i kiedy - jak nie był to lepiej wymienić. Dodatkowo ślizgi.
Była akcja serwisowa dot. napinaczy - najlepiej podjedź do ASO - wymieniali za darmo. Akcje serwisowe maja to do siebie że ASO na nich nie oszczędza bo mu producent płaci a więc jeżeli nie był zmieniany w ASO to z chęcią wymienią jeżeli tylko będą mieli w papierach ze się łapie.
Ślizgi niestety we własnym zakresie. |
|
|
|
 |
jurandw
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero IV 2009 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Kamienna Gora
|
Wysłany: 08-11-2018, 23:43
|
|
|
W takim razie jutro zadzwonię i zapytam, ponieważ do najbliższego ASO mam ok 100km.
Sprzedający mówił, że rozrząd nie był zmieniany, a na spisie w uokik mój VIN jest.
A czy z ASO da się dogadać, aby dodatkowo za dopłatą wymienili te ślizgi? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 09-11-2018, 09:25
|
|
|
Pewnie tak - ale najlepiej sprawdź najpierw np. u Zbyszka (Carmont) ile co kosztuje. W ASO ceny części są czasami z dwukrotna przebitką - ale np. w W-wie nie robią problemu z montażem części klienta i to nawet używanych. Tak więc może okazać się że lepiej kupić samemu i dać im do zamontowania przy okazji wymiany napinacza w ramach akcji serwisowej.
Aha- napinacz i slizgi - profilaktyczna wymiana co 60.000 km - chyba z coś się zmieniło po poprawie konstrukcji napinacza - dopytaj u Zbyszka. |
|
|
|
 |
|