Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxA] Ładowanie akumulatora - przegrzany alternator
Autor Wiadomość
jachings 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2012
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 21-06-2018, 22:32   [EAxA] Ładowanie akumulatora - przegrzany alternator

Witam

Od pewnego czasu po przejechaniu kilku kilometrów zapalała się kontrolka ładowania
a miernik pokazywał ok 12V. Gdy samochód był zimny ładowanie było poprawne.
Po oddaniu do warsztatu została postawiona diagnoza "przegrzany stojan" który został wymieniony.
Jednak kontrolka ponownie się zapalała.
Po sprawdzeniu samego alternatora elektryk postawił diagnozę że jest jakiś błąd sterownika samochodu i sterownik błędnie odczytuje temperaturę alternatora (przegrzanie) i go "odłącza".
Została coś odpięte pomiędzy alternatorem a sterownikiem i kontrolka ładowania się już nie zapala.
Od warsztatu który regenerował alternator dostałem informację że tak się czasami dzieje i trzeba z tym jeździć.

Czy ktoś kiedyś słyszał o takim problemie?
Będę wdzięczny za każdą informację bo teraz mam obawy że skoro sterownik nie widzi jaką temperaturę ma alternator to może się spalić w każdej chwili.
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-06-2018, 07:58   

Sterownik nie odczytuje temperatury alternatora tylko jego obciążenie, i wyłącza go jeśli pobór prądu jest zbyt duży. Sprawdź miernikiem cęgowym ile faktycznie prądu instalacja pobiera z alternatora.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 22-06-2018, 08:01   

Wymień regulator napięcia
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-06-2018, 09:00   

wymień też elektryka, żeby nie zepsuł bardziej
 
 
szwagierr 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2014
Posty: 97
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-11-2018, 17:32   

Jako że walczyłem ostatnio z regeneracją alternatora, mogę powiedzieć że jak zwykle prawda leży gdzieś pośrodku.
Okazuje się, że w większości dostępnych zamienników regulatorów napięcia (a może wszystkich?) raportowane obciążenie silnie zależy od temperatury alternatora. I tak zaraz po uruchomieniu trzeba włączyć długie i ogrzewanie szyby żeby alternator się wyłączył, po kilku minutach pracy wystarczają włączone światła mijania, a po kolejnej chwili nie trzeba nic włączać by akumulator nie był już ładowany.
Mógłbym testować kolejne regulatory, ale ponieważ wyjęcie alternatora jest kłopotliwe (po drodze trzeba zdemontować parownik, rozpiąć układ chłodzenia itp) i temperatury też gmeraniu nie sprzyjają, odłączyłem pin FR od sterownika, dzięki temu ładowanie jest cały czas.
I jeszcze jedno - sterownik nie wyłącza alternatora całkiem, ustawia jedynie regulowane napięcie na ok. 12,6V. Dzięki temu nawet długotrwała jazda z tą usterką nie spowoduje rozładowania akumulatora, rozładowują go jedynie rozruchy.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 16-11-2018, 19:14   

szwagierr napisał/a:
Mógłbym testować kolejne regulatory, ale ponieważ wyjęcie alternatora jest kłopotliwe (po drodze trzeba zdemontować parownik, rozpiąć układ chłodzenia itp) i temperatury też gmeraniu nie sprzyjają, odłączyłem pin FR od sterownika, dzięki temu ładowanie jest cały czas.

chyba coś kolego nie robiłeś jak trzeba :)
czas jaki potrzeba na wyjęcie to ok. 30-50minut w zalenżności od wprawy, i altek wychodzi od strony grodzi
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.