Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co tak mocno piszczy?
Autor Wiadomość
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 23-11-2018, 12:01   Co tak mocno piszczy?

Wcześniej (nie przy takich mrozach) wsio chodziło elegancko ładnie i w ogóle. Wczoraj odpalam auto (-1 stopień) i ukazuje się taki właśnie o to dźwięk... https://www.youtube.com/watch?v=649p71MobCM
Specjalnie nagrzałem silnik bo chciałem zobaczyć czy zniknie. Pomyślałem se od wilgoci i zimna ale nic to nie dało... Piszczy strasznie głośno... Przy dodawaniu gazu dźwięk reaguje mocniejszym i szybszym piskiem.... Ktoś coś wie? -.-
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2018, 12:18   

Zdejmuj paski osprzętu i sprawdzaj ponownie.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 23-11-2018, 12:27   

plecho1 mam rozumieć, że to piszczy jakiś pasek? Bo na pewno nie jest to od strony rozrządu. A może być, że alternator się kończy? Kiedyś w Hondzie miałem podobny pisk ale nie był aż tak mocno słyszalny...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2018, 12:34   

Wydaje mi się że to jednak jakieś kółko bo pasek piszczy inaczej.
Zdejmij najpierw jeden pasek i odpal jak przestanie to może być coś napędzane tym paskiem. Jak pisk zostanie to zdejmij pasek alternatora i znów próba.
Może piszczeć któreś łożysko w napędzanych elementach lub rolka napinacza paska osprzętu.
Jak po zdjęciu pasków pisk pozostanie to może coś w rozrządzie gdzie też jest kilka kółek.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 23-11-2018, 12:41   

Dobra dzięki za poradę. Chętnie bym zrobił to sam ale niestety jestem bardzo początkujący i brakuje mi doświadczenia, sprzętu i kanału hehe. Sam niestety za wiele nie zrobię, ale niedługo udaję się do kumpla to chociaż będę wiedział mniej więcej o co chodzi ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2018, 12:53   

Lepiej może nim nie jeździj tylko odpal na chwilę dla sprawdzenia bo jak by się okazało że to coś w rozrządzie to po zerwaniu paska może być po silniku czy po głowicy.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 23-11-2018, 13:15   

Nie no raczej będę się starał nie jeździć... W sumie teraz i tak nie mam jak ;p koleżanka puknęła tyłem w lampę i poszedł lewy klosz... i zderzak. Stał z 5 dni na takim zimnie bez uruchomiania i wczoraj go dopiero odpaliłem i tu taka nie miła niespodzianka. Jeszcze taki mały upload filmów 2 https://www.youtube.com/watch?v=P_St426az2Q tu zgasł... A nie powinien bo nie gasł. Przepustnice se czyściłem i przepływomierz wymieniony też.. I chodził normalnie... https://www.youtube.com/watch?v=F-IJZsIMR5g a tu masz jak pisk reaguje na dodawanie gazu. Mocno go nie katowałem bo silnik zimny, a nie chce czegoś spierniczyć. Wczoraj rozgrzałem go do nominalnej temperatury ale nic nie dało... Nie wiem może to coś więcej wniesie. I btw. jeszcze taki nieco wg. mnie dziwny problem był, że póki silnik nie załapie nominalnej temperatury to idzie fajnie wszystko nic nie zacina nie szarpie po prostu igła... Jak już się porządnie nagrzeje to od razu traci moc i zaczyna szarpać... [edit]?!
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 23-11-2018, 14:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2018, 15:31   

Ten pisk na tych nowych filmach brzmi też trochę jak świst powietrza. Może jak składałeś przepustnicę to nie podpiąłeś jakiegoś przewodu podciśnieniowego do kolektora czy do przepustnicy i stąd ten dźwięk. To by też mogło tłumaczyć gaśnięcie silnika bo gaśnięcie może też powodować właśnie nieszczelność na dolocie. Jeśli odpinałeś akumulator to też z tego powodu silnik może gasnąć bo po odpięciu zasilania trzeba adaptować na nowo wolne obroty.
Napisz też czy czasem nie zaświeca Ci się kontrolka silnika, bo może też się zapalić sygnalizując błąd składu mieszanki.
Jakby się zapaliła to sprawdź błędy według tego opisu https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 i podaj numer błędu.

[ Dodano: 23-11-2018, 15:35 ]
Nie wiem czy dobrze słyszę ale chyba ten dźwięk ustaje jak gwałtownie wciśniesz mocniej gaz. To też trochę wskazuje na nieszczelność bo przy pełnym otwarciu przepustnicy spada podciśnienie więc i mniej silnik zasysa lewiznę nieszczelnością.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 23-11-2018, 21:50   

Przepustnice zdejmowałem wczoraj tylko po to aby wymienić uszczelkę. Nie odpinałem niczego po za akumulatorem oraz oczywiście tego czarnego węża powietrza. W zasadzie robiłem to na bardzo szybko to może ten czarny wąż jakoś źle włożyłem O.o jutro porządnie to wszystko sprawdzę. I CE się wcześniej świeciło wiem że były błędy przepływomierza to wymieniłem i sondy lambda której defakto nie było wcale po za kupie auto... Sonda została zamontowana u kumpla, przepływomierz sam se wymieniłem i powiem tak było ogromna poprawa w mocy jak i w pracy silnika. Niestety koleżanka jak jeździła to też po fakcie jak wsiadłem odprowadzić auto do mnie zauważyłem, że znowu ten CE się zaświecił, ale jest możliwe, że przepustnica jest już walnięta bo chyba tylko to pozostało... Jedyne co mnie mocno nie pokoi to właśnie ten dźwięk który się pojawił po wymianie uszczelki od przepustnicy... CE pewnie znowu by wyskoczyło, ale czy jest możliwe, że jakoś źle założyłem tą uszczelkę? Nie wiem nie w tą stronę co trzeba czy coś? Ale ona sama z siebie by chyba nie oddawała takiego dźwięku co? I wiem, że Cari trzeba uczyć obrotów. Za każdym razem było normalnie... Teraz jak przyszły mrozy to coś się zjomało ;/
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-11-2018, 22:24   

Trudno tak przez neta doradzić co mogło pójść nie tak przy tej wymianie i gdzie jest nieszczelność. Można tę nieszczelność spróbować namierzyć za pomocą plaka psikając nim po podejrzanych miejscach jak silnik pracuje na wolnych obrotach. Jak trafisz na nieszczelność to plaka powinno tamtędy zaciągnąć co powinno spowodować delikatne podniesienie obrotów bo w plaku jest palny gaz i zadziała jak paliwo. Lepiej by było podpiąć się pod sterownik silnika i podglądać pracę sondy lambda podczas tego psikania, było by to łatwiejsze ale obserwując obroty też powinno się udać.
A te błędy warto sprawdzić bo to tylko połączenie ze sobą pinów 1 z 4 w złączu OBD i włączenie zapłonu. Kontrolka silnika powinna zacząć mrugać, jak będzie mrugała jednostajnie to brak błędów a jak mrugnięcia będą dłuższe i krótsze to nagraj film z tego mrugania tylko od samego początku czyli od włączenia zapłonu to Ci podpowiemy co to za błędy.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 24-11-2018, 16:42   

Dobra to teraz tak. Dzisiaj zrobiłem wszystko jeszcze raz ale na spokojnie i powoli. Oczywiście nic to nie dało... Jakieś 150 KM wcześniej miałem wymieniany cały rozrząd i też kumpel mówił, że jak zaczną być dziwne dźwięki to mam po prostu do niego podjechać. Tak więc tak czy siak jak tylko zrobię tą Edit! oponę to na hol i się do niego udam. Jeśli to coś z rozrządem związane (a wymieniał wszystko) to i tak będzie gratis bo jest na gwarancji. I też mam taką nadzieję, że to coś z tym... Jeśli chodzi o kody błedów niestety teraz nic mi nie pokazuje bo musiałem odłączyć akumulator i wszystkie się zresetowały. Ale jak coś tam wyjdzie to na pewno dam Ci znać plecho1. Z chęcią otrzymam info co jest nie tak ;)

Ja osobiście obstawiam na to http://up.programosy.pl/f..._filterka_1.jpg Jest to możliwe? Bo wydaję mi się, ze to właśnie z tego tak piszczy... Jakaś Pompa WC?
Ostatnio zmieniony przez plecho1 25-11-2018, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-11-2018, 09:43   

Tak jak się domyślasz, jest to pompa wysokiego ciśnienia i pewnie może wydawać takie dźwięki ale jak jestem już na forum kilka lat to jeszcze z takim przypadkiem tu się nie spotkałem.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 25-11-2018, 16:15   

Jak wymienię oponę i doczłapie auto tam gdzie trzeba na pewno dam znać co to było. Brak funduszu niestety. Ale możliwe, że uda mi się to zrobić w ciągu tygodnia. Btw dzięki za wyjaśnienie skrótu WC w tym przypadku ;p Bo właśnie nad tym też myślałem hehe. Ale, że pompa ciśnienia to wiedziałem :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-11-2018, 17:44   

Masz silnik z bezpośrednim wtryskiem, w momencie wprowadzenia niezła nowinka. Obecnie też niewielu mechaników się na nim zna i bardzo często ostatnią deską ratunku jest nasze forum :)
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 25-11-2018, 21:31   

Tak wiem. Idę na mechanika samochodowego lecz brakuje mi osprzętu jeszcze. Kumpel ma jak już wspominałem wcześniej i on jest mechanikiem. Bez mojej wiedzy nie zrobi kompletnie nic. Co lepsze nie robi nic jak mu nic nie powiem. Ale on ma gwarancje na rozrząd, a z niego też dochodzą troszkę niepokojące hałasy i to ma sprawdzić też. A do piszczenia myślę, że dojdziemy. Jest to na prawdę mocno słyszalne ale tylko z tej strony co było wideo. Nie do końca sam wiem co można rozłączyć i jak to sprawdzić więc tutaj mam jego ;) I zdaję sobie sprawę, że jest to dość ciężki do prowadzenia silnik jeśli chodzi o stan idealny, ale cóż pod tym względem jestem pedantyczny. W szczególności, że mam Edit! ciężką nogę. Niedługo mam zamiar poważnie rozwinąć skrzydła więc przyda mi się każda wiedza. Zawsze będę to kolejnym punktem w którym ludzie będą mogli uczciwie coś naprawić bez żyłowania kosztów. Przy okazji jak zauważyłem dość nieźle przydaję się tu moja obszerna wiedza o informatyce ;) i w momencie wprowadzenia bardzo niezła nowinka, technologia się nie co zmieniła więc i części zaczynają produkować lepsze. Te auto to raczej takie auto "dupowuz". W planach raczej i tak mam zamiar kupić Hondę Accord VI w dobrym wyposażeniu i przerobić to na TYPE R. Type R niestety nie ma tego wyposażenia co zwykły model ;) Dlatego wszystko jest tak, a nie inaczej. Forum traktuje jako dobrą poradnię oraz naukę na przyszłość. A sam pewnie wiesz, że jeśli człowiek się z czymś spotkał to na przyszłość będzie lepiej wiedział co może być u kogoś innego ;) ja jestem uczciwym człowiekiem, a ta cała patologia warsztatów wszechobecna po prostu mnie denerwuje.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 25-11-2018, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.