Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła drogowe
Autor Wiadomość
Foka2011 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Bluesky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-12-2018, 22:49   Światła drogowe

Użytkuję ASX od 2014 roku, w tym sporo w porze nocnej. O ile światła mijania mojego Miśka (ksenonowe) uważam za wystarczające a nawet dobre, to światła drogowe moim zdaniem wołają o pomstę do nieba. Czy ktoś rozwiązał skutecznie ten problem - LED, mocniejsze żarówki halogenowe itp? Dodam, że zastanawiam się nad kupnem nowego ASX, ale jednym z powodów, które mnie do tego zniechęcają są te nieszczęsne "długie"
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-12-2018, 10:30   

Przejedź się CX-3 z matrycowymi LED (SkyPassion + safte) teraz prościej bo jest ciemno jak salony są jeszcze otwarte. Polecam, to jest coś czego się bałem bo jak zamawiałem to była wielka nagonka że LED to kolejne makretingowa nagonka na kierowców jak im wcisnąć do kiepskiego drożej jak np. w Seacie Leon. Ale bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Możesz na takich drogach poza terem zabudowanym jechać cały czas na drogowych bardzo szerokie jednolite światło. Jak jechałem ASX-em z 6 lat temu to w sumie środek, ten silnik całkiem elastyczny odniosłem dobre wrażenia, ale jak w ciągu ostatniego roku byłem w większości salonów to po wsiadnięciu do ASX nawet nie chciałem jechać na jazdę próbną...
 
 
Foka2011 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Bluesky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-12-2018, 14:49   

OK, wiem, że matryce LED to nienajgorsze rozwiązanie ale ja chcę znaleźć sposób jak ewentualnie "usprawnić" reflektory w ASX. Wady i zalety Miśka znam dobrze a jako ewentualną alternatywę rozpatruję możliwość kupna Suzuki S-cross, który nawiasem mówiąc ma LED-y i do tego niezły silnik z 6-biegową skrzynią. Niestety, jego zbiornik paliwa, to porażka. Potrzebuję w miarę dużego zbiornika i bagażnika. Niestety, bagażnik w CX-3 to chyba tylko na paczkę chusteczek (wiem przesadzam, ale jak dla mnie jest zbyt mały)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-12-2018, 16:03   

No LED-y w takim Suzuki to bym sprawdził przed zakupem...

Co do bagażnika CX-3 to nie jest duży to fakt, ale przynajmniej zakupy w nim nie latają z jednego końca na drugi.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-12-2018, 16:42   

Zamontuj sobie dodatkowe swiatła drogowe/szperacze/etc, ewentualnie jezeli beda zaburzac Ci stronę wizualną, dopasuj coś zamiast swiateł przeciwmgłowych.

Co do swiateł LED to mam mieszane uczucia, kazdy winien sobie wypróbowac. Osobiście po wypróbowaniu tego "wyszukanego" rozwiazania technicznego w jednym z niemieckich aut klasy premium, moje oczekiwania na przysłowiowe "wow" legły w gruzach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-12-2018, 17:04   

No to moim zdaniem zależy o konkretnego modelu, bo są takie samochody co świecą LED-ami gorzej jak H4. Po przesiadce z Lancera (a niby miał bardzo dobre światła) LED-y w CX-3 świecą super, ale że nie mają spryskiwaczy to siła rzeczy muszą być ograniczone do 2000lm. Pewnie w CX-5 czy 6 (spryskiwacze) świecą jeszcze mocniej.

Podstawową zaletą jest to że świecą szeroko i równo cały czas (nie trzeba doświetlania zakrętów i jedynie drogowe doświetlają na zakrętach). Tak samo w Lancerze halogeny doświetlały ten obszar zaraz przed samochodem i bliskie pobocze tu nie ma takiej potrzeby bo jest dobrze oświetlone. Nigdy mi się nie zdarzyło żeby ktoś mi mrugał na drogowych (wygaszają się nie tak szybko jakbym tego oczekiwał i do tego widać że boki są oświetlone ale kierowcy z przeciwka jakoś nie reagują) ale za to kilkakrotnie już mnie zmrugali jak jechałem na mijania ale droga była taka że ich oślepiałem (szczyt), jak im odmrugiwałem drogowymi to się musieli dziwić...


O tym, że nieraz mam wrażenie, że jadąc z jakimś starym samochodem ja bardziej oświetlam komuś drogę niż on sam już nie wspominając...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-12-2018, 20:50   

krzychu napisał/a:
No to moim zdaniem zależy o konkretnego modelu, bo są takie samochody co świecą LED-ami gorzej jak H4. Po przesiadce z Lancera (a niby miał bardzo dobre światła) LED-y w CX-3 świecą super, ale że nie mają spryskiwaczy to siła rzeczy muszą być ograniczone do 2000lm. Pewnie w CX-5 czy 6 (spryskiwacze) świecą jeszcze mocniej.
CX ma całkowicie inna pozycje za kierownica, wiec odbiór otoczenia przy oswietleniu sztucznym takze jest inny, dla CX-a korzystniejszy niż lancera
Jak już piszesz o lumenach - źródło światła najczesciej stosowane do tradycyjnych reflektorów odbłysnikowych na światłach mijania od ponad dekady to żarówka H7 legitymująca sie strumieniem rzędu 1350-1500lm, żarówka ksenonowa ~3000lm, nowoczesny LED niewymagajacy osprzętu <2000lm.
Oczywiście ważne sa też takie definicje jak snop światła (nie kazda żarówka pomimo lepszego czy gorszego strumienia bedzie sie legitymowała adekwatnie lepszym czy gorszym snopem), jakość zwierciadła/odbłysnika, etc. Jest jeszcze jedna ważna rzecz - temperatura czy też barwa światła odpowiedzialna za to jak odbieramy otoczenie i czy to światło działa na nas w sposób meczacy czy obojetny. Reasumując nie wielkosć żarówki, nie ilość swiatła, ale jakośc snopu, jego wypełnienie, barwa świetlna to clue całego zagadnienia, bo jezeli mialbym przytaczac przykladami to dla porównania móglbym wyrwac kilka antyków z poczatku lat 90 i dla wielu snop swiatla bylby zachwycajacy w porównaniu do niektórych obecnie produkowanych aut
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.