instalka do Mitsubishi ASX 1.6 117KM |
Autor |
Wiadomość |
kozon123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 117KM 2013r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-12-2018, 07:49 instalka do Mitsubishi ASX 1.6 117KM
|
|
|
Witam,
poszukuję sprawdzonej instalacji gazowej do Mitsubishi ASX 1.6 117KM z 2013r. Co możecie mi polecić z własnego doświadczenia? Czy jest różnica w pracy silnika pomiędzy PB i LPG?
Dzięki. POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-12-2018, 08:01
|
|
|
Nie szukaj konkretnej instalacji a dobrego gazownika bo dobrych podzespołów jest dość dużo i najważniejsze by je dobrze zamontować i precyzyjnie wyregulować instalacje podczas jazdy podglądając korekty paliwowe w sterowniku silnika i wykorzystując dane z sondy AFR wetkniętej w tłumik na czas regulacji instalacji.
Dodatkowo do montażu wkrętek pod wtryskiwacze gazowe w kolektor ssący kolektor powinien być zdemontowany aby wkrętki zostały zamontowane tam gdzie być powinny i aby wióry powstałe podczas wiercenia i gwintowania otworów nie trafiły do silnika. Nie daj się przekonać że są sposoby bez zdejmowania bo to bzdura leniwych gazowników.
Jak instalacja jest dobrze zamontowana i wyregulowana to nie powinno się dać wyczuć żadnej różnicy w pracy po między gazem a benzyną, nie powinny też się wyświetlać żadne błędy silnika podczas pracy na LPG. |
|
|
|
 |
kozon123
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 117KM 2013r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-01-2019, 17:45
|
|
|
Znalazłem prostą instalacje Lovato Smart montują to w warszawie w Landi wydaję się że wszystko jest ok . ktoś montował u Siebie ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 03-01-2019, 18:28
|
|
|
Nie pchaj się we włoszczyznę a jeszcze w Lovato bo w razie czego mało kto to ogarnie a jak gazownik okaże się partaczem to będziesz skazany na partacza do końca. Mamy świetne polskie instalacje i na prawdę nie warto pchać się w zagranicznych producentów bo obecnie od naszych nic lepszego nie oferują. |
|
|
|
 |
andrzejsak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 14 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 14-01-2019, 13:42
|
|
|
Zdecydowanie jakiś QBOX od STAGA ,aa mam już pare lat i śmiga wszystko , tylko filtry wymieniam. Ważne żeby dobre mechaniczne części do tego były dobrane wtedy to wszystko jest bezobsługowe , na hamowni mi wypluło 210 na benie 207 na lpg , a to właściwie błąd pomiarowy , więc jak dobrze zestrojone to nie ma żadnej różnicy benzyna-gaz. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-01-2019, 13:56
|
|
|
Sterownik nie ma tu wielkiego znaczenia bo większość obecnych na rynku ma podobną funkcjonalność, ważniejsze są wtryski i reduktor a najbardziej kumaty gazownik bo nawet najlepsze części można źle zamontować lub wyregulować. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2019, 09:42
|
|
|
To co odróżnia niektóre sterowniki i dlaczego wolę LPGTech od STAGa jest fakt, że Tech ma przełączanie wtrysków na LPG po kolei a Stag wszystkie naraz i jak bym nie kombinował zawsze jest takie zdławienie silnika w tym momencie.
Tech reguluje się pięknie i jest totalnie bezobsługowy, wg mnie algorytmy ma dużo lepsze niż AC. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-01-2019, 11:51
|
|
|
Jeśli ktoś planuje sam stroić to jak najbardziej też polecam Techa lub Optimę ale w większości przypadków będzie to robił gazownik i jeśli będzie to profesjonalista to już raczej znaczenie ma to co on preferuje, co najlepiej poznał osobiście i na szkoleniach, w czy czuje się najlepiej. Ja jak i pewnie Ty regulowaliśmy tylko w algorytmie Tech i ewentualnie wprowadzaliśmy jakieś drobne korekty co w większości przypadków jest wystarczające ale żeby było perfekcyjnie to jednak warto użyć korekt po obrotach i tu trzeba mieć i wiedzę i szerokopasmówkę i po takim strojeniu większość sterowników będzie zachowywała się podobnie.
Jeśli więc doradzam komuś przed montażem nowej instalacji to raczej proponuję aby bardziej skupił się na wyborze dobrego gazownika niż konkretnych podzespołów. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 16-01-2019, 13:29
|
|
|
Podobno strojenie po AFR jest najlepsze ale jak się okazuje to większość i to znaczna aut na drogach takiego strojenia nigdy nie miała. Jak pytam znajomych jeżdżących na instalacjach z wtryskiwaczami w kolektorze czy mieli zdejmowaną uszczelkę pod kolektorem to twierdzą, że nie a na gazie maja zrobione już ponad 120 tys. km. Od razu piszę, że nie są to auta Mitsubishi.
Aktualnie oferowane sterowniki Staga z serii QBOX mają funkcje autoadaptacji ISA3.
Polega to na tym, że zaraz po założeniu instalacji najpierw jeździ się na PB i sterownik zbiera wzorcową mapę benzyny na różnych obrotach (też pedał w podłogę) a następnie to samo na LPG. Sterownik LPG dostosowuje podobno mapę gazową. Czy jest to złe rozwiązanie w/g Was ?
Mnie się wydaje, że nie jest złe ale chętnie poznam wady tego typu strojenia opisanego w instrukcji STAGA.
Po tej autoadaptacji jedzie się do warsztatu lpg ponownie na sprawdzenie i wraz z gazownikiem jedzie w trasę na wykonanie korekt map gazowych. Wówczas auto ma podpięty laptop z programem i dodatkowo na OBD2 przyrząd diagnostyczny i korekty są wykonywane w trakcie jazdy. Tak przynajmniej było u mnie.
Co do przełączania wtrysków po kolei to w/g mnie STAG QBOX też to ma, wystarczy ściągnąć program i uruchomić wersję DEMO aby przekonać się, że każdy wtryskiwacz LPG i PB można włączać i wyłączać z osobna. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-01-2019, 16:15
|
|
|
MitsuGo, musisz jeszcze doczytać parę rzeczy. Ogólnie autoadaptacja jest okej dla leniwych gazowników ale też dla odpornych wolnossących silników. Po takim niby strojeniu, auto jeżeli wszystko działa jak należy i gazownik przesunie nieco margines błędu, może pokonać setki tysięcy kilometrów. Niestety autoadaptacja nie działa zupełnie w silnikach z turbo. Tutaj bez strojenia z AFR bardzo szybko można stopić świece i zabić silnik.
Co do przełączania wtryskiwaczy chodziło zapewne o to że po osiągnięciu zadanej temperatury, instalacja LPG uruchamia pojedynczo kolejne wtryskiwacze gazowe a nie tak jak QBox wszystkie naraz. Co do funkcji diagnozowania i odłączania wybranych przez nas w interfejsie wtryskiwaczy gazowych to oba sterowniki mają tę funkcję. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 16-01-2019, 20:41
|
|
|
Cały czas zgłębiam wiedzę. Ten ASX z tematu to chyba nie jest turbo bo coś zbyt mało kucyków ma.
Nie ma chyba już w tych motorach samoregulatorów hydraulicznych i pewnie należy do grupy mniej odpornych silników. Całe szczęscie , że mam 4G63
Jednak dzięki Bzyk_R1 za odpowiedź i kolejną dawkę wiedzy na temat LPG, tym razem w silnikach z turbo doładowaniem.
Co do przełączenia na gaz wszystkich wtryskiwaczy po osiągnięciu zadanej w sterowniku temperatury to pewnie masz rację, tego o czym napisałeś w instrukcji nie wyczytałem jak na razie.
Zastanawiam się jednak jakie to ma znaczenie. U mnie nic nie szarpie przy przełączeniu (przynajmniej jak na razie nie zauważyłem) a mam temperaturę przełączenia
(ustawioną na moje życzenie dość nisko) 25° C, nawet nie wiem jak nie spojrzę na LEDy kiedy nastąpiło przejście z PB na LPG.
Być może to o czym pisałeś też ma znaczenie przy motorach z turbo.
Wyczytałem jednak jeszcze jedną ciekawą kwestię. Instrukcja mówi, że reduktor powinien być montowany poniżej zbiornika wyrównawczego.
Czy tak macie założone reduktory w swoich autach ? |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-01-2019, 21:59
|
|
|
Montaż po wyżej zbiorniczka może powodować zapowietrzanie się reduktora. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-01-2019, 22:18
|
|
|
Wspomniałem o turbo tylko dlatego żeby podkreślić że tam trzeba stroić z afr. W wolnossących najczęściej się udaje po auto kalibracji. Oczywiście ASX nie ma turbo benzyny a szkoda bo byłby super alternatywą dla outlandera turbo.
Też ciekawi mnie jakie ma znaczenie to pojedyncze przełączanie wtryskiwaczy? Czy tylko płynna zmiana zasilania? U mnie na qbox ładnie przerzuca, aczkolwiek da się zauważyć chwilowe zachwianie obrotów silnika. Jest to minimalne i w zasadzie pomijalne ale jest. Temperatura ustawiona również na 25 stopni. Bardzo szybko się przełącza. Reduktor u mnie jest powyżej wyrównawczego bo taka jest konstrukcja w O1T że jest bardzo nisko. Nie mam żadnych problemów z zapowietrzaniem. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 16-01-2019, 22:26
|
|
|
W Carismie też miałem powyżej i też było OK wiec nie musi być źle ale zawsze może się łatwiej zapowietrzyć i reduktor wtedy zamarznie. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5354 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-01-2019, 22:36
|
|
|
plecho1, czy warto w takiej sytuacji dolać więcej płynu niż do środka podziałki? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
|