Szarpanie podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
piter614
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 32 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 22-12-2018, 10:39 Szarpanie podczas jazdy
|
|
|
Mam mitsubishi z silnikiem diesla 2.2 2008 rok
Od czasu do czasu podczas jazdy tylko i wyłącznie na autostradzie przy jeździe jednostajnej tz np 120 ciągle z tymi samymi obrotami
Poszarpuje silnikiem od czasu do czasu objaw jest taki jak by silnik tracił moc, jak puszczam nogę z gazu auto odzyskuje swoją moc
Objaw ten dzieje się tylko podczas tej jednostajnej jazdy gdy śmigam też długie dystansu ale drogami zwykłymi gdzie często sumienia się biegi lub prędkości objawy tego nigdy nie ma
Wymienione są filtry czyli paliwa powierza,
Nowy czujnik położenia wałka rozrząd
Wymieniony EGR na nowy
Wymieniony przepływomierz
Przepustnica była czyszczona jednak zastanawiam się czy ona może być przypadkiem uszkodzona i podczas gdy jazda jest jednostajna, szwankuje lub coś w tym stylu
Jest też czujnik na przepustnicy też został bymieniony no nowy
Nie wiem co jeszcze może być przyczyną może ktoś miał taki przypadek i napisze
W sumie zostanie mi tylko teraz jak się nie dowiem wymienić przepustnice na nową
Czekam na info |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 22-12-2018, 13:25
|
|
|
sprawdmoze pompe paliwa w zbiorniku
ja mam wprawdzie 2.0 ale mialem podobne problemy jak sie smok w niej zabrudzil
nie wiem czy 2,2 maja pompe w zbiorniku |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Maniek600
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2018 Posty: 49 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 22-12-2018, 22:23
|
|
|
W 2.0 did po czyszczeniu przepustnicy i egr łapał kangurka przy jezdzie ze stala predkoscia i praktycznie tylko przy 2100 obrotow. Jak sie okazalo waz plastikowy jaki wchodzi do przepustnicy ma uszczelke ktora u mnie byla peknieta, zastapilem ja duzym oringiem ale okazal sie zbyt cienki i nie uszczelnial zbyt dobrze...po zalozeniu odpowiedniej grubosci uszczzelki objawy ustaly. |
|
|
|
 |
piter614
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 32 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 23-12-2018, 18:01
|
|
|
Tego czy ma nie wiem ale sprawdzę czy to może to
Nie pomyślałem o tym |
|
|
|
 |
MitsuMarcin2020
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 7 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 08-01-2019, 01:28
|
|
|
Mam podobnie, podczas spokojnej jazdy po dluzszym czasie zaczyna szarpać.
Czyszczona przepustnica pomogła. Ale potem temat wrócił. Ostre gazowanie "naprawia" na jakis czas.
[ Dodano: 08-01-2019, 01:28 ]
Mam podobnie, podczas spokojnej jazdy po dluzszym czasie zaczyna szarpać.
Czyszczona przepustnica pomogła. Ale potem temat wrócił. Ostre gazowanie "naprawia" na jakis czas. |
|
|
|
 |
radzik1
Forumowicz
Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 47 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 09-01-2019, 17:00
|
|
|
Czy szarpanie powtarza regularnie tzn. na przykład co 300km? |
|
|
|
 |
nightfly
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 58 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 06-02-2019, 09:49
|
|
|
U mnie wczoraj na trasie też zauważyłem delikatne szarpanie przy 2000-2100 obr/min podczas jazdy ze stałą prędkością.
Jak przyspieszam i przejdę te 2000-2100 obr/min to nie szarpie, no i bardziej na ciepłym silniku to czuć.
Czy macie jakiś manual do czyszczenia EGR/przepustnicy?
I do sprawdzenia smoka pompy paliwa w zbiorniku? |
_________________ 1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 06-02-2019, 19:23
|
|
|
ogolnie sprawdz pompe czy pracuje
nasluchiwac trzeba po przekreceniu stacyjki (najlepiej jak to ktos inny zrobi a ty po zlozeniu tylnego fotela nasluchuj czy brzeczy chwile
zeby sprawdzic smok (sitko)trzeba wyciagnac caly plywak z pompa na zewnatrz
najwiecej roboty to jest przy odchylaniu wykladziny zeby tam dojsc
jak by szwankowal EGR to blad wyskoczy (nie bedzie niestety kontrolka silnika sie palic) po podlaczeniu programu |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
nightfly
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 58 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-02-2019, 13:19
|
|
|
W sobotę rozebrałem EGR i przepustnicę.
Były strasznie zawalone nagarem (około 0,5 cm w koło), a po otworzeniu puszki przepustnicy wszystko wkoło zostało zabryzgane olejem
Było sporo oleju w elektronice, aż dziwne że działała
Po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu jest trochę lepiej, ale nie do końca
Jeszcze trochę czuć podszarpywanie przy stałej jeździe z 2000 obr.
Cała robota zajęła mi ok 3-4 godzin, błędów w kompie nie ma żadnych.
Tak więc muszę szukać dalej
Zastanawiam się nad tą pompą paliwa w zbiorniku, czy gdyby było coś nie tak z nią to powinno też szarpać przy przyspieszaniu, wchodzeniu na wysokie obroty kiedy potrzeba najwięcej paliwa, a tego nie ma. |
_________________ 1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5 |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 11-02-2019, 21:02
|
|
|
nightfly napisał/a: | W sobotę rozebrałem EGR i przepustnicę.
Były strasznie zawalone nagarem (około 0,5 cm w koło), a po otworzeniu puszki przepustnicy wszystko wkoło zostało zabryzgane olejem
Było sporo oleju w elektronice, aż dziwne że działała
Po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu jest trochę lepiej, ale nie do końca
Jeszcze trochę czuć podszarpywanie przy stałej jeździe z 2000 obr.
Cała robota zajęła mi ok 3-4 godzin, błędów w kompie nie ma żadnych.
Tak więc muszę szukać dalej
Zastanawiam się nad tą pompą paliwa w zbiorniku, czy gdyby było coś nie tak z nią to powinno też szarpać przy przyspieszaniu, wchodzeniu na wysokie obroty kiedy potrzeba najwięcej paliwa, a tego nie ma. |
Sprawdź czy klapa gasząca (przepustnica) działa - niestety w środku są plastikowe tryby, które prawdopodobnie są połamane (w tej puszce z elektroniką).
Miałem podobnie - do tego cały samochód drżał (jak spojrzysz w lusterko to zobacz czy telepie) Po wyczyszczeniu EGR, wymianie przepustnicy i wyjeżdżeniu czyszczącego dodatku do paliwa problemy ustąpiły. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wald
Nowy Forumowicz
Auto: c-crosser 2.2HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 11-02-2019, 21:19
|
|
|
Sprawdź czy przy wyłączeniu silnika od razu gaśnie, jak nie to wina przepustnicy (wymiana zębatki plastikowej za 30 zł pomaga na krótko). |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 11-02-2019, 21:38
|
|
|
wald napisał/a: | Sprawdź czy przy wyłączeniu silnika od razu gaśnie, jak nie to wina przepustnicy (wymiana zębatki plastikowej za 30 zł pomaga na krótko). |
Jak gaśnie z wyraźnym telepnięciem to masz na bank uszkodzoną przepustnicę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nightfly
Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 58 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-02-2019, 12:27
|
|
|
Przed rozebraniem naoglądałem się filmików i opisów głównie na VW forum, tam też zwracali uwagę na trybiki.
Tak więc u mnie wszystkie trybiki na każdym kole zębatym są całe i nie pościerane.
Przy gaszeniu gaśnie od razu, nie ma opóźnienia czy szarpania, telepania.
Małe telepanie miałem przed wymianą dwumasy |
_________________ 1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5 |
|
|
|
 |
piter614
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017 Posty: 32 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 17-06-2019, 05:20
|
|
|
Ale by sprawdzić czy to od dwumasy podczas gaszenia wciskasz sprzęgło i powinno być czyc różnicę
Drugi sposób na sprawdzenie czy to nie jest przypadkiem np poduszka silnika to przed zgaszeniam silnik dajesz na większe obroty i gasisz wtedy widzisz czy szarpie go mocniej czy słabiej
Mój nadal czasami poszarpuje podczas jazdy, teraz czasami dochodzi jeszcze objaw szarpniecie podczas gaszenia, więc sądzę że zbliża się do wymiana przepustnica |
|
|
|
 |
szeryf85
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 200 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-06-2019, 10:33
|
|
|
nightfly, jak otworzyłeś puszkę przepustnicy? Bo u mnie nie jest przykręcana, a jak u Ciebie? |
|
|
|
 |
|