Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie podczas jazdy
Autor Wiadomość
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 22-12-2018, 10:39   Szarpanie podczas jazdy

Mam mitsubishi z silnikiem diesla 2.2 2008 rok
Od czasu do czasu podczas jazdy tylko i wyłącznie na autostradzie przy jeździe jednostajnej tz np 120 ciągle z tymi samymi obrotami
Poszarpuje silnikiem od czasu do czasu objaw jest taki jak by silnik tracił moc, jak puszczam nogę z gazu auto odzyskuje swoją moc
Objaw ten dzieje się tylko podczas tej jednostajnej jazdy gdy śmigam też długie dystansu ale drogami zwykłymi gdzie często sumienia się biegi lub prędkości objawy tego nigdy nie ma
Wymienione są filtry czyli paliwa powierza,
Nowy czujnik położenia wałka rozrząd
Wymieniony EGR na nowy
Wymieniony przepływomierz
Przepustnica była czyszczona jednak zastanawiam się czy ona może być przypadkiem uszkodzona i podczas gdy jazda jest jednostajna, szwankuje lub coś w tym stylu
Jest też czujnik na przepustnicy też został bymieniony no nowy
Nie wiem co jeszcze może być przyczyną może ktoś miał taki przypadek i napisze
W sumie zostanie mi tylko teraz jak się nie dowiem wymienić przepustnice na nową
Czekam na info
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 22-12-2018, 13:25   

sprawdmoze pompe paliwa w zbiorniku
ja mam wprawdzie 2.0 ale mialem podobne problemy jak sie smok w niej zabrudzil
nie wiem czy 2,2 maja pompe w zbiorniku
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
Maniek600 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2018
Posty: 49
Skąd: Koszalin
Wysłany: 22-12-2018, 22:23   

W 2.0 did po czyszczeniu przepustnicy i egr łapał kangurka przy jezdzie ze stala predkoscia i praktycznie tylko przy 2100 obrotow. Jak sie okazalo waz plastikowy jaki wchodzi do przepustnicy ma uszczelke ktora u mnie byla peknieta, zastapilem ja duzym oringiem ale okazal sie zbyt cienki i nie uszczelnial zbyt dobrze...po zalozeniu odpowiedniej grubosci uszczzelki objawy ustaly.
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 23-12-2018, 18:01   

Tego czy ma nie wiem ale sprawdzę czy to może to
Nie pomyślałem o tym
 
 
MitsuMarcin2020 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 08-01-2019, 01:28   

Mam podobnie, podczas spokojnej jazdy po dluzszym czasie zaczyna szarpać.
Czyszczona przepustnica pomogła. Ale potem temat wrócił. Ostre gazowanie "naprawia" na jakis czas. :)

[ Dodano: 08-01-2019, 01:28 ]
Mam podobnie, podczas spokojnej jazdy po dluzszym czasie zaczyna szarpać.
Czyszczona przepustnica pomogła. Ale potem temat wrócił. Ostre gazowanie "naprawia" na jakis czas. :)
 
 
radzik1 
Forumowicz

Auto: c-crosser
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 47
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 09-01-2019, 17:00   

Czy szarpanie powtarza regularnie tzn. na przykład co 300km?
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 06-02-2019, 09:49   

U mnie wczoraj na trasie też zauważyłem delikatne szarpanie przy 2000-2100 obr/min podczas jazdy ze stałą prędkością.
Jak przyspieszam i przejdę te 2000-2100 obr/min to nie szarpie, no i bardziej na ciepłym silniku to czuć.

Czy macie jakiś manual do czyszczenia EGR/przepustnicy?
I do sprawdzenia smoka pompy paliwa w zbiorniku?
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 06-02-2019, 19:23   

ogolnie sprawdz pompe czy pracuje
nasluchiwac trzeba po przekreceniu stacyjki (najlepiej jak to ktos inny zrobi a ty po zlozeniu tylnego fotela nasluchuj czy brzeczy chwile

zeby sprawdzic smok (sitko)trzeba wyciagnac caly plywak z pompa na zewnatrz
najwiecej roboty to jest przy odchylaniu wykladziny zeby tam dojsc :P

jak by szwankowal EGR to blad wyskoczy (nie bedzie niestety kontrolka silnika sie palic) po podlaczeniu programu
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 11-02-2019, 13:19   

W sobotę rozebrałem EGR i przepustnicę.
Były strasznie zawalone nagarem (około 0,5 cm w koło), a po otworzeniu puszki przepustnicy wszystko wkoło zostało zabryzgane olejem :D
Było sporo oleju w elektronice, aż dziwne że działała :D
Po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu jest trochę lepiej, ale nie do końca :roll:
Jeszcze trochę czuć podszarpywanie przy stałej jeździe z 2000 obr.
Cała robota zajęła mi ok 3-4 godzin, błędów w kompie nie ma żadnych.
Tak więc muszę szukać dalej :?:

Zastanawiam się nad tą pompą paliwa w zbiorniku, czy gdyby było coś nie tak z nią to powinno też szarpać przy przyspieszaniu, wchodzeniu na wysokie obroty kiedy potrzeba najwięcej paliwa, a tego nie ma. :?:
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 11-02-2019, 21:02   

nightfly napisał/a:
W sobotę rozebrałem EGR i przepustnicę.
Były strasznie zawalone nagarem (około 0,5 cm w koło), a po otworzeniu puszki przepustnicy wszystko wkoło zostało zabryzgane olejem :D
Było sporo oleju w elektronice, aż dziwne że działała :D
Po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu jest trochę lepiej, ale nie do końca :roll:
Jeszcze trochę czuć podszarpywanie przy stałej jeździe z 2000 obr.
Cała robota zajęła mi ok 3-4 godzin, błędów w kompie nie ma żadnych.
Tak więc muszę szukać dalej :?:

Zastanawiam się nad tą pompą paliwa w zbiorniku, czy gdyby było coś nie tak z nią to powinno też szarpać przy przyspieszaniu, wchodzeniu na wysokie obroty kiedy potrzeba najwięcej paliwa, a tego nie ma. :?:


Sprawdź czy klapa gasząca (przepustnica) działa - niestety w środku są plastikowe tryby, które prawdopodobnie są połamane (w tej puszce z elektroniką).

Miałem podobnie - do tego cały samochód drżał (jak spojrzysz w lusterko to zobacz czy telepie) :) Po wyczyszczeniu EGR, wymianie przepustnicy i wyjeżdżeniu czyszczącego dodatku do paliwa problemy ustąpiły.
_________________
 
 
wald 
Nowy Forumowicz

Auto: c-crosser 2.2HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 11-02-2019, 21:19   

Sprawdź czy przy wyłączeniu silnika od razu gaśnie, jak nie to wina przepustnicy (wymiana zębatki plastikowej za 30 zł pomaga na krótko).
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 11-02-2019, 21:38   

wald napisał/a:
Sprawdź czy przy wyłączeniu silnika od razu gaśnie, jak nie to wina przepustnicy (wymiana zębatki plastikowej za 30 zł pomaga na krótko).


Jak gaśnie z wyraźnym telepnięciem to masz na bank uszkodzoną przepustnicę.
_________________
 
 
nightfly 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 DiD 2010r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 58
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-02-2019, 12:27   

Przed rozebraniem naoglądałem się filmików i opisów głównie na VW forum, tam też zwracali uwagę na trybiki.
Tak więc u mnie wszystkie trybiki na każdym kole zębatym są całe i nie pościerane.
Przy gaszeniu gaśnie od razu, nie ma opóźnienia czy szarpania, telepania.
Małe telepanie miałem przed wymianą dwumasy :D
_________________
1. Kiedyś: Mitsubishi Galant Wagon 1997, 2.5 V6 24v 163KM
2. Kiedyś: Mitsubishi Outlander 2010, 2.0 DiD 140KM
3. Obecnie: Mitsubishi ASX Ralliart 2015, 2.2 DiD 150KM
4. Obecnie: Mitsubishi Eclipse Cross 2018, 1.5
 
 
piter614 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2017
Posty: 32
Skąd: polkowice
Wysłany: 17-06-2019, 05:20   

Ale by sprawdzić czy to od dwumasy podczas gaszenia wciskasz sprzęgło i powinno być czyc różnicę
Drugi sposób na sprawdzenie czy to nie jest przypadkiem np poduszka silnika to przed zgaszeniam silnik dajesz na większe obroty i gasisz wtedy widzisz czy szarpie go mocniej czy słabiej
Mój nadal czasami poszarpuje podczas jazdy, teraz czasami dochodzi jeszcze objaw szarpniecie podczas gaszenia, więc sądzę że zbliża się do wymiana przepustnica
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-06-2019, 10:33   

nightfly, jak otworzyłeś puszkę przepustnicy? Bo u mnie nie jest przykręcana, a jak u Ciebie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.