[1.8 MPI] Trwałość układu przeniesienia napędu |
Autor |
Wiadomość |
tony.zielony
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019 Posty: 29 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-01-2019, 20:47 [1.8 MPI] Trwałość układu przeniesienia napędu
|
|
|
Witam,
Kupiłem Pinina 1.8 MPI i zastanawiam się nad trwałością jego napędu.
Czy możecie coś doradzić w sprawie przeniesienia napędu, w sensie pojawiania się usterek zużycia mechanizmów, typowych problemów.
Pozdrawiam
Tony
[ Dodano: 09-01-2019, 10:22 ]
Znaczy rozumiem problemów nie ma...? |
|
|
|
 |
Kuba0
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 09-01-2019, 16:10
|
|
|
System napędu na cztery koła zastosowany tej wersji Pinina jest bezproblematyczny. Żadnej elektroniki a nawet elektryki. Więc myślę, że awarie mogą się pojawić jedynie spowodowane dużym przebiegiem. Lub ewentualnie przegrzanie tzw "wiskozy". Ale nie słyszałem aby komuś to się przytrafiło. |
|
|
|
 |
tony.zielony
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019 Posty: 29 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-01-2019, 20:37
|
|
|
|
|
|
|
 |
romek atomek2
Forumowicz
Auto: e46 tourer 330 / Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Sty 2018 Posty: 147 Skąd: skąd
|
Wysłany: 10-01-2019, 21:42
|
|
|
tony.zielony napisał/a: | :mrgreen: |
co się cieszysz ? Ty masz jakąkolwiek dźwignię do zmiany tego napędu ?
jak w GDI ssl -
2h - napędy tylko na tył
4H - na wszystkie buty
kolejny - blokada między osiowa
kolejny - redukor ..
masz coś ?
czy to na zasadzie - kij od szczotki kupiłem - co się tu może zepsuć
bo w GDI chociażby czujniki - kable w miarę na wierzchu - to się porwać może.. |
|
|
|
 |
Kuba0
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8 MPI + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 11-01-2019, 09:09
|
|
|
Ogólnie to sprzęgło wiskotyczne bardziej pada w takich samochodach jak np. Subaru. Tam to oddzielna puszka. W miśkach zintegrowane jest w skrzyni biegów - więc ma lepsze chłodzenie znajdującym się tam olejem. I sama obudowa skrzyni biegów też jest niezłym radiatorem.
A co do napędu w MPI - to nie jest samochód na ciężki teren. To bardziej osobówka która trochę więcej może w lekkim terenie. Brak blokady deferencjału mostów dał mi się kilka razy we znaki...
Ta wersja lubi piasek, błota nie....
 |
|
|
|
 |
tony.zielony
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2019 Posty: 29 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-01-2019, 11:50
|
|
|
Się cieszę bo sprzedałem auto do ciężkiego terenu stwierdzając że nie mam takiej potrzeby na karmienie tych koni ropą. W gruncie rzeczy poruszam się w większości 70% asfalt 30% polno/leśne drogi. W gazie płacę połowę mniej niż poprzednio na 100 km. Nie mam zamiaru topić tego auta w błocie aczkolwiek muszę poznać jego ograniczenia. |
|
|
|
 |
|