Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Mitsubishi Pajero słabo się grzeje, dużo pali!
Autor Wiadomość
dmyszoglad 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 2
Skąd: Mszana dolna
Wysłany: 03-01-2019, 19:17   [3.2 DID] Mitsubishi Pajero słabo się grzeje, dużo pali!

Witam forumowiczów. Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Od wakacji jestem posiadaczem pajero IV z 2007r. Auto ogólnie chodzi bardzo dobrze. Już w wakacje zauwazylem ze skazowka od temperatury jest trochę poniżej środka, i że trochę często go takuje. Teraz Kiedy na zewnątrz temperatura jest poniżej zera, naprawdę muszę trochę przejechać i pogazowac ażeby temperatura się podniosła. A co do spalania to zegar pokazuje mi 18l. Ogólnie auto w środku nagrzewa się dobrze, czasami nawet jest za gorąco. Proszę o pomoc?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 04-01-2019, 08:47   

dmyszoglad napisał/a:
jest trochę poniżej środka


Prawdopodobnie jest ok - u mnie tez tak pokazuje. Aby cokolwiek powiedzieć musiałbyś sprawdzić rzeczywista temperaturę na czujniku. Podjechać do kogoś ze skanerem albo samemu sprawdzić - ELM z bluetooth do OBD i np. Torque Pro na telefonie. W zimie jak każdy diesel trochę musi przejechać aby się zagrzać.

Co do spalania to trudno cokolwiek powiedzieć - bo nie napisałeś w jakich warunkach. Normalnie - trasa do około 120-130 km/h - do 12 l. Miasto - do 18 l jak jest nagrzany i nie stoisz w długich korkach. Miasto w zimie na krótkich odcinkach - 28 l nie będzie niczym szczególnym :mrgreen:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-01-2019, 08:19   Re: Mitsubishi Pajero słabo się grzeje, dużo pali!

dmyszoglad napisał/a:
Witam forumowiczów. Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość. Od wakacji jestem posiadaczem pajero IV z 2007r. Auto ogólnie chodzi bardzo dobrze. Już w wakacje zauwazylem ze skazowka od temperatury jest trochę poniżej środka, i że trochę często go takuje. Teraz Kiedy na zewnątrz temperatura jest poniżej zera, naprawdę muszę trochę przejechać i pogazowac ażeby temperatura się podniosła. A co do spalania to zegar pokazuje mi 18l. Ogólnie auto w środku nagrzewa się dobrze, czasami nawet jest za gorąco. Proszę o pomoc?

Niestety długo się nagrzewają pajero 3 i 4. Jeszcze dłużnej jak zaślepiony jest EGR
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
malarek
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2019, 21:58   

Witam . Tez mam taki problem z duzym spalaniem . Delikatna jazda spalanie wychodzi mi okolo 13 -15 l .Nic sie to niema do wskazan komputera ktory pokazuje około 10-11l. Czy wam tez tak duzo pali pajero 2008 3.2 200km.Z tego co na stronach i z opini to spalanie powinno byc okolo 10-11l przy delikatnym traktowaniu gazu.
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 14-01-2019, 10:31   

Abstrahując od usterek silnika czy cieknącego baku (co się zdarza) spróbuj bardziej dynamicznej jazdy - tzn. nie szybciej ale mocny gaz do osiągniecia zakładanej prędkości czy po ruszeniu z miejsca. Nie bać się wdepnąć od czasu do czasu w podłogę - niech poprzerzuca.
Skrzynia Pajero jest adaptacyjna - zbyt delikatne traktowanie powoduje ze się powiedzmy "zamula". Niemrawo zmienia biegi i dodatkowo cały czas stara się utrzymać "piatkę", losk-up bardzo długo chwyta - co zamiast pomagać w niższym spalaniu działa wręcz odwrotnie.
Z własnych doświadczeń wiem ze na górskiej krętej drodze zmiana stylu jazdy to nawet do 2 l na 100 km mniej oczywiście jeżeli się nie przesadzi i nie marnuje energii na hamowanie.
 
 
malarek
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2019, 14:56   

A jak wyglada u innych forumowiczow spalanie ?
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 18-01-2019, 16:15   

Zob. tutaj

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29356
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-01-2019, 07:37   

jepm napisał/a:

Skrzynia Pajero jest adaptacyjna - zbyt delikatne traktowanie powoduje ze się powiedzmy "zamula". Niemrawo zmienia biegi i dodatkowo cały czas stara się utrzymać "piatkę", losk-up bardzo długo chwyta - co zamiast pomagać w niższym spalaniu działa wręcz odwrotnie.


U mnie coś marnie się adaptuje. Hamowanie silnikiem w zasadzie w niej nie występuje :? Też tak macie? Ja właściwie każde hamowania robię w trybie manualnym.
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 21-01-2019, 09:22   

Niestety tak już jest i to w zasadzie w każdym automacie. Dlatego w innych skrzyniach oprócz PRND jest pozycja 2 i np. 3 ograniczająca zakres biegów i wspomagająca właśnie zjazdy/hamowanie silnikiem. W Pajero pozostaje tryb manualny choć osobiście uważam że te 2,3 jak w starych automatach było lepsze - załączałeś i można było zapomnieć.
Osobnym tematem jest przycisk "lock-up" blokujący konwerter - ponoć da się zrobić (vide fora u kangurów) ale nie wiem jak wpływa na żywotność skrzyni.
Osobiście w górach używam jak się da reduktora również do zjazdów - choć rozumiem że problemem jest jazda z większa prędkością po zwykłej krętej drodze
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-01-2019, 13:31   

Generalnie chodzi właśnie o jazdę po twardym. W sumie szkoda że manetki nie dali przy kierownicy. W teoretycznie roboczym L200 są. Zastanawiałem się nad zrobieniem lock-up ale tanio nie jest i nie bardzo pod ręką :-/ Osobna kwestią jest właśnie żywotność tego rozwiązania.

W terenie reduktor sporo daje ale jak napisałem w innym wątku nieraz wolałbym mieć reduktor a nie mieć włączonej blokady centralnego mostu...
_________________
Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.