Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[I 2.0T] ciężko odpala rano
Autor Wiadomość
eMKa audio 
Nowy Forumowicz
eMKa audio

Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Grochowa
Wysłany: 19-01-2019, 19:00   [I 2.0T] ciężko odpala rano

witam wszystkich nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat odpalania i szarpania
a mianowicie
od paru dni nie mogę rano odpalić miśka 10-15sek. kręcenia i zapala potem jak jest rozgrzany pali od dotknięcia

kolejny problem jaki zauważyłem to bardzo delikatne podaszarpywanie na 1 3,4 biegu
dodam ze sprzęgło wymieniłem 3-miesiące temu a objaw pojawił się 2 tygodnie temu
proszę o pomoc
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20994
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-01-2019, 19:05   

Check engine po odpaleniu gaśnie :?:
Masz LPg :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-01-2019, 10:05   

eMKa audio, cześć

Problem doskonale znany i opisywany wielokrotnie. Ale żeby dobrze zdiagnozować potrzebuje dokładnej odpowiedzi na poniższe pytania:

- czy posiadasz LPG?
- czy wymieniłeś świece jeżeli tak na jakie?
- czy swieci CE? Jeżeli tak jaki błąd?
- czy podczas tankowania benzyny po odkręceniu słychać wyraźne psssst z wlewu?
- ile najczęściej wozisz benzyny w baku, mniej czy więcej niż pół baku?
- czy szarpanie występuje przy dużym obciążeniu?
- czy szarpanie występuje na benzynie i lpg?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
eMKa audio 
Nowy Forumowicz
eMKa audio

Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Grochowa
Wysłany: 20-01-2019, 21:30   

Witam
-Check engine po odpaleniu gaśnie.
-tak mam lpg
-świece wymieniałem w zeszłym roku na NGK irydowe
-niestety nie wiem co to jest CE
-tak po odkręceniu korka wlewu paliwa jest wyraźne psssyt
-stara się mieć pół baku ale zdarza się że jest mniej
-nie szarpanie jest bez obciążenia jeżdżę sam
-szarpanie jest na lpg i na benzynie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-01-2019, 21:51   

Co do problemów z porannym odpalaniem zimnego silnika to prawdopodobnie reduktor lub wtryskiwacze LPG przepuszczają gaz do kolektora ssącego więc jak odpalasz, oczywiście na benzynie, to silnik pracuje na obydwu paliwach przez co jest zalewany jego nadmiarem. Aby sprawdzić, czy na pewno wina LPG, przed zostawieniem auta na noc zakręć zawór w wielozaworze zbiornika odcinający gaz i pozwól popracować silnikowi do momentu wypalenia gazu z układu i samoczynnego przełączenia na benzynę. Tak zostaw auto na noc, jeśli rano auto odpali normalnie to zostaje sprawdzenie czy to reduktor czy wtryski.
Napisz jeszcze jakie masz wtryskiwacze i reduktor LPG i ile przejechałeś na tej instalacji.
 
 
eMKa audio 
Nowy Forumowicz
eMKa audio

Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Grochowa
Wysłany: 20-01-2019, 22:16   

instalację mam BRC wtryski muszę sprawdzić jutro dam znać
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-01-2019, 23:00   

eMKa audio,

Popieram w 100% to co napisał plecho1, powinieneś zrobić taki test. Drugi test to zatankowanie auta do pełna. Uwierz ma to ogromne znaczenie. Gdyby pierwszy się nie powiódł to wypróbuj to. Po zatankowaniu zaobserwuj jak rano odpala.

CE to check engine właśnie ;-) dobrze byłoby żebyś podłączył się do OBD i sprawdził jaki jest kod błędu. Pisząc obciążenie myślałem o mocnym wciskaniu gazu.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
eMKa audio 
Nowy Forumowicz
eMKa audio

Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Grochowa
Wysłany: 20-01-2019, 23:26   

super na pewno zastosuję się do rad o których pisaliście

a szarpanie jest w tedy gdy np. dojeżdżam do hopki przy obrotach 3000 wciskam sprzęgło puszczam gaz obroty zjeżdżają do 800 puszczam sprzęgło i pojawia się bardzo delikatne poszarpywanie dodaję gazu i jest ok przy normalne zmianie nie ma poszarpywana.
 
 
Mitsiu216 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo X
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Sty 2019
Posty: 2
Skąd: LJA
Wysłany: 23-01-2019, 15:48   

W końcu znalazłam temat, który nasunął mi jakieś podpowiedzi, co mogę przejrzeć, mam podobny problem :) Jeszcze tutaj http://www.wtryskiwacz.co...yskiwacze-bosch znalazłam kilka bardzo ciekawych informacji, może się komuś przydadzą :D
Ostatnio zmieniony przez Mitsiu216 07-02-2019, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eMKa audio 
Nowy Forumowicz
eMKa audio

Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017
Posty: 9
Skąd: Grochowa
Wysłany: 23-01-2019, 16:43   

Cześć pojeździłem tak jam radziliście na samej benzynie po zakręceniu butli jest poprawa z rana odpala czyli coś się dzieje z instalacją LPG cewki które u mnie siedzą to BRC 12di
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2019, 17:04   

Jak po zakręceniu gazu rano odpalił normalnie to albo wtryski są nieszczelne i przepuszczają gaz albo reduktor jest uszkodzony i przepuszcza gaz przewodem podciśnieniowym czyli cienkim miękkim wężykiem łączącym reduktor z kolektorem ssącym w aucie. Reduktor jest łatwiej sprawdzić niż wtryski. Teraz auto musi zostać zgaszone jak silnik pracował normalnie na LPG, po zgaszeniu trzeba odpiąć ten przewód podciśnieniowy od kolektora i wsadzić do szklanki z wodą. Jak pojawią się bąbelki to reduktor do regeneracji lub wymiany, bąbelek może się pojawiać nawet raz na kilka minut więc warto poczekać.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 23-01-2019, 18:02   

A tankowanie do pełna też było? Bo lepiej wykluczyć po jednej opcji niż wszystko na raz.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 24-01-2019, 16:39   

eMKa audio, nie baw się za długo w diagnozy własne, bo i silnik wrażliwy. U mnie takie same objawy dawały wtryskiwacze. Nawet butli nie musiałem zakręcać tylko jeździć na benzynie i odpalał normalnie.
Z testów do wykoniania gazownik mi polecił jeżdżenie na benzynie, po zaparkowaniu pod domem przełączyć na gaz na 5 sekund i zgasić auto. Sprawdzić za 2 godziny, czy odpali normalnie. Potem znowu na chwilę na gaz i zgasić, sprawdzić po nocy jak odpala. Jak są problemy to najprawdopodobniej wtryskiwacze.

Znajdź na lpg-forum polecanego gazownika w twoim rejonie i do boju. I nie zostawiaj auta samego, bo Ci tylko strojenie zrobią i kasę wezmą. Posiedzieć i przypilnować, żeby diagnostykę zrobili i wszystko dokładnie wyjaśnili. Wbrew pozorom da się takich cierpliwych gazowników znaleźć :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.