[I 2.0T] ciężko odpala rano |
Autor |
Wiadomość |
eMKa audio
Nowy Forumowicz eMKa audio
Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Grochowa
|
Wysłany: 19-01-2019, 19:00 [I 2.0T] ciężko odpala rano
|
|
|
witam wszystkich nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat odpalania i szarpania
a mianowicie
od paru dni nie mogę rano odpalić miśka 10-15sek. kręcenia i zapala potem jak jest rozgrzany pali od dotknięcia
kolejny problem jaki zauważyłem to bardzo delikatne podaszarpywanie na 1 3,4 biegu
dodam ze sprzęgło wymieniłem 3-miesiące temu a objaw pojawił się 2 tygodnie temu
proszę o pomoc |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20994 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 19-01-2019, 19:05
|
|
|
Check engine po odpaleniu gaśnie
Masz LPg |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-01-2019, 10:05
|
|
|
eMKa audio, cześć
Problem doskonale znany i opisywany wielokrotnie. Ale żeby dobrze zdiagnozować potrzebuje dokładnej odpowiedzi na poniższe pytania:
- czy posiadasz LPG?
- czy wymieniłeś świece jeżeli tak na jakie?
- czy swieci CE? Jeżeli tak jaki błąd?
- czy podczas tankowania benzyny po odkręceniu słychać wyraźne psssst z wlewu?
- ile najczęściej wozisz benzyny w baku, mniej czy więcej niż pół baku?
- czy szarpanie występuje przy dużym obciążeniu?
- czy szarpanie występuje na benzynie i lpg? |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
eMKa audio
Nowy Forumowicz eMKa audio
Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Grochowa
|
Wysłany: 20-01-2019, 21:30
|
|
|
Witam
-Check engine po odpaleniu gaśnie.
-tak mam lpg
-świece wymieniałem w zeszłym roku na NGK irydowe
-niestety nie wiem co to jest CE
-tak po odkręceniu korka wlewu paliwa jest wyraźne psssyt
-stara się mieć pół baku ale zdarza się że jest mniej
-nie szarpanie jest bez obciążenia jeżdżę sam
-szarpanie jest na lpg i na benzynie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-01-2019, 21:51
|
|
|
Co do problemów z porannym odpalaniem zimnego silnika to prawdopodobnie reduktor lub wtryskiwacze LPG przepuszczają gaz do kolektora ssącego więc jak odpalasz, oczywiście na benzynie, to silnik pracuje na obydwu paliwach przez co jest zalewany jego nadmiarem. Aby sprawdzić, czy na pewno wina LPG, przed zostawieniem auta na noc zakręć zawór w wielozaworze zbiornika odcinający gaz i pozwól popracować silnikowi do momentu wypalenia gazu z układu i samoczynnego przełączenia na benzynę. Tak zostaw auto na noc, jeśli rano auto odpali normalnie to zostaje sprawdzenie czy to reduktor czy wtryski.
Napisz jeszcze jakie masz wtryskiwacze i reduktor LPG i ile przejechałeś na tej instalacji. |
|
|
|
 |
eMKa audio
Nowy Forumowicz eMKa audio
Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Grochowa
|
Wysłany: 20-01-2019, 22:16
|
|
|
instalację mam BRC wtryski muszę sprawdzić jutro dam znać |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-01-2019, 23:00
|
|
|
eMKa audio,
Popieram w 100% to co napisał plecho1, powinieneś zrobić taki test. Drugi test to zatankowanie auta do pełna. Uwierz ma to ogromne znaczenie. Gdyby pierwszy się nie powiódł to wypróbuj to. Po zatankowaniu zaobserwuj jak rano odpala.
CE to check engine właśnie dobrze byłoby żebyś podłączył się do OBD i sprawdził jaki jest kod błędu. Pisząc obciążenie myślałem o mocnym wciskaniu gazu. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
eMKa audio
Nowy Forumowicz eMKa audio
Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Grochowa
|
Wysłany: 20-01-2019, 23:26
|
|
|
super na pewno zastosuję się do rad o których pisaliście
a szarpanie jest w tedy gdy np. dojeżdżam do hopki przy obrotach 3000 wciskam sprzęgło puszczam gaz obroty zjeżdżają do 800 puszczam sprzęgło i pojawia się bardzo delikatne poszarpywanie dodaję gazu i jest ok przy normalne zmianie nie ma poszarpywana. |
|
|
|
 |
Mitsiu216
Nowy Forumowicz
Auto: Evo X
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Sty 2019 Posty: 2 Skąd: LJA
|
Wysłany: 23-01-2019, 15:48
|
|
|
W końcu znalazłam temat, który nasunął mi jakieś podpowiedzi, co mogę przejrzeć, mam podobny problem Jeszcze tutaj http://www.wtryskiwacz.co...yskiwacze-bosch znalazłam kilka bardzo ciekawych informacji, może się komuś przydadzą |
Ostatnio zmieniony przez Mitsiu216 07-02-2019, 08:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eMKa audio
Nowy Forumowicz eMKa audio
Auto: outlander I turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2017 Posty: 9 Skąd: Grochowa
|
Wysłany: 23-01-2019, 16:43
|
|
|
Cześć pojeździłem tak jam radziliście na samej benzynie po zakręceniu butli jest poprawa z rana odpala czyli coś się dzieje z instalacją LPG cewki które u mnie siedzą to BRC 12di |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2019, 17:04
|
|
|
Jak po zakręceniu gazu rano odpalił normalnie to albo wtryski są nieszczelne i przepuszczają gaz albo reduktor jest uszkodzony i przepuszcza gaz przewodem podciśnieniowym czyli cienkim miękkim wężykiem łączącym reduktor z kolektorem ssącym w aucie. Reduktor jest łatwiej sprawdzić niż wtryski. Teraz auto musi zostać zgaszone jak silnik pracował normalnie na LPG, po zgaszeniu trzeba odpiąć ten przewód podciśnieniowy od kolektora i wsadzić do szklanki z wodą. Jak pojawią się bąbelki to reduktor do regeneracji lub wymiany, bąbelek może się pojawiać nawet raz na kilka minut więc warto poczekać. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 23-01-2019, 18:02
|
|
|
A tankowanie do pełna też było? Bo lepiej wykluczyć po jednej opcji niż wszystko na raz. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 24-01-2019, 16:39
|
|
|
eMKa audio, nie baw się za długo w diagnozy własne, bo i silnik wrażliwy. U mnie takie same objawy dawały wtryskiwacze. Nawet butli nie musiałem zakręcać tylko jeździć na benzynie i odpalał normalnie.
Z testów do wykoniania gazownik mi polecił jeżdżenie na benzynie, po zaparkowaniu pod domem przełączyć na gaz na 5 sekund i zgasić auto. Sprawdzić za 2 godziny, czy odpali normalnie. Potem znowu na chwilę na gaz i zgasić, sprawdzić po nocy jak odpala. Jak są problemy to najprawdopodobniej wtryskiwacze.
Znajdź na lpg-forum polecanego gazownika w twoim rejonie i do boju. I nie zostawiaj auta samego, bo Ci tylko strojenie zrobią i kasę wezmą. Posiedzieć i przypilnować, żeby diagnostykę zrobili i wszystko dokładnie wyjaśnili. Wbrew pozorom da się takich cierpliwych gazowników znaleźć |
|
|
|
 |
|