Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
stuki z kierownicy
Autor Wiadomość
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 03-05-2018, 13:24   stuki z kierownicy

Tydzień temu kupiłem avance'a 2.5 z 2002 roku. Po przesiadce z mojego 2.0 z 1998 jest niebo a ziemia. Silnik chodzi równiuteńko, biegi wchodzą elegancko (automat), zawieszenie ok, blachy wyglądają na zdrowe i jedyne co mnie niepokoi, to stukanie kierownicy na nierównościach - jakby ktoś stukał w nią gumowym młotkiem.Jak ją mocno podniosę, to stukanie jest mniejsze. Czy to może być maglownica? Jeśli tak, to czy da się ją przełożyć z mojego 2.0?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-05-2018, 13:32   

Niestety magownica z Twojego 2,0 nie pasuje do 2,5 po 2000 r., bo masz w V6 aluminiowy wózek zawieszenia i inną przekładnię. Co do stuków to raczej nie jest wina przekładni, a krzyżaków na kolumnie kierowniczej lub drążków i/lub końcówek drążków kierowniczych. Jak kręcisz kierownicą na postoju to też stuka?
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 03-05-2018, 18:05   

Jak kręcę na postoju ze wspomaganiem, to chodzi płynnie bez stuków. Jak robię szybkie, małe ruchy kierownicą (kilka cm w lewo i szybko kilka cm w prawo), to słychać to stukanie z okolic kierownicy (na pewno stuki są z wnętrza kabiny). Jak opuściłem kierownicę na max w dół, to nie stukało.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-05-2018, 18:16   

No to stukają krzyżaki na kolumnie kierownicy. Wymień kolumnę ta taką bez luzów na krzyżakach i po robocie.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11099
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-05-2018, 18:24   

Sprawdziłbym drążki kierownicze. :wink:
_________________

 
 
 
kicip 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VII 2.0 137KM AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-05-2018, 21:47   

Cytat:
Sprawdziłbym drążki kierownicze

Ale tylko końcówki czy drążki poprzeczne też?
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 05-05-2018, 22:29   

kicip napisał/a:
Cytat:
Sprawdziłbym drążki kierownicze

Ale tylko końcówki czy drążki poprzeczne też?


proponuję naukę czytania ze zrozumieniem a później zadawanie głupich pytań
Jak myjesz ręce to tylko dłonie czy od góry też ?
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 15-06-2018, 10:04   

Odgrzebuję temat - chciałbym dziś zamówić części i dlatego chcę dopytać/doprecyzować.
Jak jadę po nierównościach (szczególnie po bruku) to stuka mi kierownica. Jak ją obniżę to stuka mniej. Ostatnio zjeżdżałem z górki po bruku i jak jechałem wężykiem kręcąc raz w lewo raz w prawo to nie stukało a jak prosto to stukało z okolic samej kierownicy.

Czy to:
http://allegro.pl/galant-...7166009643.html
podpasuje do mojego 2.5 z 2001r.?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-06-2018, 10:38   

awas, będzie pasowała. I to z niej pochodzą te stuki. Miałem to samo w swoim Galu. Co ciekawe luz pojawia się nie na krzyżakach kolumny kierowniczej, a na wielowypuście łączącym górne krzyżaki z dolnymi. Tam jest taki plastikowy element (z zewnątrz widać 2 plastikowe oczka), który się po kilkunastu latach wybija i stąd stuki. Plastik ma właśnie za zadanie niwelować te stuki, no ale po iluś tam latach się wyrabia. Jest to połączone plastikiem również po to aby kolumna kierownicza w razie wypadku się złożyła, by kierowca nie oberwał kierownicą w głowę :wink:
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 15-06-2018, 12:39   

No to kolumna zamówiona.
Orientujesz się Hugo ile mechanik może zażyczyć za wymianę?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-06-2018, 14:38   

Z 50-100 zł. Wymieniłem na spokojnie w 1,5 godziny.
 
 
MEMMITS 
Mitsumaniak
galuś by happy


Auto: MITSU GAL 2,5v6 99r.SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Gora Kalwaria
Wysłany: 17-06-2018, 22:51   

Próbowaliście smarować ten wielowypust smarem ,po latach smar wysycha ,temat przerobiony z mazdy 6 ponieważ w mażdzie to mankament , a ostatnio sprawdzone na kolumnie w galancie też wyglądało na krzyżak. Pozdrawiam
_________________

 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 18-06-2018, 15:28   

A dostać się tam można z kabiny czy z komory silnika (bo jestem niekumaty w te sprawy)?

[ Dodano: 12-07-2018, 16:30 ]
Faktycznie winna była kolumna ale nie na przegubach a na prostym odcinku - jedna rurka wchodziła w drugą i tam był luz. Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 12-07-2018, 20:36   

W colcie cj0 jest podobny problem. Pomaga wpuszczenie kropli kleju do gwintów w połaczenie drazkow
 
 
Sku4voll 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 6
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 30-08-2018, 19:16   

Siemka. Sorki że odkopuje temat ale mam problem bardzo podobny tylko, że podczas delikatnego skręcania kołem kierownicy słychać zgrzytanie tak samo jest podczas wolnego ruszania. Prosił bym o pomoc bo nie mam już siły do tego Miśka ;/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.