 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pajero 3 - koszty usunięcia wad modelu |
Autor |
Wiadomość |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2019, 20:47 Pajero 3 - koszty usunięcia wad modelu
|
|
|
Witam szanowne grono,
chciałem zapytać o przybliżone koszty (stan na 2019 r.) niezbędnych napraw i wymian w P3 Long. Szukam od dłuższego czasu jakiejś fajnej terenówki, nie mam ani wielkiej przyczepy, ani domu w górach, po prostu taki kaprys, chcę auto 4x4 a że Pajero, zwłaszcza P3 bardzo mi się podoba to chciałem poznać ewentualne koszty jakie mogą wyjść po zakupie auta.
Zakłam, że za ładne P3 trzeba dziś zapłacić ok 30 tyś zł, i teraz jeśli poprzednicy tego nie robili, jakie są dodatkowe koszty tych poważniejszych usterek.
1. Nowy zbiornik + rury ?
2.Regeneracja pompy wtryskowej ?
3. Koszt naprawy automatu ?
alternatywnie
4. Koszt porządnego sprzęgła z dwumasą ?
Coś pominąłem, pytam o te grubsze sprawy, powyżej 1000 zł ?
Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam.
[ Dodano: 23-01-2019, 12:47 ]
Wiem, że wsadzam kij w mrowisko i że P3 nie jest najbardziej trwałym autem
a o wydatkach dżentelmeni niechętnie rozmawiają, ale może jednak ktoś coś podpowie ?
Mi wychodzi tak:
1. Nowy zbiornik 2000 + rury 600 + inne + montaż i czyszczenie układu, razem ok. 4000 zł
2. Pompa wtryskowa 6000 (strzelam) + robota, strojenie? , razem ok. 6500 - 7000 zł
3. Naprawa automatu tutaj kulą w płot, zupełnie nie moja dziedzina, 6000 - 8000 zł
4. Nowe sprzęgło z regenerowanym dwumasem ew. zamiana na koło stałe 3000 + robota, razem ok. 4000 zł
5. Coś jeszcze z grubszych awarii ? /wtryski, klima, nagrzewnica?/
Ewentualne naprawy blacharskie i lakiernicze pomijam, każde auto trzeba tu wycenić indywidualnie. Uczciwa konserwacja spodu, liczę że 2000 zł powinno wystarczyć.
ps. Część podanych cen z allegro, trochę z sufitu, proszę o wyrozumiałość i realne koszty, jeśli oczywiście ktoś ma taką wiedzę. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 23-01-2019, 18:08 Re: Pajero 3 - koszty usunięcia wad modelu
|
|
|
Szukając tego modelu w wyższych przedziałach cenowych można trafić na egzemplarze, których powyższe wyliczenia nie będą dotyczyć. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 31-01-2019, 15:58
|
|
|
Ktoś z szanownego grona forum zbierze się na odwagę i podzieli się wiedzą ile pieniędzy
można utopić po zakupie P3 czy muszę temat przerabiać na własnej skórze ?? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 31-01-2019, 17:35
|
|
|
Dołóż kasy i kup P4 , na jedno wyjdzie jak trafisz zaszczurzoną P3 to może być wór bez dna. Miałem podobny dylemat i skończyło się na pajero sport 2013 ,mam już l200 2008 r i wyszedłem z założenia że znam już mniej więcej wady i zalety konstrukcji. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 02-02-2019, 12:35
|
|
|
Xfifi napisał/a: | Ktoś z szanownego grona forum zbierze się na odwagę i podzieli się wiedzą
ile pieniędzy można utopić po zakupie P3 czy muszę temat przerabiać na własnej skórze ?? |
Trudno o rzeczową odpowiedź na to pytanie.
W auta maltretowane hardcorowym stylem jazdy - bez znaczenia który to model Pajero - można włożyć rzeczywiście dużo pieniędzy.
Pozostaje szukanie wśród samochodów, które (...znam takie ) były kupione głównie po to, by w naszym horrorze drogowym bezpiecznie wozić dzieci do szkoły. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-02-2019, 20:44
|
|
|
Cytat: | Trudno o rzeczową odpowiedź na to pytanie.
W auta maltretowane hardcorowym stylem jazdy - bez znaczenia który to model Pajero - można włożyć rzeczywiście dużo pieniędzy.
Pozostaje szukanie wśród samochodów, które (...znam takie ) były kupione głównie po to, by w naszym horrorze drogowym bezpiecznie wozić dzieci do szkoły. |
Ja nie pytam ile można władować w auto jak się kupuje o 22 po 2 piwkach
Zakładam, że mam jako takie pojęcie o motoryzacji i umiem krytycznie ocenić dany egzemplarz.
Pytam ile może orientacyjnie kosztować usunięcie typowych wad modelu.
Wady podałem powyżej, tzn. czy przykładowo 4000 zł wystarczą na wymianę baku, rury i robociznę. |
|
|
|
 |
neryng
Nowy Forumowicz
Auto: 3.2 Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2019 Posty: 4 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 06-02-2019, 13:03
|
|
|
Chętnie odpowiem Ci na 1 i 2 pyt . Mój kuzyn kupił P3 5 lat temu, zrobił w nim już wszystko i wtedy ja je odkupiłem.
Wcale nie trzeba zarzynać auta, żona woziła dzieciaki na treningi i do szkoły, dbali o auto a jednak wiecznie coś się rozwalało. Naprawy szły w tysiące.
Odnośnie pytania,
- zbiornik 2000
- przewody 500
-nowa pompa 7000
robota za darmo ( dobry kolega , zresztą pasjonat terenowych, warsztat ma pod Szczecinem )
a...i pompa zerwała łańcuch, ale o koszty zapomniałęm zapytać
I trochę skłamałem , mówiąc że wszystko porobione. Tylne nadkola pognite, ale myślę sobie wstawię reperaturki za 500 , lakiernik 500 i będzie git. Otóż same reperaturki kosztują 2500 ( 2 strony ) .
Chyba tego nie wziąłeś pod uwagę a jak sądzę może Ciebie też to spotkać. |
|
|
|
 |
Xfifi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16v LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2015 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-02-2019, 10:42
|
|
|
neryng napisał/a: | I trochę skłamałem , mówiąc że wszystko porobione. Tylne nadkola pognite, ale myślę sobie wstawię reperaturki za 500 , lakiernik 500 i będzie git. Otóż same reperaturki kosztują 2500 ( 2 strony ) .
Chyba tego nie wziąłeś pod uwagę a jak sądzę może Ciebie też to spotkać. |
Wychodzi na to, że Pajero 3 jest jak była, rozrzutna żona ...
Największe szczęście, gdy można o nim mówić w trybie przeszłym |
|
|
|
 |
DonVito
Forumowicz
Auto: Pajero III long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Kwi 2017 Posty: 70 Skąd: Ze WSI
|
Wysłany: 15-02-2019, 16:25
|
|
|
Xfifi napisał/a: | Ktoś z szanownego grona forum zbierze się na odwagę i podzieli się wiedzą ile pieniędzy
można utopić po zakupie P3 czy muszę temat przerabiać na własnej skórze ?? |
Ja po półtora roku, wtopieniu 30 tysięcy +, puściłem zwłoki P3 za 9tys.
Kupno P3 27k ( przepłaciłem )
Zbiornik 2,7k
Pompa + różne takie 9,5k
Miska olejowa 0,7k.
Tarcze hamulcowe przód ( nie dały się zdjąć do wymiany łożysk ) 1k ?
Drobiazgi, już nie pamiętam ale 3-4k
Nie liczę normalnych eksploatacyjnych napraw typu łożyska kół przednich, wymiany olejów, żarówek
Jak umarła automatyczna skrzynia, serwis wycenił naprawę na 10,5k ... poddałem się ...
Jak wyżej 3 dychy w plecy przez półtora roku. |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2019, 20:39
|
|
|
Przesadzacie albo takich drogich i mądrych mechaników macie ja kupiłem jedno ze swoich Pajero 5 lat temu krótkie za 7 tys. Miał być z uszkodzoną pompą. Okazało się że kompresji silnik nie ma a pompę, elektronikę spalili specjalnie. Zrobiłem remont silnika, pompę sobie naprawiłem. Przez te 5 lat ile wpompowalek kasy hmm robocizny nie liczę może maksymalnie 5 tys. Remont silnika, naprawa pompy, wymieniłem 2 razy sworznie, klocki 2 razy, 2 razy przeguby i manszety, zamontowałem tylny most z blokada (nie miałem), wymieniłem śruby regulacyjne co ustawiania geometrii co roku filtry paliwa, oleju, powietrza, olej, ok zamontowałem snorkel, dodatkowe światła LED, zrobiłem sprężyny do liftu takie jakie chciałem na zamówienie a i wymieniłem siedzenia na takie od 4, z mechanicznych rzeczy nic więcej... Aa zapomniał bym sorry zmieniłem intercoolera na wydajniejszy i zamontowany z przodu. oraz chip tuning. No dobra niech wyjdzie 1500 tys zł rocznie nawet a samochód dużo jeździ, sam czy to z laweta czy jeżdżę nim po rajdach szaleństwo a no i do kosztów trzeba doliczyć paliwo które tankuje |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
|
|