 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
LPG do Galanta 2.0 SOHC - z czujnikiem wałka w głowicy |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-02-2019, 20:06 LPG do Galanta 2.0 SOHC - z czujnikiem wałka w głowicy
|
|
|
Słuchajcie, potrzebuję jakieś zdjęcia, jak macie podłączoną instalację LPG a konkretnie czujnik TDC1 do centralki gazu w przypadku silnika z tym słynnym magnetycznym czujnikiem wałka. Jest on stosowany w wielu Mitsu - także w Space Star czy Carisma a nie tylko w Galancie.
I jak się okazuje mam identycznie w Maździe - jest ten czujnik ale monter podłączyć instalację inaczej i czasem gubi sygnał obrotów (bazuje na wtryskach). Chcę zrobić porządnie. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11097 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 06-02-2019, 22:28
|
|
|
Jutro sprawdzę czy mam ten czujnik podłączony do instalki. Sam ją przekładałem, ale nie mogę sobie teraz przypomnieć skąd brałem sygnał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2019, 06:33
|
|
|
Podłącz pod cewkę zaplonową. Gazownik poszedł na łatwiznę i nigdzie nie podpiął ale właśnie przy takim sposobie często przy długim hamowaniu biegam instalka przełącza się na benzynę. Można to zniwelować też włączając funkcję "Ciepły start". |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-02-2019, 17:20
|
|
|
plecho1, dokładnie takie są objawy a cewki to tam są 4 i sam się zastanawiam jak to się do cewki podpina? - zakładam, że do cylindra nr 1? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2019, 17:50
|
|
|
Więc na pewno gazownik nie podpinał tego przewodu a ustawił tylko obroty z wtryskiwaczy.
Nie ma znaczenia pod którą cewkę podepniesz bo sterownik poprzez ten przewód nie bada który cylinder jest pierwszy tylko sprawdza poziom obrotów silnika. Trzeba się podpiąć pod przewód sygnałowy czyli masę, jak podepniesz się pod zły to nic się nie stanie tylko nie będzie widać obrotów w programie. Czasem podpięcie się pod czujnik wału może zakłócić sygnał podawany do sterownika silnika choćby przez to że ten przewód od instalacji LPG nie jest ekranowany. Powinno też działać podpięcie pod przewód podający sygnał obrotów dla obrotomierza w zegarach. |
|
|
|
 |
|
|