[CJ1A 1.3] Błąd ECU 54 oraz duże spalanie - proszę o pomoc |
Autor |
Wiadomość |
piterson9111
Nowy Forumowicz
Auto: Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2019 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-02-2019, 11:25 [CJ1A 1.3] Błąd ECU 54 oraz duże spalanie - proszę o pomoc
|
|
|
Witam wszystkich zmotoryzowanych.
Posiadam Colta jak wyżej i mam aktualnie błąd z ECU nr 54. Aktualnie też mam duże spalanie - w mieście w granicach 13 litrów, ale nie ma się co dziwić, gdyż będąc na emisji spalin na SKP okazało się że na postoju normy CO2 oraz wodorotlenku są przekroczone 3 razy, a przy 3 tys. obrotów około 2 razy.
Chciałbym to zniwelować. Ktoś pomoże?
Stawiam piwka
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2019, 11:36
|
|
|
Tu masz opisane numery błędów oraz jak je sprawdzić za pomocą kawałka drucika https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 Jeśli masz złącze typu OBD2 to ten opis i u Ciebie powinien zadziałać.
Ten błąd jest związany z immobiliserem i na pewno nie ma nic wspólnego ze spalaniem.
Masz LPG czy samą benzynę? |
|
|
|
 |
piterson9111
Nowy Forumowicz
Auto: Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2019 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-02-2019, 11:39
|
|
|
No ok, to jak teraz załatwić temat:
1) błąd immobilizera
2) duże spalanie
Ad.1
Auto mam od 3 miesięcy, jednak odpala normalnie bez żadnych udziwnień.
Czy w tym miejscu mogę błędnie rozumieć immobilizer jako potencjalne zabezpieczenie przed odpaleniem? (aktualnie normalnie przekręca się kluczyk i odpala).
Ad.2
Jeżeli nie zrobię czegoś z tym to auto nie przejdzie przeglądu, a ten wkrótce.
Ponadto żaden inny błąd nie wyskoczył - co może być przyczyną takich wysokich spalin?
Mam samą benzynę.
Dzięki za odp. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2019, 11:56
|
|
|
Warto sprawdzić jaka jest kompresja i jakie jest spalanie oleju (ile ucieknie np. po 1000km). Warto by było też sprawdzić szczelność dolotu i luz zaworowy.
Błąd immobilisera może być jakimś starym błędem i nie jest związany ze spalaniem. |
|
|
|
 |
piterson9111
Nowy Forumowicz
Auto: Colt V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2019 Posty: 3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-02-2019, 12:05
|
|
|
Bo popatrz, że gdyby sonda, to raczej wywaliło by błąd sondy, tak?
a błędów innych nie ma. :-]
[ Dodano: 05-02-2019, 12:11 ]
Sprawdzę jeszcze kąt ustawienia zapłonu, bo może się okazać że to wszystko psuje. :> |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-02-2019, 12:12
|
|
|
Raczej tak by było przy uszkodzeniu sondy więc u Ciebie za te spaliny odpowiada albo zbyt dużo paliwa lub dodatkowo spalanie oleju. Warto by było sprawdzić jak zachowuje się sonda ale w starych autach to już dość trudne, żeby chociaż dało się podpiąć pod Evoscan ale raczej w tym roczniku to nie zadziała. Oscyloskop mógł by tu pomóc lub chociaż jakiś dobry multimetr. |
|
|
|
 |
|