Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik jednostki kontrolnej ciągnie 0,8A
Autor Wiadomość
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 07-02-2019, 11:08   Przekaźnik jednostki kontrolnej ciągnie 0,8A

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z szybciej rozładowującym się akumulatorem.
Pomierzyłem i okazało się ze pobór przy wyłączonej stacyjce to 1A z czego 0.8A pobiera "przekaźnik jednostki kontrolnej", jest to bezpiecznik nr8 w kabinie pasażerskiej.

Czy wiecie może cóż to jest ten przekaźnik i jaka może być przyczyna takiego dużego poboru prądu ?

Z góry dzięki
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 07-02-2019, 17:47   

odlacz modul bluetoth

znajduje sie pod radiem z zielona naklejka
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 08-02-2019, 09:50   

Po odłączeniu modułu bluetooth pobór prądu się nie zmienia. Czyli bluetooth jest OK.

Natomiast przy okazji zaobserwowałem inną rzecz. Samo radio (oryginał Mitsu, bez ekranu) ma z tyłu trzy wejścia. Po odłączeniu prostokątnej złączki (patrz zdjęcie):

https://drive.google.com/open?id=1nHPpIjS9J4pBu4xyon8FlNF8IqnyW1Z-

pobór prądu spada o 0,3A. Czyli dużo. Domyślam się, iż ta złączka to zasilanie radia ale czemu bierze ono aż tak dużo (niezależnie czy moduł BT jest podpięty czy odpięty).

Inna sprawa to to, iż nawet odłączając tą złączkę z radia, ogólny pobór prądu jest dalej na poziomie 0.7A na wyłączonej stacyjce.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 08-02-2019, 10:05   

Alarm?
_________________
Pozdrawiam
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 08-02-2019, 10:10   

Alarm odpada. Pobor pradu przy wylaczonym zaplonie ale otwartym aucie (alarm nie uzbrojony, zamki otwarte) jest minimalnie wiekszy niz pobor przy zamknietym aucie (zamki zamkniete, alarm uzbrojony). Ale jest to roznica pomijalna.

Czyli dalej rozchodzi sie o bezpiecznik nr 8 przekaznik jednostki kontrolnej. No i o to ze samo radio zre 0.3A
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2019, 10:22   

tropis napisał/a:
Alarm odpada. Pobor pradu przy wylaczonym zaplonie ale otwartym aucie (alarm nie uzbrojony, zamki otwarte) jest minimalnie wiekszy niz pobor przy zamknietym aucie (zamki zamkniete, alarm uzbrojony). Ale jest to roznica pomijalna.

Czyli dalej rozchodzi sie o bezpiecznik nr 8 przekaznik jednostki kontrolnej. No i o to ze samo radio zre 0.3A
Szukaj schematu, bez niego to wróżenie z fusów, jaki jest kod tego silnika, który rok ? 300mA to tez duzo, wyglądałoby ze jest uszkodzone, ale może tez ono tylko czymś sterować co żre, jest tam wzmacniacz?
Odłącz ten alarm i jego zasilanie i jego wyjścia (na sygnalizacje kierunkami czy swiatłami, tam często dokladaja diody np, moż ecos wykonałao jakąs padakę) i po pierwsze szukaj przyczyny w tych dodatkowych rzezbach, na fabrycznym stanie raczej rzadko się zdarzają takie upływy

http://mmc-manuals.ru/man...12/index_M1.htm

To ten 7,5A ?
_________________
4x4 ForEver
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 08-02-2019, 11:49   

tropis napisał/a:
Pomierzyłem i okazało się ze pobór przy wyłączonej stacyjce to 1A z czego 0.8A pobiera "przekaźnik jednostki kontrolnej", jest to bezpiecznik nr8 w kabinie pasażerskiej.

Które funkcje/kontrolki odpadają po wyjęciu tego bezpiecznika?
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 08-02-2019, 12:07   

Już wszystko się wyjaśniło !! :)
Pisałem, że mam pobór 1A na wyłączonym zapłonie przy otwartym aucie (alarm nie załączony, zamki otwarte).
Przy zamkniętym aucie (z alarmem i zamkami) pobór ok 0,9A.

Z tego wychodzi, że aku 60Ah powinien być wyzerowany w 3 dni. A tak się nie działo!! Wytrzymuje co najmniej 2 tyg i nie ma oznak wyładowania, pali odrazu.
Więc coś nam się tu nie zgadzało.

Brałem już pod uwagę złe wskazania miernika (stary ruski miernik), rozważałem że może źle odczytuje z niego wskazania...
A powód jest prozaiczny i poprostu wynika z mojej niewiedzy: po zamknięciu auta (alarm, centralny zamek) pobór prądu jest ok 1A... przez ok 1 minute, góra 2min !!!! Później drastycznie spada i stabilizuje się na około 0,2A.

Czyli poprostu auto coś tam jeszcze "myśli" po zamknięciu, po czym "zasypia" :)

Może komuś ta wiedza się przyda :)
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-02-2019, 12:14   

tropis napisał/a:
Już wszystko się wyjaśniło !! :)
Pisałem, że mam pobór 1A na wyłączonym zapłonie przy otwartym aucie (alarm nie załączony, zamki otwarte).
Przy zamkniętym aucie (z alarmem i zamkami) pobór ok 0,9A.

Z tego wychodzi, że aku 60Ah powinien być wyzerowany w 3 dni. A tak się nie działo!! Wytrzymuje co najmniej 2 tyg i nie ma oznak wyładowania, pali odrazu.
Więc coś nam się tu nie zgadzało.

Brałem już pod uwagę złe wskazania miernika (stary ruski miernik), rozważałem że może źle odczytuje z niego wskazania...
A powód jest prozaiczny i poprostu wynika z mojej niewiedzy: po zamknięciu auta (alarm, centralny zamek) pobór prądu jest ok 1A... przez ok 1 minute, góra 2min !!!! Później drastycznie spada i stabilizuje się na około 0,2A.

Czyli poprostu auto coś tam jeszcze "myśli" po zamknięciu, po czym "zasypia" :)

Może komuś ta wiedza się przyda :)
tak to jest, centralka przechodzi w inny tryb po pół czy minucie, matko boska myśłałem ze poobserwowałeś trochę dłużej, choć 0,2A to tez o rząd za dużo powinno być 0,02A
_________________
4x4 ForEver
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-02-2019, 14:22   

Prądu nie mierzy się zaraz po zamknięciu auta. W niektórych autach systemy usypiaja się po 15 min, w innych nawet po 30. Zmierz prąd po 30 minutach od zamknięcia auta, może będzie jeszcze mniejszy. Jak napisał kolega wyżej, 0,2A to i tak dużo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.