 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1,6 DI-D] 2016 DS&G Invite |
Autor |
Wiadomość |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 19-02-2019, 08:54 [1,6 DI-D] 2016 DS&G Invite
|
|
|
Witam wszystkich,
Tutaj, ponieważ wątek powitań jest chyba zamknięty.
Kilka dni temu przesiadłem się z Suzuki Grand Vitara 2,0B na ASX 1,6 DI-D.
Zarówno Mitsubishi jest dla mnie nową marką, jak i silnik diesla.
Ale chyba już zdążyłem "zaprzyjaźnić" się z nowym autem.
Czytałem watki dotyczące AS&G - może mało uważnie - ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie czy ten system wpływa jakoś negatywnie na trwałość silnika, zwłaszcza turbiny ??
Czy gdy dojadę do domu i AS&G wyłączy mi silnik pod domem - mogę bez obaw zamknąć auto, czy jednak lepiej by popracował te 2 minuty na jałowych obrotach dla schłodzenia turbo ?? Zielony napis AS&G miga na wyświetlaczu gdy trzymam go na jałowych obrotach, jakby chciał powiedzieć "wyłącz silnik"... |
|
|
|
 |
camel88
Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 61 Skąd: Konin wieś
|
Wysłany: 19-02-2019, 18:40
|
|
|
Pewnie że szkodzi w szczególności akumulatorowi, mam ten system w moim aucie i prawie w ogóle go nie używam, możesz go dezaktywować po uruchomieniu silnika przyciskiem. Po ostrej jeździe turbina powinna chwilę popracować, zielone AS&G przestanie migać jak zapniesz pasy. |
|
|
|
 |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 20-02-2019, 06:56
|
|
|
Co to znaczy ostra jazda ??
na przykład poranne (ok 5 rano) dojazdy do pracy w Wawie z Vmax 70-80 km/h na 5-ce ?
Albo 2..3h jazda ekspresówką z V-max 120-130 km/h na 6-ce ?
czy stanie w popołudniowych korkach - gdy 17km do domu robię w conajmniej 345 minut ?
Sfociłem tabliczkę na turbinie - pogrzebię w necie na jej temat.
Turbo mam Garrett GTC1244VZ |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-02-2019, 15:23
|
|
|
Trzeba by sprawdzić czy turbina jest chłodzona. Teraz aby podołać właśnie AS&G turbiny są często chłodzone i bardzo szybo tracą temperaturę która spowoduje zwęglenie się oleju na łożyskowaniu wirnika, czasami są nawet obiegi podtrzymująca które schłodzą szybko turbinę po zgaszeniu... Tak samo olej często ma wymiennik ciepła z cieczą chłodzącą...
Ostra jazda to jest jazda z butem w podłodze. Po takiej jeździe olej i turbina może być na granicy tolerancji cieplnej. Zatrzymanie obiegu oleju może spowodować że olej się zwęgli i osadzi na łożyskach co wprost prowadzi do problemów. Nie trzeba na postoju czekać, wystarczy jechać przed zatrzymaniem/zgaszeniem normalnie.
Najgorzej jechać autostradą z butem w podłodze, zjechać na stację i od razu zgasić... Ostatnio w TSI patrzyłem (ma wskaźnik temperatury oleju) i olej w minutę spadł z 110 (góra św. Anny z butem w podłodze i zatrzymanie na szczycie na Orlenie) do 95 stopni... |
|
|
|
 |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 20-02-2019, 16:48
|
|
|
Turbina ma łożyska ślizgowe i nie ma chłodzenia cieczą.
Jednocześnie pompa oleju jest mechaniczna, ale nie ma typowego, zewnętrznego koła zebatego.
Ma otówr na jakiś trzpień (ang. shaft) i coś jakby ślimak w poprzek jakiegoś otworu.
Co ją napędza nie wiem.
Gdy AS&G wyłączy silnik - nic nie słychać - żadnej pompy. Ale czy to zonacza, że nie jest wtedy chłodzony - nie wiem. Temperatur oleju nigdy nie przekroczyła normalnej - jest bargraf nie ma strzałki, ani wartości temp.
Po ok 30 minut jazdy na trasie - połowa ekpsresówką do 130 km/h - sinik nie był wyłączany.
Z butem w podłodze już dawno nie jeżdżę
[ Dodano: 12-03-2019, 07:47 ]
Temat deko związany z poruszanym - czy podpowiadacz zmiany biegu w dieslach Mitsubishi pokazuje tylko strzałkę do góry (sugestia zmiany biegu na wyższy) ?? czy powinna pojawiać się również w dół ?
Robiłem eksperyment w którym jadąc (gdzie miałem warunki) na 5-tce zdjąłem nogę z gazu , obroty spadły do ok 1000 i strzałka w dół nie pokazała się - silnik zaczął nierówno pracować, więc test zakończyłem.
czy może to jakaś sprawa dla ASO ? |
_________________  |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1924 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 12-03-2019, 07:51
|
|
|
MarekC napisał/a: | czy powinna pojawiać się również w dół ? |
U mnie pokazuje redukcję biegu także.
Ja mam 1.8 D. |
|
|
|
 |
MarekC
Forumowicz
Auto: ASX 1,6 DI-D AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2019 Posty: 61 Skąd: WPI
|
Wysłany: 15-03-2019, 07:52
|
|
|
Czy jest sposób, by samodzielnie i na stałe wyłączyć to AS&G ?
Czy w dieslach ASX bargraf temperatury osiąga środek skali ?
W moim ani razu nie doszło. Początkowo dohcodziło do "falki", teraz jakby "belka" czy 2 niżej.
Nawet do 30km jazdy z wyłączonym AS&G..
W ASO podpieli kompa, rozgrzali do ok 90 stC, tak trochę pochodził i stwierdzili, że wszystko jest w porządku. Mnie się jednak wydaje, że coś nie tak jest z termostatem, bo nie mogę zejść ze spalaniem średnim w mieście poniżej ok 8/100. |
_________________  |
|
|
|
 |
camel88
Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2018 Posty: 61 Skąd: Konin wieś
|
Wysłany: 03-04-2019, 18:29
|
|
|
MarekC u mnie wskaźnik temperatury dochodzi do połowy gdzieś po około 10 km jazdy w okresie jesienno zimowym |
|
|
|
 |
|
|