| Carisma II 1.8 GDI Sondy lambda | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | dzemik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2017
 Posty: 12
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |    Wysłany: 20-02-2019, 10:30   Carisma II 1.8 GDI Sondy lambda |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, przyszło mi, że muszę wstawić katalizator do Cari i potrzebuje informacji nt gdzie znajdują się dokładnie sondy (wiem, że są 2). Jedna jest za katalizatorem a druga jest wkręcona w katalizator czy przed katalizator? Ja mam po prostu rurę wstawioną i w nią jest wkręcona sonda i nie wiem jak wygląda to oryginalnie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 11:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak jak napisał Bizi78, ilość sond zależy od rocznika a jakoś dziwnie wielu z użytkowników zapomina podać rocznik auta co często utrudnia doradzanie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dzemik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2017
 Posty: 12
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 11:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rocznik 2001, powinien spełniać normy EURO 3. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 12:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli 2001 to raczej już powinny być dwie sondy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dzemik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2017
 Posty: 12
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 12:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do tego to sam doszedłem. Ale nie wiem gdzie ma się znajdować jedna z nich. Za katem jest jedna i przed czy wkręcona w kata jest druga?
 Średnica rury to ~65mm?
 Kat uniwersalny załatwi sprawę?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 13:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pierwsza regulacyjna ma być przed katalizatorem, na podstawie jej odczytów sterownik silnika reguluje dawkę paliwa. Druga diagnostyczna ma być za katalizatorem, sterownik silnika z jej pomocą sprawdza sprawność katalizatora. Jeśli katalizator jest dobrany do silnika to powinien być ok.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 14:08 |   
 |  
               | 
 |  
               |  |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | dzemik   Nowy Forumowicz
 
 Auto: M Carisma 1.8GDI Avance Sport
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lut 2017
 Posty: 12
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-02-2019, 15:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Już wszystko wiadomo.  Temat do zamknięcia |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |